Loppukuuksi 400e jäljellä
Tässä kuussa oli superpaljon laskuja ja yllättävä sairastuminen. Meitä on äiti ja 2 teiniä, syövät kuin hevoset. Mitähän ruokaa sitä laittaisi?
Kommentit (27)
Varmaankin jotain makarooni-tsydeemiä?
Perusruokia ja itse laitettuja.Herkut ja einekset,limut yms. kannattaa jättää kauppaan.
Maistuuko puurot? Teinit voisi nyt koulussa syödä "isot annokset".
Puurot on hyviä, lapsetkin tykkää. Ap
Toihan on ihan reilu budjetti. Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Itse kun tekee ruuat niin pitäis jäädä puolet tosta rahasta ylikin..
syö vaikka pippuripihviä päivittäin, ei tuo summa rajoita mitenkään jos shoppailee lidlissä
Senkun jättää pois juomat (vesi kelvannee) ja tupakat.
Kinkkukiusaus, makaroonilaatikko, ruokia kaalista, uunimakkara ja perunamuusi, lihamureke jauhelihasta, kasvismureke, uunipannari (pekonia/ raastettua omenaa mukaan), makkarastoganoff ja riisiä tai perunaa, kalakeitto ja muut keitot yms. Kokeile myös ruokia punaisista linsseistä, esim. Intialainen pata. Hedelmät tarjouksesta. Katso muutenkin mitä voit löytää tarjouksesta. Katso kaappeihin mitä voisit tehdä jo kotona olevista tuotteista. Jos voitte syödä soijarouhetta sitäkin voi käyttää.
Satanen per viikko. Riittää helposti normaaliin kotiruokaan. Meillä eletty tuollaisella ruokabudjetilla monta vuotta eikä mitään ongelmaa. t. toinen äiti ja kaksi teiniä
Vierailija kirjoitti:
Tässä kuussa oli superpaljon laskuja ja yllättävä sairastuminen. Meitä on äiti ja 2 teiniä, syövät kuin hevoset. Mitähän ruokaa sitä laittaisi?
Munakastike,makkarakastike,jauhelihakastike,tomaattikastike+perunat/pasta/riisi/mikävaan. Hernekeitto,jauhelihakeitto,pinaattikeitto,pinaattiletut(itse tehdyt),uunijuurekset,kasvissosekeitto. Mannapuuro,ohrapuuro,helmipuuro yms marjoilla/mehukeitolla/jollain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munakastike,makkarakastike,jauhelihakastike,tomaattikastike+perunat/pasta/riisi/mikävaan. Hernekeitto,jauhelihakeitto,pinaattikeitto,pinaattiletut(itse tehdyt),uunijuurekset,kasvissosekeitto. Mannapuuro,ohrapuuro,helmipuuro yms marjoilla/mehukeitolla/jollain.
+ käsket teinien syödä koulussa kunnolla myös, ei vain leipää ja eeässää
Vierailija kirjoitti:
Toihan on ihan reilu budjetti. Ei pitäis olla mitään ongelmaa. Itse kun tekee ruuat niin pitäis jäädä puolet tosta rahasta ylikin..
Tuo on niin totta. Kun tekee perusraaka-aineista ruoan, ei ole mitään vaikeuksia saada tuota summaa riittämään. Eikä siis tarvitse syödä makaronia jauhelihan kanssa, vaan tuolla budjetilla saa oikeasti terveellistä ruokaa. Jos käyttää kauppanaan lidliä, ruokalistan laatiminen muuttuu vielä helpommaksi.
Mitä te oikein syötte jos kolmen ihmisen ruokiin ei riitä 100e/viikko???
Olet varmaan huomannut, että S-ryhmän liikkeet myyvät - 30 % päiväysruokia illalla - 60 % alennuksella. Olen hakenut lähi-Salesta jo pitempään leivät ja maidot tuolla hinnalla. Tämän ansiosta on välillä jopa leikkelettä sen leivän päällä, ja jogurttia aamupalalla. Vielä parempi valikoima ja edullisemmat hinnat, jos asut Prisman lähellä.
Budjetoi ihmeessä raha, siis että saa käyttää max. 100 euroa per viikko, niin riittää varmemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta. Kun tekee perusraaka-aineista ruoan, ei ole mitään vaikeuksia saada tuota summaa riittämään. Eikä siis tarvitse syödä makaronia jauhelihan kanssa, vaan tuolla budjetilla saa oikeasti terveellistä ruokaa. Jos käyttää kauppanaan lidliä, ruokalistan laatiminen muuttuu vielä helpommaksi.
Ei muutu ainakaan täälläpäin. Valikoima on niin suppea, ettei siitä kovin monipuolista ruokaa saa tehtyä. Lisäksi hinnat usein korkeammat kuin Prismassa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te oikein syötte jos kolmen ihmisen ruokiin ei riitä 100e/viikko???
+teinithän saa lounaan koulussa.
Teinit saavat koulussa viisi ilmaista ateriaa per viikko. Kotiin riittää arkisin aamupala, välipala, iltaruoka ja iltapala. Tuolla summalla voi tehdä melko monenlaista ruokaa ja rahat riittävät helposti. Avainsanana itsetekeminen.
Miten olisi ap peruskotiruoka itse tehden? Keittoja, laatikoita, kastikkeita jne. 400e loppukuuksi on yllättävän paljon.
100€/viikko, pitäis riittää hyvin ruokaan ellei osta kaikkea kallista eines/puolivalmiste safkaa.
Mä saisin tuon 100€ viikossa menemään ruokaan vaan niin että söisin ulkona joka päivä.
Up!