Kiusaajat eivät ole kokeneet elämässään mitään vaikeita asioita
Siksi elävät ummessa kuplassaan, eivätkä osaa arvostaa muita ihmisiä.
Kommentit (34)
Minua kiusasi kotona isoveli, rääkkäsi myös hyönteisiä, lintuja, kaloja yms. kukaan ei moittinut häntä, koska pojat on poikia. Yritin kertoa muille perheessä että hän on paha ja hänet on laitettava kuriin mutta kukaan ei koskaan kuunnellut. Kiusaajien vanhemmat on kyllä idiootteja.
Voi herran jumala jos ei pääse yli jostain kiusaamisesta aikuisenakaan niin onkohan syy jossain muualla kun siinä
Vierailija kirjoitti:
Voi herran jumala jos ei pääse yli jostain kiusaamisesta aikuisenakaan niin onkohan syy jossain muualla kun siinä
Onko muuten eläinten oma syy jos joku niitä rääkkää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kiusaajan joka syntyi ilman käsiä ja jalkoja. Musta se on aika iso vaikeus elämässä.
No ei se sitten ainakaan heitellyt ketään lumipalloilla tai kampannut ketään.
😂
Kiusaajat on usein niitä, jotka on itse sössineet elämänsä, vaikka mahdollisuuksia muuhun olisi.
Vierailija kirjoitti:
AP ei osaa arvostaa muita ihmisiä/katsoa pintaa syvemmälle/tuntea myötätuntona, omien traumojensa takia
En nyt tiedä tarviiko kiusaajia erityisemmin symppailla, mutta on harhaa kuvitella että vaikeudet kasvattaa ihmisistä hyviä. Monen kohdalla menee päinvastoin, vaikea tausta katkeroittaa ja haluaa varmistaa että muillakin on yhtä paskaa kuin itsellä.
Kiusaaja ei osaa hallita tunteitaan ja purkaa ne muihin. Hän voi tuntea olonsa pahaksi, haluta kuulua muiden joukkoon yms.
Sitä mitä muut ihmiset ovat kokeneet emme voi määritellä, jokainen ottaa asiat omalla tavallaan, toiselle vastoinkäymiset ovat helpompia ylittää kuin toisille.
Silti kiusaamista ei saa hyväksyä ja siihen on puututtava.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osa kiusaajista on narsistinen ja/tai antisosiaalinen persoonallisuushäiriö, jonka syynä on vauvana koettu hylkäämiskokemus.
öh, ihanko itse diagnosoit? Kiusaaminen on perseestä mutta ärsyttää tuollaiset väitteet. Ei siihen kiusaamiseen mitään psyykkistä ongelmaa tarvitse. Ja jos kouluaikaisesta kiusaamisesta puhutaan niin sen ikäisille ei tuollaisia diagnooseja edes tehdä, koska persoonallisuus ei ole sen ikäisellä vielä kehittynyt loppuunsa.
Ei ihme, että kiusaajilla on kotona vaikeaa. Ei kai niiden vanhemmataan jaksa niitä.
Ei Anette ole. Ei ikinä. On vaan halunnut olla kaunis malli.
Useinhan se itse asiassa menee niin, että hyväksikäyttäjät ovat itse aiemmin olleet hyväksikäytettyjä. Sama on kiusaajien kohdalla, usein kiusaaja on ollut jossakin kohtaa kiusattu. Asiat ei ole niin mustavalkoisia
Eipä sitä kiusaamista oikein mitenkään voi puolustella.
Minua kiusasi peruskoulussa yhdet siskokset. Ilmeisesti olivat jotenkin hieman jälkeenjääneitä, äitinsä oli kai dokannut läpi molemmat raskaudet. Heidän sosiaaliset taitonsa olivat todella olemattomat ja he hermostuivat helposti, siksi riitaantuivat lähes kaikkien koulukavereiden kanssa.
AP ei osaa arvostaa muita ihmisiä/katsoa pintaa syvemmälle/tuntea myötätuntona, omien traumojensa takia