Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Opiskelijan on käytännössä mahdoton asua yksin vuokra-asunnossa PK-seudulla

Vierailija
02.11.2017 |

Sillä tukia heruu n. 650 euroa/kk.

Miten te opiskelijat asutte?

Minulle olisi liian iso kynnys mennä soluun asumaan, kun olen vuosia asunut yksin vuokra-asunnossa, jossa on tilaakin mielinmäärin yhdelle. Mutta minulla ei taida olla vaihtoehtoja, sillä yksinään asunnon vuokra on 850 euroa, eikä koko kuulle saamani opiskelijan tuet riitä kattamaan edes asuntoni vuokraa.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä tarkkaan ottaen haluat että me kommentoidaan tähän?

Vierailija
2/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mene töihin.

2. Ala kasvattamaan ja diilaamaan kannabista.

3. Jos olet nainen, myy peppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Odotan kai ihmettä. Että joku kertoisi, kuinka on olemassa kikka kolmonen pitää kiinni yksityisyydestään. Sitä minä kai odotan.

Ap

Vierailija
4/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainan kanssa rahaa saa n. 1300€/kk.

Terkut opiskelijayksiöstä pk-seudulta

Vierailija
5/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kätevä juttu on ostaa asunto. Vanhemmat takaamaan. Ja jos sisarukset ostaa, niin vuokraavat toisiltaan kämpät ja näin saa sekä tuet että veroedut.

Vierailija
6/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Odotan kai ihmettä. Että joku kertoisi, kuinka on olemassa kikka kolmonen pitää kiinni yksityisyydestään. Sitä minä kai odotan.

Ap

Ala diilaamaan sitä kannabista. Kasvatusvälineet n. 1000 euroa, ja kolmen kk:n päästä alkaa jo tulla rahaa Silkkitiellä.

Vierailija
7/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä perusteella opiskelijalla pitäisi muka olla jonkinlainen pyyteetön oikeus asua yksin?

Jokin tolkku nyt.

Vierailija
8/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asuin ihan tavallisessa omistusasunnossa. Mies maksoi aikalailla kulut, koska sain opintotukea vain 300€/kk (ja vikalta kolmelta vuodelta en sitäkään).

Nuorena kun olin opiskelija ekaa kertaa, asuin soluasunnossa. Ihan itsestäänselvyys. Kun jouduin siitä pois, muutin vanhan mummelin alivuokralaiseksi. Se oli hyvä asumismuoto sinkulle. Sain asua aika edullisesti Munkkiniemessä ja vuokraemännän apulainen siivosi huoneeni viikottain. Luksusta!

HOASilta saa soluasuntoja jopa 250€/kk. Ne mistä olen kuullut, niin niissä on kuitenkin jokaisella oma vessa ja suihku, ainoastaan keittiö on yhteiskäytössä. Minusta aivan loistava diili tuohon hintaan.

Vierailija
9/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi sain opiskelija kaupungilta oman yksiön, olisin ihan kusessa jos joutuisin oikeasti niitä kiskurivuokria maksamaan tässä tilanteessa.

Vierailija
10/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainan kanssa rahaa saa n. 1300€/kk.

Terkut opiskelijayksiöstä pk-seudulta

Tämä tietysti houkuttaa - pakon edessä. Mutta onko se loppujen lopuksi järkevää? Kurjaa kuitenkin, että ihmisarvoinen elämä on sidoksissa lainaan. (Ironia)

Ap

Vierailija
11/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei niitä kämppiksiä välttämättä sun asiat kiinnosta. Mutta opettele kuitenkin tervehtimään, jos satut näkemään jonkun heistä keittiössä.

Vierailija
12/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ala diilaamaan sitä kannabista. Kasvatusvälineet n. 1000 euroa, ja kolmen kk:n päästä alkaa jo tulla rahaa Silkkitiellä.

Kultaiset vinkit jaossa! Kiitos tästä. Voisin aloittaa piirtämällä H-merkinnän otsaani.

Ap

Vierailija
13/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vastaan komppaamalla että eipä siinä taida vaihtoehtoja olla. Onhan se aika korni ajatus että opiskelijoilla pitäisi ilmaisen yliopiston ja tuetun elämän lisäksi olla oikeus asua yksin kaupungin paraatipaikoilla jonkun muun rahoilla.

Vierailija
14/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainaa otimme kaikki sillloin aikoinaan. Tukia ei ollut ollenkaan. Valtio takasi opintolainan.

Vierailija
15/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opintolainaa otimme kaikki sillloin aikoinaan. Tukia ei ollut ollenkaan. Valtio takasi opintolainan.

Ja silti asuin kolmen solussa. Kesät tein töitä.

Vierailija
16/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kultaiset vinkit jaossa! Kiitos tästä. Voisin aloittaa piirtämällä H-merkinnän otsaani.

Ap

Ei se niin mene. Se ei näy mitenkään olemuksesta. Kotonasi on vain 1.2*1.2-metrinen teltta vesiviljelmällä, ja sitten sinulla on (kunnolla äänieristetty) tuuletin päällä 24/7 ja 600-wattinen valo päällä 12-16 tuntia vuorokaudessa.

Mutta älä-helvetissä-ikinä itse polta. Käyttäydyt vain siististi etkä herätä huomiota niin pärjäät ihan hyvin.

Vierailija
17/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuet menee vuokraan ja loput säästetään elämiseen kesän aikana töistä, vaikka ei silläkään juhlita kun kesällä ei saa tukea.

Vierailija
18/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan lainaa.

Vierailija
19/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota lainaa. Opintolainavähennyksen takia se on osittain ilmaista rahaa, jos valmistut ajoissa.

Vierailija
20/30 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda johonkin halvempaan kaupunkiin opiskelemaan.