Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Prisman uusia vege-eineksiä esittelevässä FB-päivityksessä lihansyöjät kiukuttelemassa :D

Vierailija
02.11.2017 |

Lapsellista toimintaa mennä vege-tuotteita mainostavaan päivitykseen vinkumaan "oikeasta ruuasta" ja omasta oikeudesta syödä lihaa. Päivityksessä oli mm. kuva ostoskorista täynnä pelkkiä lihatuotteita. Miten valikoiman kasvaminen voikin ahdistaa noin paljon? Kiihkolihansyöjät ovat nykyään vegaaneja paljon rasittavampi ihmisryhmä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni ärsyttää kaikki kiihkoilu suuntaan tai toiseen. Olen pääasiassa kasvisyöjä, mutta syön lihaa aina välillä. Olen varmaan jossain välitilassa, sillä saan kuulla opiskelukavereilta vittuilua "ituhippeydestä". Ja toisaalta vegaanikavereilta moraalisaarnoja lihansyönnistä. 

Toki ympäristön kannalta toivoisin, että kasvispainotteinen luomu- ja lähiruoka olisi kaikkien valinta, mutta en kyllä lähtisi minnekään suuntaan moralisoimaan tai vittuilemaan. Kiihkoilu ei johda koskaan mihinkään hyvään. 

Vierailija
2/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, aina, noissa ruokamainoksissa on joku vinkumassa seuraavista asioista: miksi tässä on maitoa, vehnä, soijaa; miksi tää ei ole luomu, gluteeniton yms.

Tai miksi tässä ei ole lihaa.

Ja sit uhataan sillä, että menee boikottiin, vaikka ei ole koskaan ollut aikeissa ostaa tuotetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en oikein aiemmin piitannut kasvisruoasta, ja kasvoin perheessä, jossa oli vallalla juuri tuollainen äijämäinen lihakulttuuri. Vanhempani, etenkin isä, nauroivat ja ilkkuivat, kun saivat seurustelemaan alettuani tietää, että poikaystäväni ei syö mitään muuta lihaa kuin kalaa. Äitikin piti ihan hölmönä, vaikka on itse (joskus 70-luvulla) ollut kasvissyöjä.

Sitten alettiin poikaystävän kanssa kokkaamaan yhdessä, ja vasta silloin ymmärsin, mitä kaikkea kasvisruoka voi olla. Rakastan etenkin kasvis-fetapizzaa ja parsakaali-sinihomejuustopastaa. Kun pääsin yliopistoon, menimme usein syömään kasvisravintolaan lounaalle. Nykyään käyn siellä monesti yksinkin. Ainoa totaalinen ällöruoka on ollut avokadopasta, mutta mielestäni siitäkin olisi ravintola saanut paremman lisäämällä muita ainesosia.

Kasvissyöjäksi tai vegaaniksi en toistaiseksi ole ryhtymässä, mutta lihankulutus on kyllä vähentynyt, eikä sinänsä harmita. Minusta on hienoa, että nykyään on noin paljon valinnanvaraa ja mahdollisuuksia. Ehkä äitinikin ymmärtäisi, jos tulisi nykyaikaan sieltä 70-luvun kasvisvalikoimasta.

Vierailija
4/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samahan se on jos joku ilmoittaa seurustelevansa oman sukupuolensa edustajan kanssa. Heterot kiukuttelevat kun se kiku tai pimppi ei kelpaa vaikka on kaikille muille (muka) aina kelvannut.

Vierailija
5/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni ärsyttää kaikki kiihkoilu suuntaan tai toiseen. Olen pääasiassa kasvisyöjä, mutta syön lihaa aina välillä. Olen varmaan jossain välitilassa, sillä saan kuulla opiskelukavereilta vittuilua "ituhippeydestä". Ja toisaalta vegaanikavereilta moraalisaarnoja lihansyönnistä. 

Toki ympäristön kannalta toivoisin, että kasvispainotteinen luomu- ja lähiruoka olisi kaikkien valinta, mutta en kyllä lähtisi minnekään suuntaan moralisoimaan tai vittuilemaan. Kiihkoilu ei johda koskaan mihinkään hyvään. 

Minuakin ärsyttävät lähinnä äärivegaanit, eivät maltilliset. Ja itse syön enimmäkseen lihaa, joskus kuitenkin myös kasviksia/kalaa/kanaa.

Vierailija
6/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luulen, että noilla kitisijöillä omatunto kolkuttaa jollain tasolla ja kokevat oikeutensa lihansyöntiin uhatuksi, vaikka ei sitä millään lailla ole kielletty. 

Vierailija
7/8 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti av-mammat, -jonnet ja -vegaanit eivät nyt saa päähänsä mennä sinne provoilemaan lisää 😈

Vierailija
8/8 |
22.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitisijät eivät ymmärrä, että valikoiman laajeneminen helpottaa myös esim. monien allergisten elämää. Esimerkiksi soija- ja kauramaitoja ostavat vegaanien lisäksi myös maitoallergiset. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme