Saatko sinä tai joku perheenjäsenesi jotain etuutta, esim. asumistukea, työttömyyspäivärahaa?
Tuntuu olevan aika yleistä, joten kiinnostaisi tietää. Kuinka moni saa tulonsiirtoina rahaa valtiolta/kunnalta ja mitä tukia ne ovat?
Kommentit (17)
En kertakaikkiaan yhtään mitään. Kela-korvattavan osuuden saan "alennusta", jos käyn esim. yksityisellä lääkärissä tai ostamassa apteekista reseptilääkettä - kuten kaikki muutkin suomalaiset. Muutoin olen pelkästään maksajan asemassa. Viime vuonna maksoin veroja yli 50 000 euroa. Toivottavasti menevät hyvään käyttöön, eivätkä pelkästään ideologisesti työttömille, elintasopakolaisille tai tehottoman byrokratian rattaisiin.
Saan asumistukea (bruttopalkkani on 2000 euroa päiväkodissa, kaikilla ikälisillä) ja lapseni saa opintotukea.
Asumistukea vielä pari kuukautta, sitten puolipäivätyö muuttuu kokopäiväiseksi.
En saa valtiolta enkä kunnalta yhtään mitään tukia. Vakuutusyhtiö maksaa kuntoutustukea pienen summan kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Ei, me olemme niitä espoolaisia nettomaksajia.
Tullaan mun vassarikamujen kaa ilkkumaan sulle.
Saan opintotukea 38 euroa. Tämä siksi, etten löytänyt muuta kuin yksityisen puolen alkaen 700e -asuntoja, koska vanhempani asuvat liian lähellä opintopaikkakuntaa.
Pelkkään bussilippuun menee kuussa 65 euroa. Ei ajatustakaan, että muuttaisin tänä lukuvuonna kotoa valtion kyykytettäväksi. Toivottavasti valmistun ja voin muuttaa ulkomaille maksamaan verojani.
Lapsi 1,5 v. saa lapsilisää. Itse saan kotihoidontukea ja Espoon kuntalisää.
Kaikki alle 17 v. lapsethan saa lapsilisää ja lähes kaikki opiskelijat opintotukea. Eläkeläiset eläkettä. Suuri osa ihmisistä siis.
Vai tarkoititko vain "erikoisempia" tukia?
En saa. Mulla on säästöjä, joilla elän, joskaan ei minkäänlaisia tuloja tällä hetkellä. Olisinko oikeutettu?
Vierailija kirjoitti:
Saan työttömyyskorvausta ja maataloustukiaisia.
Miten tuo huijaus onnistuu?
"Saan opintotukea 38 euroa. Tämä siksi, etten löytänyt muuta kuin yksityisen puolen alkaen 700e -asuntoja, koska vanhempani asuvat liian lähellä opintopaikkakuntaa."
Mitä?
Opintotukea ja asumislisää saavat molemmat lapset kun ovat yliopisto-opiskelijoita. Varmaan heidän serkkunsa saavat myös.