LOUKKAANNUINKO turhasta miehelleni?
Eilen oli hyvä tunnelma, mies toi ruusun töistä tullessaan, saunottiin jne. Saunan lauteilla jutusteltiin pitkästä aikaa niitä näitä kaikessa rakkaudessa. Tuli puhetta tämän kaupungin talousasioista. Mies sanoi ettei kaikki ole miltä näyttää. Kysyin, mitä hän tarkoittaa. Mies totesi, että kulissien takana tapahtuu kaikenlaista. Kysyin tietysti että mitä. Mies totesi, ettei kerro vaan että aikanaan ehkä saan muualta tietää.
Mies ei ole töissä kaupungin palveluksessa, eli kyse ei ole työasiasta eikä siis vaitiolovelvollisuuden rikkomisesta. Minua niin ketuttaa hänen tapansa aloittaa juttu ja jättää omahyväisesti kesken. Tätä tapahtuu jatkuvasti. Tulee tunne, ettei mies luota minuun eikä halua jakaa asioita kanssani. Jostakin muualta hän noita juttuja aina kuulee, muttei luota minuun niin paljon, että kertoisi. Vihjaisee vaan, että tietää jotakin.
Olen pian viisitoista vuotta pyrkinyt rakentamaan läheisyyttä, mutta sitä ei vain synny. Meillä ei tunnu olevan mitään yhteistä puhuttavaa, ei mitään järkevää. Lähinnä juttelemme tv-sarjoista, pinnallisesti puhumme molempien työkuulumiset ja sitten nopsaan lasten asiat. Mistään luottamuksellisesta emme juttele.
Kommentit (5)
Älä viitsi.
Ps. mun mies ei ole koskaan tuonut mulle ruusua
Kerrot, että teillä ei ole mitään puhuttavaa, korkeintaan tv-sarjat ja lasten asiat. Ja kuitenkin kerrot, että pheeksi tuli kaupungin raha-asiat. Eli kunnin keskusteluhan teillä on ollut.
Sano miehellesi, että et usko sanaakaan. Mitään kerrottavaa ei oikeasti ole, koska hän ei voi muka kertoa. Pötypuhetta, kuka sun paljastuksia uskoisi kun et mitään osaa paljastaa.
Luulisi tossa vaiheessa tulevan lisäinformaatiota, jos sellasta oikeastikaan on.
Mutta tuli pian toppi asialle. Tällaista on useinkin, eli yleisellä tasolla voidaan jutella, mutta heti kun pitää luottaa minuun, suu sulkeutuu. Se loukkaa, ettei luota minuun slevästikään, vaikka en ole pettänyt luottamustaan. Jos voisi jutella minun kanssani luottamuksellisia asioita, kokisin olevani tasavertainen, tarpeellinen kumppani.
ap
Eli joku salassapitovelvollinen on avautunut ja vannottanut miestäsi pysymään asiasta hiljaa.
Ja varsinkin, kun mies ei kerro sinulle- etenkin, kun kyseessä voi olla enemmän tai vähemmän juoru. Eli jossei ole kaupungin palveluksessa, mitä väliä jos tieto leviää?