Kerroin isälle, että olen raskaana. Hänen ensimmäinen reaktionsa oli
Onko se poika?
Sanoin, etten tiedä, olen 3kk raskaana.
”Toivottavasti se on poika!!”
Meni hermot. Meillä on tyttö, ja suvun puolesta aivan kamalat paineet saada poika. Olen tiuskinut nyt koko päivän tytölle edes ymmärtämättä, että tämä vammainen kommentti on vaikuttanut muhun näin paljon. Ärsyttää ihan saatanasti. Mitä jos tulee tyttö? En jaksa sukulaisia!!!! 😭 Itselle ei väliä kunhan on terve. Miksei muut ymmärrä...
Kommentit (29)
Isäsi on mäntti. Ei pahalla, mutta iso sellainen.
Nyt lopetat asiasta murehtimisen ja heti lopetat sen pahanmielen purkamisen lapseesi. Tärkeintä on että on terve, mulla ei ollut niin hyvä onni. Nyt olen iloinen, että on edes hengissä.
Ihan sama, onko poika vai tyttö, kunhan on vasemmistolainen. Onnea.
Tulen suvusta, jossa pojat asetetaan jalustalle. Tytöt joutuvat tekemään tuplasti tai triplasti enemmän kuin pojat saadakseen arvostusta. Suvun pojat ovat kaikki luusereita, jotka eivät ole päässeet amista pitemmälle - tytöt ovat melkein kaikki jatkokouluttautuneet ja tehneet hyvää uraa. En todellakaan tajua, miksi poikia tyyliin palvotaan ja tyttö on isoin kirous, mitä perhe voi saada. Tosiasiassa isovanhemmat nauttivat tyttöni seurasta enemmän kuin sisarusten poikien, tuovat hänelle lahjoja ja lellivät ja leikkivät jne. Agh, tiedän, ettei isä tarkoittanut kommenttiaan pahalla, mutta vanhemmat ja tädit jne jotenkin olettavat, että olisin musertunut jos saisin toisen tytön. Siksi varmaan laukovat idioottikommentteja tajuamatta saavansa aikaan päinvastaisen reaktion.
Ap
En ymmärrä ollenkaan. Mitä väliä sukupuolella on nykyaikana. Joskus ennenvanhaan on ollut eri juttu, kun naisella on pitänyt olla miespuolinen holhooja. Mulla on kolme poikaa, mutta olisiko ollut eroa, jos olisi ollutkin kolme tyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Onko se poika?
Sanoin, etten tiedä, olen 3kk raskaana.
”Toivottavasti se on poika!!”
Meni hermot. Meillä on tyttö, ja suvun puolesta aivan kamalat paineet saada poika. Olen tiuskinut nyt koko päivän tytölle edes ymmärtämättä, että tämä vammainen kommentti on vaikuttanut muhun näin paljon. Ärsyttää ihan saatanasti. Mitä jos tulee tyttö? En jaksa sukulaisia!!!! 😭 Itselle ei väliä kunhan on terve. Miksei muut ymmärrä...
Älytön kysymys - tietysti abortoit kromosomivammaisen ennen kuin sukulaiset joutuvat häpeämään sinua. On myös itsekästä asettaa omat mielipiteet muiden edelle, onhan kyseessä kuitenkin suvun asia.
Hyvä, etten surunvalitteluadresseja saanut, kun odotin neljättä tyttöä.
Näin vielä voi olla tässä "tasa-arvoisessa" Suomessa.
Ainoastaan ei totisesti vanhemmilta sukulaisilta tullut voivotteluja vaan ihan naapureiltakin.
Meillä on neljä ihanaa tervettä tyttöä! Totta kai poika olisi ollut ihan yhtä tervetullut, mutta että jotenkin parempi.... ihmettelen tällaista ajatusmaailmaa.
Uskomaton onnittelujen tulva, kun kolmas lapsemme oli poika kahden tytön jälkeen. "No nyt vihdoin" jne..
Ikään kuin tytöt olisivat olleet jotain harjoittelukappaleita ja nyt pääsemme oikeiksi vanhemmiksi.
Ihan uskomatonta keskiaikaista ajattelua. Sanoin vähän pahastikin muutamalle kiukuspäissäni. Ymmärrän tietysti, etteivät he pahaa tarkoittaneet, mutta risoi niin paljon.
Me ei oltu aikoinaan edes naimisissa, kun tuleva anoppi sanoi: "Ensimmäisen lapsenlapsen pitää sitten olla tyttö!" Kahden pojan äitinä haaveili ostavansa kassikaupalla mekkoja. Ei siis tarkoittanut pahaa, vaikka mieleeni "vaatimus" jäikin.
Nyt 25 vuotta myöhemmin anopilla on kaksi nuorta miestä lapsenlapsina, eikä ainoatakaan naispuolista. Hyvin ovat poikasemme mummolle kelvanneet, eivätkä pojat varmaankaan edelleenkään aavista, että heidän sukupuolensa oli mummolle pettymys.
Isäsi saattaa myös haaveilla tekevänsä lapsesi kanssa jotain sellaista, joka ei yleensä pieniä tyttöjä kiinnosta.
Tiedän niin ton fiiliksen. Toisen tyttären synnyttyä appiukko oli kysynyt, että onkohan mieheni pettynyt, kun ei tullut poikaa. Muutenkin appivanhemmat hehkuttaa kaikkien toisten poikia. No nytpä heillä on kolme lastenlasta ja kaikki tyttöjä. Lisää ei ole enää tulossa ellei miehen aikamiespoika veli yllätä ällikällä.
Jaa... niin on erilaiset piirit vissiin?
Meillä on kolme tyttöä ja mitään negatiivista kommentointia en ole kohdannut. Tuntuu aivan vieraalta ajatukselta. Jotain agraarikulttuurin jäänteitä.
Jos on jo tyttö, niin aika normaalia on että halutaan poika. Eihän kukaan halua yhtä samaa pokemoniakaan aina.
Mulla oli kaks tyttöä ja olisin ollu sairaaan pettyny, jos kolmas ei ois ollu poika. Mulle oli tärkeetä saada oma poika, koska tyttöjen maailma oli jo hyvin koettu ja jaettu. Jos joku ajattelee toisin, nii siitä vaan, ei pilaa mun iloa mun pojasta 😂
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän sun isää. Yksi poika/mies voi jopa muuttaa historian kulkua, tehdä mahtavia asioita. Miehet kuolevat sodissa urheutensa tähden, juoksevat konekiväärituleen, että naisiamme ei raiskata valloittajan toimesta. Tämä maa tarvitsee miehiä.
Häh?
Nykyään voi vaikka laittaa naisen ohjaamaan etänä sodankäyntiä.
Ei tossa mun mielestä ole pääpointti se, että mitä mieltä isäsi on pojista tai tytöistä tms, vaan se että oli hän mitä mieltä vaan niin SITÄ EI KUULU SANOA ääneen, ei varsinkaan ensimmäisenä kun kuulee raskausuutisen!
Tollaset mielipiteet pidetään ihan omana tietona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ymmärrän sun isää. Yksi poika/mies voi jopa muuttaa historian kulkua, tehdä mahtavia asioita. Miehet kuolevat sodissa urheutensa tähden, juoksevat konekiväärituleen, että naisiamme ei raiskata valloittajan toimesta. Tämä maa tarvitsee miehiä.
Häh?
Nykyään voi vaikka laittaa naisen ohjaamaan etänä sodankäyntiä.
Mitäsä selität? Huomaa miten paljon sulla on käsitystä sodasta. Edelleenkin jos sä haluat puolustaa tai ottaa haltuun jonkun alueen siihen tarvitaan ''boots on ground'' eli sotilaita puolustamaan tai hyökkäämään sinne. Sä oot kattonu pari elokuvaa liikaa.
Isäsi kommentoi sitten lapsen synnyttyä: ikävää että tuli tyttö, mutta onneksi se on sentään terve.
Huonosti pärjäsivät viimeksikin. Hävittiin sota ja menetettiin isot alueet Suomesta. Ja rankat sotakorvaukset. Ei kehumista. Oma isäni haavottui kaks kertaa.
Jätä nyt hyvä ihminen tuommoiset kommentit omaan arvoonsa! Meille on tulossa toinen tyttö, enkä vois olla onnellisempi, tiedän jo nyt että tytöistä tulee parhaat ystävät toisilleen ❤️