Loppukuuksi 400e jäljellä
Tässä kuussa oli superpaljon laskuja ja yllättävä sairastuminen. Meitä on äiti ja 2 teiniä, syövät kuin hevoset. Mitähän ruokaa sitä laittaisi?
Kommentit (27)
Mulla on loppukuuksi "omaa rahaa" 40 e, vuokran ja "purkkirahan" jälkeen. Purkkiraha 15 e/viikko, viideltä opiskelijalta 75 e/viikko. Sillä ostetaan ruoat, vessapaperit ja pesuaineet. Omasta rahasta sitten omat hygieniatuotteet, puhelin yms. Piti ostaa yksi koulukirja 35 e, niin budjetti vähän kärsi.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tarkoitin nyt sitä, että rahaa on kaikkineen se400e. 3.12 on seuraava palkka päivä. Ei olis pahitteeksi vaikka ruokaan menisi vaan puolet tuosta ja loput jäisi säästöön ensi kuuta varten.ap
Tuokin onnistuu, kun tekee ruuat alusta saakka itse ja valitsee mahdollisimman edulliset vaihtoehdot (s-ketjulla esim. kotimaista-sarjassa perustuotteita edullisesti). Lisäksi toki kannattaa hyödyntää tarjoukset ja suunnitella ruuat osin niiden pohjalta. Jos on tarjouksessa jauhelihaa, tehdään jauheliharuokaa jne. Ei tämä mitään ydinfysiikkaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tarkoitin nyt sitä, että rahaa on kaikkineen se400e. 3.12 on seuraava palkka päivä. Ei olis pahitteeksi vaikka ruokaan menisi vaan puolet tuosta ja loput jäisi säästöön ensi kuuta varten.ap
Lapsilisä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisä?
Joo, toki lapsilisä tulee loppukuusta. Ap
Tuo summa on liian vähän vain jos ostaa kaikki mahdolliset turhuudet.
Mä meinasin kans sanoa, et tollahan summalla mä elän joka kuukausi (opiskelija) mut sit luin loppuun, et miten monta teitä on, niii et en sanokaan mitään...