Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 70-luvulla nuoruutesi elänyt, etkö tosiaan tajunnut miten tunkkaista tuon ajan muoti oli?

Vierailija
03.11.2017 |

Ja muutenkin hirveää. Eikö teillä ollut silmiä päässä?

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ruokamuoti ei ollut tunkkaista, oli raikasta kaaliappelsiiniraastetta ja lanttupuolukkaraastetta.

Vierailija
22/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja muutenkin hirveää. Eikö teillä ollut silmiä päässä?

Voitti kuitenkin Suomen uudet talviolympialaisasut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkuja rei'illä tai ilman, napapaitoja, "bootseja", purkkarikenkiä, collegepaitoja ja huppareita sai tuliaisina Jenkeistä.

Hmm. Ai mutta noita samojahan on nykyäänkin!! Vain helpommin saatavilla.

t 15v:n äiti

Vierailija
24/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan 70-luvun muotia! Se "tunkkaisuus" voittaa ehdottomasti nykyajan beiget ja harmaat pliisut.

Muutaman vuoden päästä nauretaan eniten varmaan ripsenpidennyksille.

Vierailija
25/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyy 40 vuoden päästä, ettekö tajunneet 2010-luvulla, miten kamalia oli valmiiksi rikkinäiset housut, tekotukat ja -kynnet. Puhumattakaan hirveistä ripsistä ja turbohuulista.

Vierailija
26/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerintä/naurettavinta nykyisessä muodissa on se että kuljetaan kesät ja talvet nilkat paljaana.  Nuorisolla voi olla kyllä lämmintä takkia ja kaulahuivia, mutta jalassa jokku pikku kengät ja nilkat pahimmillaan pohkeeseen asti paljaana. =D

Vierailija
27/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 70-luvulla vasta lapsi, enkä sillloin toki tajunnut että ympäristön sisustus- ja muotimaussa olisi jotain "vikaa". 

Mutta näin jälkeenpäin kun katson kaitafilmejä lapsuudestani, niin on kyllä hassua nähdä nykyisin hillityt isäni ja äitini seuraavissa tällingeissä: 

- isä: sinapinkeltainen, melko vartalonmyötäinen kokopuku, jossa vahvasti leveneät lahkeet. Alla vihreä poolopaita. Hiuksissa erittäin vahvat pulisongit tulee naamalle.

- äiti: vaalea ylituuhea "palloperuukki", vahvat kissarajaukset arkikuvissa joissa lykkää vaunuja lähipuistossa, tolppakorkokengät, a-linjainen hippikirjava hame

Vierailija
28/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon paremmalta se näytti kuin tämä tämän päivän nuorten muoti. Eivätkö 2010-luvulla elävät nuoret todellakaan tajua, miten halvalta, naurettavalta ja kamalata tämän hetkinen muoti näyttää? Eikö teillä ole silmiä päässänne?

Vierailija
29/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta revityt farkut eivät ole pahat ja tietääkseni niitä on revitty ilmeisesti ennenkin? Ainakin äitini(-67) totesi että hänelläkin oli vastaavat joskus (polvista revityt).

Tietysti riippuu miten on revitty, en itse tykkää joissa on lahkeet revitty ja oikeasti rikkinäisen näköiset (kengillä tallatun näköiset) eikä liiallisuus ole enää nättiä. Tietysti mielipide tämäkin. Itse kammosin paitoja joissa oli rintaosuus nyöritetty. Se oli hieno jos saatiin peitettyä kriittisimmät paikat mutta suurin osa käytti nyörejä herutukseen.

Kamala muoti oli kyllä farkkujen veto pyllyvakoon niin että sauma on varmasti piilossa. Se vasta hirveä olikin.

Vierailija
30/30 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä paljon kannata irvailla entisaikojen muodista, kun katsoo nykyajan muotia. Herranen aika noita revittyjä farkkuja! Kyllä noillekin teidän lapset nauraa tulevaisuudessa.

Minä olen lähempänä 30 kuin 20, ja pidän revityistä farkuista. En toki niistä naurettaviksi revityistä riekaleista, vaan hillityistä.

20 vuotta eteenpäin ja seuraava sukupolvi ihmettelee, että noinko köyhiä ja avuottomia silloin oltiin, kun vaatteet piti pitää riekaileiksi eikä niitä osattu korjata.

Nuo revityt farkut tais olla viimeksi muodissa ysärillä... 20 vuoden päästä ne on todennäköisesti taas in :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä