Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta, että keski-ikä alkaa vasta n. 55-60 -vuotiaana ja sitä ennen vietetään sitä parasta nuoruutta?

Vierailija
02.11.2017 |

?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä alkaa n 35v, ja keski-ikä on monelle sitä elämän parasta aikaa. 55-60 on jo ohittanut keski-iän.

Vierailija
2/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäinen on n. 38-58-vuotias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on totta ainakin meidän hopeakettujen näkökulmasta.....

Vierailija
4/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ajattelen,että keski-ikä ei ole varsinaisesti joku numeroilla määritelty,ainakaan ylärajasta.

Alarajana voisi olla n. 45.Yläraja on mielestäni eläkkeelle siirtyminen,mikäli siirtyy normaalissa eläkeiässä.

Toki töitä voi tehdä pidempään,yrittäjät,taiteilijat ym.

Mutta se 65 vois olla oikea yläraja.Mutta ei sitä silloin vanhuksiksi muututa,hirveää kun jotain siitenkymppistä aktiivista,kenties vielä omaa vanhempaansa hoivaavaa sanotaan vanhukseksi.

Pitäisi löytää tuon 65 ylittäville joku sopiva sana,seniori on vähän teennäinen,sopii kyllä osittain,mutta virallinen,oisko vaan ikääntynyt.

Mutta keski-ikä,siis n. 45-65,tai 40-65.

Vierailija
5/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikä alkaa, kun täyttää 40v.

Vierailija
6/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

T: raihnainen ja väsynyt 45-v

Vierailija
7/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen nelikymppinen, enkä koe itseäni samalla tavalla keski-ikäiseksi kuin omat vanhemmat oli samassa iässä. En pönötä töissä jakkupuvussa enkä ole leikannut lyhyttä tukka. Meillä on vielä pienet lapset, niin ei ole perinteisiä keski-ikäisten juhlia, kuten rippijuhlien ja yo-juhlien järjestämistä. Itse asiassa pidän rippijuhliakin niin pönötysjuhlina, että välttelen niitä kokonaan.

Vierailija
8/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta keski-ikä alkaa 40-vuotiaana ja päättyy jossain 55-60 tienoilla. Taitaa olla aika tulkinnanvarainen asia.

Vierailija
9/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Collins Dictionaryn mukaan keski-ikä ajoittuu suurin piirtein elinvuosille 36–59. Oxford English Dictionary antaa samankaltaisen määritelmän, mutta vuosille 45–60. Erik H. Erikson taas ajoittaa iän elinvuosille 40–65. (lähde: Wikipedia)

Vierailija
10/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilastollinen keski-ikä on 35-45. Viisikymppisiäkin toki sanotaan puhekielessä keski-ikäisiksi, mutta aika harva taitaa kuitenkaan ihan satavuotiaaksi elää, vaikka elinikä onkin noussut.

Vierailija
11/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Jos teini-iän lasketaan alkavan 13-vuotiaana, niin minä olen ollut teini viimeiset 36 vuotta ja aion jatkaa toistaiseksi. Katsotaan nyt, rupeanko sen jälkeen nuoreksi aikuiseksi vai hyppäänkö suoraan keski-ikään.

Vierailija
12/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi suuntaa antava merkki on, että yleensä huippu-urheilijat lopettavat aktiiviuransa 35-40-vuotiaana, kun fysiikka ja reaktionopeus ei ole enää samalla tasolla kuin nuorempana. Tämä voisi olla siis sopiva alku keski-iälle. Ja sopiva loppu voisi olla juuri vanhuuseläkeiän saavuttaminen eli 63-65-vuotiaana.

Vierailija
13/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elävät nyt kauemmin ja pysyvät akttivisina/terveinä pidempään kuin aiempien sukupolvien aikaan. Siten keski-ikäisyyskin on siirtynyt myöhemmäksi.

Sanoisin myös, että keski-ikä jatkuu ainakin viralliseen eläkeikään asti, tai 65-vuotiaaksi. Nelikymppinen-nelivitonen voi olla hyvinkin nuorekas, myös ulkonäöltään ja fyysiseltä olemukseltaan, mutta siitä se lähtee. :)

Vierailija
14/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keski-ikä on n. 45-60 v, olen itse 49 v. En kyllä tiedä mikä on tuon kuudenkympin jälkeen, ei ainakaan vanhus. Mun äiti on 86-v ja on jo vanhus, koska tarvitsee apua päivittäisissä toimissaan., muisti on huono, samoin näkö ja kuulo ja liikkuminen on huonoa. Anoppini on 88-v, enkä osaa ajatella häntä vanhuksena ollenkaan. Hän siivoaa, kokkaa, leipoo, tekee käsitöitä, käy jumpassa ja uimassa ja kuntosalilla, ajaa autoa, viettää kesät maalla mökillään, käy kylpylöissä, teatterissa, konserteissa, tekee vapaaehtoistyötä jne. Paljon virkeämpää menoa kuin monella puolta nuoremmalla. 

Vierailija
15/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ihminen elää keskimäärin 80 vuotiaaksi, niin eikö se nyt kaiken järjen mukaan ole noin 40v eteenpäin. Vanhus on sitten, kun jäädään eläkkeelle. Toki jotku keski-ikäiset on parempikuntoisia, kuin nykypäivän plösöt nuoret, mutta he ovat silti keski-ikäisiä. Vanhuskin voi olla super hyväkuntoinen ja nuorekas, mutta vanha silti. Sitä ikää kun ei voi muuksi muuttaa.

Vierailija
16/16 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan