Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedän henkilön, joka sanoo ettei hänellä ole varaa kalliisiin kenkiin, joten hän ostaa useamman kerran kuussa 20 euron kengät

Vierailija
02.11.2017 |

Hän ei ilmeisesti osaa alkeellisiakaan yhteenlaskuja. Jos ostaisi kerralla kunnolliset, joista joutuisi vähän enemmän pulittamaan, niin tulisi huomattavasti halvemmaksi ja ekologisemmaksi. En vaan käsitä tuollaisia ihmisiä.

Mikä tällaisia ihmisiä vaivaa?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry kirjoitusvirheet, mutta hitaalla, pieninäyttöisellä puhelimella pitää kirjoittaa sokkona.

T. Villakangastakki ihminen

Vierailija
22/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei ilmeisesti osaa alkeellisiakaan yhteenlaskuja. Jos ostaisi kerralla kunnolliset, joista joutuisi vähän enemmän pulittamaan, niin tulisi huomattavasti halvemmaksi ja ekologisemmaksi. En vaan käsitä tuollaisia ihmisiä.

Onko hän vegaani tmv? Tuttavapiiriini kuuluva vegaani käyttää tolkuttoman määrän rahaa kangas- ja etenkin tekonahkakenkiin ja -laukkuihin kun kerran ”mikään ei kestä”. Ostaisi kunnon nahkakengät ja -laukun niin maapallolla olisi vähemmän jätettä. Hän ei tosin pidä nahkatuotteita eettisenä valintana eli jatkaa vanhaan malliin ja vänisee tuotteiden huonosta laadusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhällä ei useinkaan ole varaa tehdä oikeasti edullisia ostoksia. Mutta 20e kengät todellakaan eivät hajoa normaalikäytössä niin nopeasti, että tarvitsisi useammat kuussa tai edes kuukausittain. Itse ostan joka kevät yhden parin 15-25e kenkiä esim. Luhta-liikkeestä tai Kookengästä, ja lähes poikkeuksetta kestävät syksyyn asti ja usein osan kevättä myös. Rumaksihan ne nopeasti kuluvat, mutta eivät käyttökelvottomiksi.

Vierailija
24/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän henkilön, joka sanoo ettei hänellä ole varaa kalliisiin kenkiin, joten hän ostaa useamman kerran kuussa 20 euron kengät

Itse ostan uudet kengät ehkä kerran vuodessa tai kerran kahdessa vuodessa. Poisluetaan crocsit sandaalit ja muut vastaavat.

Tarjouksiin yleensä tartun jos sattuu kohdalle, ja joku 35-50 euroa muistan maksaneeni viime vuosien kenkäpareista. Hyvät kengät kestää, ja olen myös sen verran käyttänyt huonoja kenkiä, että olen melko tarkka kenkiä ostaessani että ne todella sopii ja ovat miellyttävät kävellä. Läheskään kaikki kengät eivät ole kovin hyvät jalassa vaikka päältä päin näyttäisikin hyvältä, siksi on vaan testattava niitä niin monta että hyvät löytyy tai sitten en osta.

Ei mulla silti varaa mihinkään 100-200 euron kenkiin sentään ole, mutta tuossa 50 euron kohdalla jo saa aika hyviä kenkiä kun sattuu sopivasti tarjous kohdalle.

Vierailija
25/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kai ne nyt ihan viikoissa hajoa sentään.

Ikävä kyllä ne 20 euron kengät ( mistä sellaisia nyt löytyykään) on samoja kiinalaisia kuin ne 60 euron kengätkin.

60 euroa ei ole paljon kengistä. On tämä sankari suostunut 60 euroa maksamaan kengistään, joista minä sanoin hänelle, että eivät tule nekään kestämään. Hän siis näytti kyseiset kengät minulle ja näin niistä heti, että tulevat hajoamaan kuukauden sisällä. Niin hajosivatkin.

Netistä voi löytää alennuksesta yli satasen maksavia laadukkaita kenkiä jopa 60 eurolla (minä olen löytänyt). Ja kyllä ovat kestäneet kun tietää mitä ostaa. Minä näen kengistä heti, ovatko ne laadukkaat vai ei. En osta paskaa, vaikka se maksaisi 250 euroa. Hinta ei ole laadun tae, mutta on aika epätodennäköistä, että ovh 20 euron kengät olisivat laatutavaraa.

Minä suosin laatua ja silloin hinnalla ei ole väliä.

Ap

Vai niin.

No kerropa mistä löytää laadukkaat kengät. Kerro merkki.

Itse tilasin Zalandon outletistä Aiglen talvikengät. En muista lähtöhintaa, mutta alennuksen jälkeen 108 euroa. Todella tukevat ja lämpimät.

Ap

Juu. Ja pohja on kivikova ja ei pidä tippaakaan jäällä ja lumella. Se siitä ja tuntemuksista.

Vierailija
26/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin yksinkertaista. Villakangastakistani hajosi vetoketju. En pysty uutta siihen ompelemaan. Eli pakko ostaa uusi takki nyt kun tarkenee kävellä kauppaan takki auki. Rahaa ei juuri nyt ole. Säästät meni toiseen ongelmaan. Säästäisi tuon 60 mutta en ehdi. Pakko ostaa sillä mitä lompsasta löytyy. Eli 20e.

Sinun ei tarvi ommella uutta vetoketjua. Kiristät sen vetoketjun löystyneen metallisen vetimen pihdeillä (esim. lattapäiset koru- tai sähköpihdit) Ylen YouTubesta löytyvän ohjeen mukaan ja vetoketju on taas kunnossa. Jos sekään ei riitä niin uuden vetimen saa parilla eurolla kangaskaupasta ja saat sen vaihdettua kun ratkot vetoketjua toisesta päästä sen verran, että saat vanhan vetimen pois ja uuden tilalle. Sitten ompelet vaikka käsin valmiiksi niin ettei ketju jää auki repsottamaan.

Vierailija
27/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa. Miten väärin voi kenkiä käyttää että saa ne roskiskuntoon parissa viikossa. En mäkään osta kun max 40euron kenkiä, mutta siis talvikengät menee sen kaks/kolme talvee ihan hyvin. Paremmat saapikkaat oon ostanu noin 5 vuotta sitten. Syyskengät käytössä jo neljättä syksyä. Molemmat lenkkarit alkaa olla nyt just finito. Ikää toisillä 6vuotta ja toisilla 4 vuotta. Kesäkenkiä omistan muutamat ja yhtiäkään en ostanut tänä enkä viimekesänä. Hmmm. Kai sillä käyttäjällä on sit väliä.

Vierailija
28/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hän vegaani tmv? Tuttavapiiriini kuuluva vegaani käyttää tolkuttoman määrän rahaa kangas- ja etenkin tekonahkakenkiin ja -laukkuihin kun kerran ”mikään ei kestä”. Ostaisi kunnon nahkakengät ja -laukun niin maapallolla olisi vähemmän jätettä. Hän ei tosin pidä nahkatuotteita eettisenä valintana eli jatkaa vanhaan malliin ja vänisee tuotteiden huonosta laadusta.

Gore tex on paras valinta.

Vierailija
29/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole niin yksinkertaista. Villakangastakistani hajosi vetoketju. En pysty uutta siihen ompelemaan. Eli pakko ostaa uusi takki nyt kun tarkenee kävellä kauppaan takki auki. Rahaa ei juuri nyt ole. Säästät meni toiseen ongelmaan. Säästäisi tuon 60 mutta en ehdi. Pakko ostaa sillä mitä lompsasta löytyy. Eli 20e.

Sinun ei tarvi ommella uutta vetoketjua. Kiristät sen vetoketjun löystyneen metallisen vetimen pihdeillä (esim. lattapäiset koru- tai sähköpihdit) Ylen YouTubesta löytyvän ohjeen mukaan ja vetoketju on taas kunnossa. Jos sekään ei riitä niin uuden vetimen saa parilla eurolla kangaskaupasta ja saat sen vaihdettua kun ratkot vetoketjua toisesta päästä sen verran, että saat vanhan vetimen pois ja uuden tilalle. Sitten ompelet vaikka käsin valmiiksi niin ettei ketju jää auki repsottamaan.

Se hajosi niin että hampaat repesi irti. Olisin korjannut jos onnistuisi.

Vierailija
30/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei useinkaan ole varaa tehdä oikeasti edullisia ostoksia.

Enemmänkin niin että köyhällä ei useinkaan ole KÄRSIVÄLLISYYTTÄ ja pitkänäköisyyttä tehdä oikeasti edullisia ja kannattavia ostoksia. Näkee vain sen että jos nyt ostaa 100€ maksavat popot ei jää yhtään rahaa kaljaan ja tupakkaan, mutta jos ostaakin kertakäyttöiset tai huonot 20€ popot niin pääseekin vielä mäkkäriin, alkoon ja ärrälle sauhuja ostamaan.  Usein hänelle ei tule mieleenkään, että säästämällä sen 100€ kokoon useamman kuukauden aikana ei tarvitse tinkiä mistään ja saa silti ne oikeasti hyvät ja kestävät popot.

Eli perusajatus on se, että kaikki rahat on pakko tuhlata hetinyt. Mitään ei pysty säästämään koska "olenhan köyhä" ja pitkäjänteisesti ei pysty ajattelemaan koska "älä tuu neuvoo, sä et oo nähny TODELLISTA elämää niinku mä".

Vierailija
31/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä liiottelet, sillä olen kävellyt parin kympin kengillä jo neljättä talvea ja juossut aika monta sataa kilometriä  Lidlin 20 euron lenkkareilla. 

Ja tämä aloitus on ollut täällä ennekin joten ajattelen tämän olevan silkka provoilua.

Hienoa, jos Lidlin parinkympin tossut on hyvät. Minä kuitenkin puhuin parinkympin kengistä, jotka hajoavat alle kuukaudessa. Sellainen, joka ostaa tällaisia kenkiä ja valittaa rahanpuutteesta ei voi käydä ihan täysillä...

Ap

Et sinäkään ihan täysillä käy, kun mietit tällaisia asioita.

Vierailija
32/32 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinä liiottelet, sillä olen kävellyt parin kympin kengillä jo neljättä talvea ja juossut aika monta sataa kilometriä  Lidlin 20 euron lenkkareilla. 

Ja tämä aloitus on ollut täällä ennekin joten ajattelen tämän olevan silkka provoilua.

Hienoa, jos Lidlin parinkympin tossut on hyvät. Minä kuitenkin puhuin parinkympin kengistä, jotka hajoavat alle kuukaudessa. Sellainen, joka ostaa tällaisia kenkiä ja valittaa rahanpuutteesta ei voi käydä ihan täysillä...

Ap

Et sinäkään ihan täysillä käy, kun mietit tällaisia asioita.

No en varmasti. Voisin nytkin tehdä jotain järkevää sen sijaan että kulutan vapaapäiväni tekemällä aloituksia av:lle.

Ap