Kiusaajat eivät ole kokeneet elämässään mitään vaikeita asioita
Siksi elävät ummessa kuplassaan, eivätkä osaa arvostaa muita ihmisiä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen kiusaajan joka syntyi ilman käsiä ja jalkoja. Musta se on aika iso vaikeus elämässä.
No ei se sitten ainakaan heitellyt ketään lumipalloilla tai kampannut ketään.
Todellako? Aika moni kiusaaja on kokenut hyvinkin pahoja asioita. Myös joistakin aiemmin kiusatuista kehkeytyy kiusaajia. Toki on niitä kultalusikka hanurissa syntyneitäkin kiusaajia . Mutta sinä taidat kuulua itse uhriutuviin kiusaajiin aloituksesta päätellen .
Vierailija kirjoitti:
Todellako? Aika moni kiusaaja on kokenut hyvinkin pahoja asioita. Myös joistakin aiemmin kiusatuista kehkeytyy kiusaajia. Toki on niitä kultalusikka hanurissa syntyneitäkin kiusaajia . Mutta sinä taidat kuulua itse uhriutuviin kiusaajiin aloituksesta päätellen .
Kukaan normaali ihminen ei silti kiukuttele siitä muille.
Vierailija kirjoitti:
No hellanlettas, erosiko niiden äiti ja isi?
Jaa. Kyllä mun kiusaajat kyllä tulivat niin paskoista oloista että ei niille edes osaa olla vihainen enää.
Ei ole ikinä mitään hyväksyttävää syytä kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan normaali ihminen ei silti kiukuttele siitä muille.
News Flash, ihmiset yleensä kiukuttelevat muille jos kokevat paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaaminen on yleensä aina kiusatun vika. Niitä kiusataan siksi että ovat luusereita tai friikkejä. Saamattomiakin kun uhriutuvat eivätkä pistä hanttiin.
Kiusaaminen on kiusaajan vika. Yleensä kiusaaja on luuseri ja marttyyri, kun omassa paskassa rypiessään kiukuttelee muille.
Jos antaa kiusata itseään niinn silloin ansaitseekin olla kiusattu.
Vierailija kirjoitti:
Jos antaa kiusata itseään niinn silloin ansaitseekin olla kiusattu.
Jos alentuu kiusaamaan muita, se kertoo ihmisestä paljon. Ei niin kivoja asioita.
Ihan tutkitusti kiusaajilla on usein taustalla paljon ongelmia, ovat usein myös itse olleet kiusattuina. Valitettavasti vaikeudet eivät kasvata kaikista ihmisistä empaattisia vaan osasta tulee entistäkin vittumaisempia ja häijympiä.
Itse kiusasin lievästi ylä-asteella. Halusin muka hyväksyntää ja sopia joukkoon koska minuakin kiusattiin ja syrjittiin.
Mitä oli taustalla?
Isäni käytti seksuaalisesti hyväkseen ja aivopesi vuosien aikana meitä siihen, ettemme saisi rakennettua äitiimme luottamus-suhdetta. Isäni on myös paha narsisti ja haluaa hallita muita ihmisiä. En koskaan kertonut näistä asioista kenellekkään vähäisistä kavereistani. Esitin koulussa "normaalia" ja menestyinkin aivan hyvin.
Olin lapsena hiljainen ja kaikkialla oli paha olla. Kotona, koulussa. Koulussa kiusasin tiettyjä ihmisiä huutelemalla ilkeyksiä näyttääkseni että mäkin olen jotain. Kotona häpesin tekojani yön pimeydessä sillä tiesin että se oli ainoastaan typerää. Olin yläkoulun aikana masentunut ja siinä vain porskutettiin eteenpäin ja kellekkään ei voinut puhua.
Minusta kasvoi kuitenkin ihan hyvä ihminen. Olen nähnyt niin paljon shaibaa että tiedän visusti miten elämä ei ole koskaan eikä ikinä niin mustavalkoista mitä monet tuntuvat kuvittelevan.
Omille kiusaajilleni en ole vihainen vaan antanut anteeksi pyytämättäkin. Tiedän että sellaisen käytöksen takana voi olla järkyttäviä kokemuksia. Itselleen on vaan vaikeampi olla armollinen omista virheistään.
Usein päin vastoin mun kokemuksen mukaan.. En tiiä onko se joku katkeruus mikä vaan osalla ihmisistä kerääntyy, vai mikä juttu siin on, mut joku sellanen et ku on ite kokenu jtn, nii pitää antaa pahan kiertää...
Esim yks kiusaaja, tuli vissii tosi huonoista koti-oloista ja teki itsemurhan, yks kiusaaja toosi huonoista oloista myös ja aivan sairas päästään, yhellä selkeitä itsetunto-ongelmia jne..
Kyllä se usein on niin, että kiusaajat ei oo mitään hyvinvoivia ihmisiä. :)
Moni kiusattukin on kokenut ties mitä paskaa, esimerkiksi siellä kotona. Silti näillä ei ole mitään tarvetta purkaa sitä muihin ihmisiin. Kai se on se vahvempi luonne.
Suurimmalla osa kiusaajista on narsistinen ja/tai antisosiaalinen persoonallisuushäiriö, jonka syynä on vauvana koettu hylkäämiskokemus.
Vierailija kirjoitti:
Suurimmalla osa kiusaajista on narsistinen ja/tai antisosiaalinen persoonallisuushäiriö, jonka syynä on vauvana koettu hylkäämiskokemus.
Näin on, kiusaajat ovat luonnevikaisia. Saavat sairasta nautintoa kun tuottava uhreilleen tuskaa/mielipahaa.
Kiusattuna olossa on yksi hyvä puoli: Kiusattu pääsee kiusaajasta helposti eroon. Kiusaaja joutuu elämään itsensä kanssa koko ikänsä :D
Omat koulukiusaajani päinvastoin olivat hyvin vaikeista kotioloista, alkoholismia, perheväkivaltaa jne. Luulen että osin sitä ahdistustaan kotioloista oireilivat kiusaamisella.
Tunnen kiusaajan joka syntyi ilman käsiä ja jalkoja. Musta se on aika iso vaikeus elämässä.