Mitä mieltä olet ihmisistä jotka myöhästyvät aina?
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Ei sellaista käytännössä ole olemassakaan kuin myöhästyminen.
ihmisen outo kuvitelma. On vain nytteys ja kaikki muu on harhaa.
"nytteys" :)
Ärsyttää! Pidän näitä myöhästelijöitä hitaina laiskoina luusereina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää myöhästeleviä ihmisiä. Jatkuva myöhästely osoittaa täydellistä kunnioituksen puutetta toisia ihmisiä kohtaan.
Mua ei haittaa myöhästelijät. Eihän kenenkään toisen myöhästely ole minulta mitenkään pois. Myöhästelijähän se itse kärsii myöhästelystään eikä usein voi sille mitään. Esim.moni adhd on myöhästelijä.
Onhan se poissa! Odotan jotakuta jossain, se on pois minun järkevästä tekemisestäni, se on pois minun ajastani.
Järkevä varautuu siihenkin, että saattaa joutua odottelemaan - voi olla "päteviäkin" syitä, esim. liikenneväline myöhästyy (tässä ei auta viisastella, että pitää lähteä aiemmin - on koettu sekin, miten juna seisoo tunnin 100 metrin päässä asemalta ja ulos et pääse).
Itselläni on aina läppäri mukana sekä lukemista, en seisoskele tyhjän panttina kiukusta savuten vaan käytän ylimääräisen ajan ilokseni/hyödykseni.
Voi toki olla päteviä syitä, esim. liikenneväline myöhästyy. Mutta jos joku on aina tai melkein aina myöhässä, ja useimmiten ns. ei-pätevän syyn takia, on se ihan eri asia.
Usein näitä tapaamisia vielä joutuu järjestelemään, meillä jokaisella on omat ohjelmamme, työ- ja kotiasiamme. Jos on pitkään suunnitellut menevänsä kaverin kanssa esim. sinne leffaan, ja sitten sinne on pääsemässä, on tosi ikävää, jos se jääkin välistä kaverin myöhästymisen takia. Ja joo, pärjään kyllä ihan hyvin yksinkin siellä leffassa, tätä nyt on ihan turha saivarrella, mutta onhan näissä tapaamisissa kyseessä myös kaverin kanssa oleminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sietää myöhästeleviä ihmisiä. Jatkuva myöhästely osoittaa täydellistä kunnioituksen puutetta toisia ihmisiä kohtaan.
Mua ei haittaa myöhästelijät. Eihän kenenkään toisen myöhästely ole minulta mitenkään pois. Myöhästelijähän se itse kärsii myöhästelystään eikä usein voi sille mitään. Esim.moni adhd on myöhästelijä.
Anteeksi kuinka? Millälailla se on myöhästelijä, joka kärsii ja kuinka hän ei voi itse sille mitään?
Ärsyttää, minulla oli ennen työkaveri joka myöhästyi joka aamu 5 minuuttia, koska lapsi oli niin hankala, mitä jos olisivat aloittaneet 5minuuttia aikaisemmin aamutoimet. Tässä ärsytti lähinnä tuo joka aamuinen selitys.
Toisessa työpaikassa aloitettiin aamupalaverilla ja joka aamu odotettiin pari minuuttia kun yksi oli vielä pihalla tulossa, vähitellen jokainen lipsui vähän tulosta kun tiesi joutuvansa odottamaan yhtä.
Lopulta päädyttiin aloittamaan palaveri tasan oli väki tulossa tai paikalla, tämä auttoi, sillä palaverissa oli pakko olla että tiesi mitä päivän aikana teki.
Vierailija kirjoitti:
Inhoan myöhästelijöitä! Ihmettelen miten nämä ihmiset kuitenkin selviävät (kai) esim töihin ajoissa? Myöhästely kertoo kunnioituksen puutteesta, aikuisten ihmisten pitäisi vähän osata arvioida ajankäyttöänsä..
Samaa mieltä! Ärsyttävää ja epäkohteliasta. Ennen aikaan jos joku myöhästyi koulusta, hän häpesi sitä vaikka olisi ollut syykin. Eräässä työpaikassa (hoitoala) naishenkilö myöhästyi joka aamu n.15-20min. Mutta lähti tasan työajan loputtua. Onneksi osaston johtaja eroitti hänet lukuisten varoitusten jälkeen! Huom! asui 1km:n päässä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se poissa! Odotan jotakuta jossain, se on pois minun järkevästä tekemisestäni, se on pois minun ajastani.
Niin no mä en aina halua tehdä järkeviä asioita, vaan musta on usein ihana vaan olla ja selata vaikka nettiä puhelimella. Erilaiset odotustilanteet mahdollistavat juuri tämän muuten niin kiireisen arjen lomassa. Kaipa me kaikki ajatellaan eri tavalla, mutta kenenkään myöhästely ei ole mun ajasta pois vaan kyse ehkä siitä miten aikansa käyttää ja miten aikaan ylipäätään suhtautuu.
Jos olen menossa leffaan, teatteriin, junaan tms, johon olisi syytä mennä ennen tiettyä kellonlyömää, en kyllä pysty odottelemaan rentona ja selaamaan vaikka nettiä. Kyllä se aika menee kellon vilkuiluun, kaverin tähyämiseen tai itsensä kanssa väittelemiseen, voiko toisen lempata tässä vaiheessa, että itse sentään ehtii. Ei rentoa.
Oletko miettinyt mikset osaa rentoutua? Jos olet menossa kaverin kanssa leffaan niin onko tärkeämpää että sinä ehdit leffaan vai että vietät aikaa sen kaverin kanssa? Mikä katastrofi tapahtuu jos ette ehdikään leffaan vaan sen sijaan teette jotain muuta?
Mitähän ihmettä taas? Toisaalta tällaine ajattelu selittää miksi osa ihmisistä on sellaisia lapamatoja.
Jos menen leffaan, niin yleensä ainakin varaan liput etukäteen. Ja ne pitää hakea vähintään 45 min etukäteen. Ja jos olen menossa leffaan, niin se vaatiin tietyjä järjestelyitä perheessä jne., ja jos tämä jää kaverin myöhästelyn takia väliin, niin on kyllä viimeinen kerta, kun suunnittelen jotain hänen kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järkevä varautuu siihenkin, että saattaa joutua odottelemaan - voi olla "päteviäkin" syitä, esim. liikenneväline myöhästyy (tässä ei auta viisastella, että pitää lähteä aiemmin - on koettu sekin, miten juna seisoo tunnin 100 metrin päässä asemalta ja ulos et pääse).
Itselläni on aina läppäri mukana sekä lukemista, en seisoskele tyhjän panttina kiukusta savuten vaan käytän ylimääräisen ajan ilokseni/hyödykseni.
Yksittäiset poikkeukset ovat eri asia. Nämä krooniset myöhästelijät aiheuttavat raivostumista.
Jotkut ihmiset ovat tuollaisia kroonikoita myöhästymään, minua se ärsyttää suunnattomasti. Jos myöhästyy, kannattaa miettiä, onko parempi vain jättää menemättä kokonaan. Joka hemmetin aamu meillä myöhästyy tietty opiskelija, asuu koulusta kiven heiton päässä, joten ei ole kenenkään muun syy kuin oma ja ei ole lapsiakaan, koira vain. Olemme aikuisia jo kaikki, joten ei voi olla edes keskenkasvuisuudestakaan kyse. Jotenkin vain tuollainen välinpitämättömyys ottaa päästä. Vähättelevä käytös muita kohtaan, odotelkoot, minä tulen kun tulen.
Todellakin ärsyttää. Varsinkin kun sama ihminen ei itse kestä edes 5min odottamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi kuinka? Millälailla se on myöhästelijä, joka kärsii ja kuinka hän ei voi itse sille mitään?
Provoatko vai oletko autisti jos et ymmärrä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosissaan ymmärrä miten myöhästelijä kärsii?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö tosissaan ymmärrä miten myöhästelijä kärsii?
Ei se ymmärrä kun se on pelkän järjen perusteella elävä autisti. Niille noi tunnepuolen asiat on käsittämättömiä niin miten se voiskaan ymmärtää miltä myöhästelijästä tuntuu.
Mitä järkeä ja minkä ihmeen takia olet etuajassa? Jotta saisit kiusata itseäsi lisää kun joudut odottamaan vaikka toinen tulisi prikulleen ajallaan?
Onko etuajassa oleminen mielestäsi joku hyve jolla kruunusi kirkastuu?