Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen uskoontuloon pitäisi uskoa?

Vierailija
01.11.2017 |

Viisivuotiaamme on saanut kerhossa uskovaisesta kodista olevan kaverin ja lapsikin on nyt sitten tullut uskoon. Vaiko "uskoon"? Mistä tietää, onko kokemus aito? Minä ja mies emme ole koskaan ottaneet oikein minkäänlaista kantaa mihinkään uskontoon.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pienempikin lapsi voi tulla oikeasti uskoon. Kohdallanne voi olla myös kyse siitä että jäljittelee uskovaa kaveria.

Vierailija
2/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi yrittää ymmärtää ympäröivää maailmaa ja paikkaansa siinä. Tukekaa häntä, älkää jättäkö uskonasioitakaan kaverin opetettavaksi vaikka ette itse niin sinut niiden kanssa olisikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vuotiaan todistus on pätevä

Kiitos Healle lapsestanne älkää turmolko sitä ateismilla tai evoluutiolla

Vierailija
4/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen uskon tuomitseminen ja tyrehdyttäinen olisi sama kuin murhaisit Jeesuksen itsensä

41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.

42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;

43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'

44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'

45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.

46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."

Vierailija
5/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoontulo itsessään on varmaan aito, mutta tottakai noin pieni tarvitsee tukea.

Vierailija
6/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi  "puhutteluun" ! Kerrotte selkeästi että kaikki uskonnot,jumalat  ym ovat höpöhöpö juttuja, kuten sadut.

Vierailija
7/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oma usko voi vaihdella ja muuttua ihan läpi elämän. Kuitenkin kyse vain uskomisesta, ja mielestäni lapsi voi uskoa tai olla uskomatta siinä missä aikuinenkin. Toisaalta lapsi nyt uskoo vaikka joulupukkiin, mutta antaa lasten uskoa.

Vierailija
8/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älkää ainakaan mistään joulupukista sille lapselle kertoko.

Vierailija
9/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Antakaa lasten tulla Minun tyköni, sillä heidänkaltaisten on taivasten valtakunta."

Vierailija
10/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi  "puhutteluun" ! Kerrotte selkeästi että kaikki uskonnot,jumalat  ym ovat höpöhöpö juttuja, kuten sadut.

Jos kyse olisi lapsen halusta kääntyä vegaaniksi, vaihtaa sukupuolta tai olla feministi niin se olisi hienoa ja kannustettavaa. Heti kun halutaan uskoa Jumalaan se lytätään. Idioottimaista ja säälittävää. Vapaus se on lapsellakin uskoa mihin haluaa.

Vierailija
11/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä siskon lapset on olleet uskossa ihan pienestä saakka, mitä ovat oppineet puhumaan mutta he ovatkin uskovasta perheestä

lapsen usko on ehkä aidompaa usein kuin aikuisen

Mark. 10:14 

Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.

Vierailija
12/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä että annatte hänen valita vapaasti, varsinkin myöhemmin murrosiässä.  Muistan miten tuskallista oli kun veli aina kiusasi ja sitten kun sain uskis-.kavereita hän alkoi pilkata vielä pahemmin.  Kriisi oli ylipääsemätön varsinkin kun aina korostettiin itte täytymistä ja että olet yksin - Jeesuksen opetukset ovat päinvastoin, jopa sekin on synti ettei käy katsomassa.

Olennaista on olla itse varma asiasta ja puhua vasta sitten.

Helvetillä ei saa ainakaan lapsia pelotella.

Vierailija
13/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun täysi-ikäinen alkaa olla, niin sitten voi ehkä ottaa todesta. Tosin tiedän muutamankin, jotka olivat ihanasti uskossa yli pariinkymppiin, sitten lähinnä alkoivat hävetä hurahtamistaan ja peruivat puheitaan. 

Vierailija
14/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko (hah), että noin pieni voi ymmärtää uskontoa, mutta veisin kirkkoon tai seurakunnan kerhoon jos lapsi haluaisi. Ehkä murrosiän ensivaiheissa rupeaa olemaan tarpeeksi kehittynyt syvällisiä asioita oikeasti käsitelläkseen. Lapselle kannattaa vanhempien tietysti kertoa hänen valitsemastaan uskonnosta.

Vierailija
15/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuttelun paikka minusta. On kurjaa herätä todellisuuteen joskus kouluikäisenä...

Itse uskoin ennen mutta aloin miettiä tarkemmin uskontojen järjettömyyttä. Mistä muka tietäisin kuka niistä kaikista jumalista on oikea ja kenen palvomisesta seuraa ikuinen kadotus? Pieneltä lapselta ymmärrän tuollaisen maailmankuvan, mutta vähän hassulta tuntuu, jos esimerkiksi yli 12-vuotias uskoo tuollaisia. En tuomitse, jokainen uskokoon mihin haluaa. Minulle itselleni oli kuitenkin kova pala tuo uskon menettäminen, aloin stressata ja pelätä kuolemaa ihan kamalasti joskus ala-asteen puolivälissä. Onneksi miekkari auttoi ja voin taas hyvin.

Vierailija
16/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja nykyään kuolemaan suhtaudun ihan vain niin, että kaikki täältä aikanaan lähtee ja helvettiä en pelkää. :D Ateisti ymmärsin olevani kun olin kuudennella ja riparin käytyäni erottiin kirkosta.

Vierailija
17/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntele lapsen kanssa Spektin Se ei mee niin. Hyvä Sanoma biisissä

Vierailija
18/21 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin nää feinisti ateisti pikkupimut ärsyttää minua

Vierailija
19/21 |