Millä rahasummalla voisit olla onnellinen?
Eli jos vaikka lotossa osuisi kohdalle tai tuntemattomalta tulisi perintö, niin mikä on se summa joka saisi talouden kokonaan tasapainoon ja huolet (ainakin hetkeksi) nurkkaan? Tyyliin velat pois ja tärkeimmät/tarpeellisimmat hankinnat tehtyä, ei välttämättä mitään uuden sijoitusasunnon hankintaa varten.
Kommentit (37)
Miljoona euroa. Eläisin sillä loppuelämäni. Ei tarttis tehä paskaduunia jota inhoan.
Viestissäsi on eri kysymys kuin otsikossa.
Huolet poistuisivat 20 000 eurolla ja 100 000 eurolla pystyisin tekemään vaikka mitä. Onnellisuutta ei pysty ostamaan millään summalla tai omaisuudella, se tulee ihan muista asioista.
t. Velkainen mutta onnellinen
Vierailija kirjoitti:
Eli jos vaikka lotossa osuisi kohdalle tai tuntemattomalta tulisi perintö, niin mikä on se summa joka saisi talouden kokonaan tasapainoon ja huolet (ainakin hetkeksi) nurkkaan? Tyyliin velat pois ja tärkeimmät/tarpeellisimmat hankinnat tehtyä, ei välttämättä mitään uuden sijoitusasunnon hankintaa varten.
Riippuu täysin siitä, mitä maksaa hankkia suomalainen pimu kainaloon 24/7, ettei tarttisi olla yksin ja kurjuudessa.
Jos se on satasen tunti, niin hitusen vajaa 44 miljoonaa saattaisi riittää seuraavaksi 50 vuodeksi.
Kaipa ulkomaan elävä tarttuisi matkaan pienemmällä rahalla, mutta yhteisen kielen puute olisi iso haitta.
Jos nuo aloitusviestin kriteerit on onnellisuuden määritelmä, niin homma on jo hoidossa :)
Onnellisuus kyllä lisääntyy rahan myötä, se on tutkittu tosiasia. Jotta ei koskaan tarttisi ajatella työntekoa niin varmaan 10 miljoonaa riittäisi.
Sellaisella rahalla, jolla pystyn loppuelämäkseni jättämään Suomijunttilan (Helsingin) ja muuttamaan esim Pariisiin.
Oon ihan onnellinen kun mun ja miehen yhteenlasketut tulot on noin viitisen tuhatta kuukaudessa. Sillä maksetaan velkoja, laskuja ja eletään ihan kivasti, säästöönkin jää rahaa. Outoa ajatella että onni olisi jonkun absurdin voiton päässä eikä tässä ja nyt....
Mulla jää tällä hetkellä kuukaudessa verojen jälkeen noin tonni (josta vuonraan 459e...) oon onnellinen, mutta hieman stressaantunut. 500e palkankorotus/kk helpottaisi jo paljon, mutta vaikka lotossa asunnon käsirahan voittaminen auttaisi paljon. Raha ei tuo onnellisuutta, muttaa helpottaa paljon.
Jos voittaisin vaikka 300 000e ostaisin asunnon ja osakkeita, pitäisin vähän lomaa, mutta jatkaisin työtäni osa-aikaisesti.
220 000€. Tuon verran on asuntovelkaa. Ilman sitä eläisimme todella mukavasti ja rahaa jäisi kivasti säästöön.
Palttiarallaa 200.000 e. tekisi minut jo hyvin, hyvin, hyvin onnelliseksi. :)
Huolien poistoon tarvitsisin 0€. Mutta jos haluaisin olla rahallisesti turvallisessa asemassa niin miljoona tai pari olisi riittävästi. Ostaisin sijoitusasuntoja koko rahalla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla jää tällä hetkellä kuukaudessa verojen jälkeen noin tonni (josta vuonraan 459e...) oon onnellinen, mutta hieman stressaantunut. 500e palkankorotus/kk helpottaisi jo paljon, mutta vaikka lotossa asunnon käsirahan voittaminen auttaisi paljon. Raha ei tuo onnellisuutta, muttaa helpottaa paljon.
Jos voittaisin vaikka 300 000e ostaisin asunnon ja osakkeita, pitäisin vähän lomaa, mutta jatkaisin työtäni osa-aikaisesti.
Vuokraan*
Huominen 8 milliä, riittäisi hyvin myös muulle perheelle.
250 000 € riittäisi, saisi velat (myös rahoitusvastikkeena maksettavat) pois sekä tehtyä pientä pintaremppaa. Loput säästöön matkustelua ja sen sellaista varten.
En tarvii rahaa onnellisuuteen enkä huoletommaan elämään. Kas kun minun onni ei ole rahasta kiinni .
Rahalla en koskaan saisi itseäni onnelliseksi tai huolettomaksi jos se ihminen jota rakastan ei rakastastaisi minua.
Vierailija kirjoitti:
En tarvii rahaa onnellisuuteen enkä huoletommaan elämään. Kas kun minun onni ei ole rahasta kiinni .
Rahalla en koskaan saisi itseäni onnelliseksi tai huolettomaksi jos se ihminen jota rakastan ei rakastastaisi minua.
Saisit, koska voisit maksaa terapian ja päästä eroon läheisriippuvuudesta. Jos on onnellinen vain kun on suhteessa ihmisen x kanssa, on se yhtä aitoa kuin olla onnellinen vain kännissä.
Oon onnellinen ihan näillä rahoilla mitä nyt saan, vaikka en mikään suuritulonen ole. Kaikki velat poistuis 230 000€ (just ostettu uus talo), eli kelpaishan tuo summa tiesti.
100 000 e olisi varmaan ihan riittävä.