Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi ilmoitti että "minä vapautan sinut koskaan enää minua näkemästä"

Vierailija
02.11.2017 |

Ja minä totesin siihen että "tämä selvä". Siihen tipahti multa tiskiharja ja jäi tiskivedet altaaseen kun lähdin kotiini.
Olin siellä aikani käynyt,siivoillut, käynyt kaupassa.
Minulle kerrottiin mm että olen epähygieenien enkö osaa siivota keittiötä puhtaaksi. Anoppi on sairas ja pelkää bakteereita.
En osaa keittää perunoita oikein.
En osaa ostaa kaupasta semmoista ruokaa mitä hän pystyisi syömään. Kun sanoin jostain purkista että kumma juttu kun sä pystyit tätä viime kesänä kyllä syömään. Niin kuulemma ei pidä paikkaansa. Hänellä erilaisia allergioita.
Mistään en mitän tiedä enkä osaa.
Siihen loppui se avustaminen multa.
Nyt mies vinkuu "että kyllähän sä voisit siellä käydä" ja väittä että asunto on huonossa siivossa.
En tietenkään mene kun Minut On Vapautettu.
Muori puhuu kuin suomi-elokuvissa.
Mitään sanomisiaan se ei ikinä anteeksi pyydä joten tämä oli tässä.
Yli 20 vuotta mä sitä kestinkin....

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin Monopolin vankilasta vapautus-kortti. Pitkään jaksoit peliin osallistua.

Vierailija
42/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16/17, anna olla nyt. Viestien ymmärrettävyys on somessa tärkeintä, ei korrekti kirjoitusasu. Tämä on puhekieltä.

T. Ohiksena 14/15

No suurin osa nyt ei osaa kirjoittaa missään muissakaan yhteyksissä.

Erikoista että vielä 20 vuotta sitten ihmisten kirjoitustaito oli huomattavasti parempi. Ehkä kynän ja paperin kanssa joutui keskittymään enemmän? Netissä taas monen "ymmärrettävä" teksti on lähes lukukelvotonta.

Voi olla, mutta nuo kommentit, mihin puutuit, ovat ymmärrettäviä.

Kielen hallintaan kuuluu myös ymmärtää eri kielenkäyttötilanteita. Somessa moni notkuu kännykällä ja tekee paljon virheitä, eikä vaivaudu tarkistamaan. Siksi on aika noloa alkaa rutkuttaa vääristä kirjaimista tai ylimääräisistä tavuviivoista.

Keskity kommentoimaan asiaa ja kysy selvennystä, jos et jotain ymmärrä.

Kiitos.

14/15

Kannattaahan se rutkuttaa. Kyseessä voi olla asia jota kirjoittaja ei tiennyt ja osaa sen siten korjata.

*reps*

En todellekaan lähtisi omaa kirjoitamista korjaamaan yhdenkään humblebragaajan huonosti piilotetun itsekorostuksen pohjalta varsinkin kun suurin osa näistä saattaa olla jopa väärässäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

16/17, anna olla nyt. Viestien ymmärrettävyys on somessa tärkeintä, ei korrekti kirjoitusasu. Tämä on puhekieltä.

T. Ohiksena 14/15

No suurin osa nyt ei osaa kirjoittaa missään muissakaan yhteyksissä.

Erikoista että vielä 20 vuotta sitten ihmisten kirjoitustaito oli huomattavasti parempi. Ehkä kynän ja paperin kanssa joutui keskittymään enemmän? Netissä taas monen "ymmärrettävä" teksti on lähes lukukelvotonta.

Voi olla, mutta nuo kommentit, mihin puutuit, ovat ymmärrettäviä.

Kielen hallintaan kuuluu myös ymmärtää eri kielenkäyttötilanteita. Somessa moni notkuu kännykällä ja tekee paljon virheitä, eikä vaivaudu tarkistamaan. Siksi on aika noloa alkaa rutkuttaa vääristä kirjaimista tai ylimääräisistä tavuviivoista.

Keskity kommentoimaan asiaa ja kysy selvennystä, jos et jotain ymmärrä.

Kiitos.

14/15

Kannattaahan se rutkuttaa. Kyseessä voi olla asia jota kirjoittaja ei tiennyt ja osaa sen siten korjata.

Tai sitten ei. Todennäköisesti vittuilusi lähinnä ärsyttää.

Vierailija
44/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anoppini oli yli 10-vuotta aivan ihana ihminen, mutta nyt viimeiset 5-vuotta ollut ihan äärestä rasittava töksäyttelee ihan mitä sattuu ja haukkuu kaikki, mutta ei tulisi mielenkään jättää häntä omilleen.

5 vuotta ja 10 vuotta.Tuohon EI  tule väliviivaa.

Tämä on keskustelupalsta, jossa oikeinkirjoitus ei ole tärkein, vaan tulla ymmärretyksi. Ja selvästikään sinä et ole ymmärtänyt aloitusta. Ikävä kyllä.

Oikeinkirjoituksen sijaan, panostaisin sinuna luetun ymmärtämiseen, joka sinulla on puutteellinen.

Vierailija
45/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös vapautin miniän näkemästä minua enkä kadu yhtään hyvin tyytyväinen otteita sitä tarvitsisi nähdä koskaan.

Vierailija
46/48 |
02.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäkää ne emakot ja lähtekää porsaiden kanssa omaan karsinaan.

Vierailija
47/48 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Ei tana, melkein kun mun anoppi. Ryypänny lastensa lapsuuden ajan ja nyt vinkuu kuinka kaikki on häntä vastaan. Mä olen vain y:n vaimo, joka yrittää erottaa pojan äidistään. Hän on kaikkensa tehnyt lastensa eteen ja näin kiitetään. Hän ei ole mitään tehnyt kenellekään ja blaa blaa.

Ei olla juurikaan tekemisissä""

Joo; itsekin olen saanut kuulla, miten minä olen se, jonka syytä on, että poikansa lapsineen ei halua olla äitinsä kanssa tekemisissä. Minun vika on ja olen kuulemma kääntänyt pojan häntä vastaan. Sillä, mitä tapahtui 20-vuoden aikana ennen kuin mieheni minut tapasi ei tunnu olevan väliä.

Sillä ei ole väliä, että oli turvaton lapsuus, äiti makasi sammuneena raahaten juoppoukkoja kotiin, ei ollut kaapissa ruokaa tai lämpimiä vaatteita talvella jne. Juoppo äiti jätti sellaiset jäljet mieheeni, että ne ei lähde pois; jos hän alkuaikoina seurustellessamme koitti soittaa äidilleen ja äiti ei vastannut, niin ensimmäisenä mies miettii, että onkohan eukko sammunut jonnekin ja tukehtunut oksennukseensa. Minun vanhempani kun eivät vastaa, niin mietin että taitavat olla ulkohommissa ja ei ole puhelin mukana.

Vuosien varrella omien lasten jälkeen välit on viilenneet miehen omasta halusta olemattomiin. Omat joulumuistot lapsuudesta on se, että äidillä alkoi ryyppyputki jne. Ei sitä halua omille lapsilleen siirtää, vaikka korkki onkin ollut kai jo kiinni muutaman vuoden. Saa riittää, että on tämä akka jo yhden sukupolven joulut ja lapsuuden pilannut.

Tokkopa tuo enää kovin montaa vuotta elää. Sitäkin olen jo miettinyt, että onko pakko minun ja lasten mennä sitten "mallin vuoksi" hautajaisiin. Fakta kun on, että olisi tässä eläessäkin ehtinyt nähdä jos olisi halunnut. Miehen takia ehkä kuitenkin pikaisesti pyörähdän.

Vierailija
48/48 |
03.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mul anoppi on sellanen inisijä ja asioihin puuttuja et hohhoijaa. Enkä käy enää  siellä muutenkaan, kun en jaksa kuunnella sitä arvostelua. Se tossa ilmotti textiviestillä ettei halua mun osallistuvan sen 60v synttärijuhliin. Vastasin kiitos.. Sitku se on muutenki kunnon pummi, niin laitoin viestiin, että toivottavasti sulla on sit rahaa ostaa tarjottavat. Se kun soittelee tyttärelleen aina et lainaa rahaa. Ja se lainaraha mikä sille on aina mennyt on minun lompakostani. Vaimolle sanoin suoraan, et tällanen viesti tuli ja nyt sit multa on turha pyytää rahaa mutsis bileisiin. Vaimo on tällä hetkellä työtön ja minä maksan kaiken ja elätän vaan ja ainoastaan vaimoni. Anoppi ei edes tiedä et tytär on työtön, kun ei sille ämmälle voi sitä sanoa. Taitaa tulla tosi hyvät 60v bailut mauahahah