Jouluapua
Oikein hymyilyttää kun aikuiset ihmiset toivovat itselleen suklaata. Lapsille toivotaan sitä sun tätä, ruokaa kilokaupalla jne jne.
Jos mä oisin köyhä, niin en todellakaan edes kehtaisi pyytää noin paljon kaikkea. Riittäisi yksi lelu lapselle. Toisaalta jos minulla olisi vuosi aikaa säästää rahaa joulua varten, 50e lahja ja 50e safkat, niin ei se vaikeata ole. Jätä ne röökit ja alkoholit kauppaan, ei ole vaikeaa.
Kommentit (9)
Minä en ainakaan luota enää mihinkään kerjäläisiin.
Nimittäin se yksikin joka pummii rahaa ja ties mitä, on oikeasti rikas perijätär ja omissa nimissään on kiinteistöjä Helsingin kantakaupungissa varmaan parin kolmen miljoonan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Nimittäin se yksikin joka pummii rahaa ja ties mitä, on oikeasti rikas perijätär ja omissa nimissään on kiinteistöjä Helsingin kantakaupungissa varmaan parin kolmen miljoonan edestä.
Joo hirveen todennäköistähän se on, että nuo kaikki jouluabvun hakijat ovat oikeasti rikkaita kiinteistösijoittajia. Vai...
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota, että jos haluaa väärin käyttää jouluapua, niin helposti kerkeää yksi perhe saada kolmelta lahjoittajalta jouluruuat.
Täällä kerättiin yksi vuosi fbssä yhdelle perheelle lahjoitukdia eikä edes tiedetty kenestä oli kyse, mutta lahjoitusten määrä oli niin valtava ettei mikään perhe olisi tarvinnut kaikkea eli iso kuomullinen peräkärry oli täynnä.
Jotenkin pitäisi järki olla näissäkin.
Fiksustihan tuolla osa on ilmoittanut mitä heille on jo luvattu. Se on ainakin rehellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo hirveen todennäköistähän se on, että nuo kaikki jouluabvun hakijat ovat oikeasti rikkaita kiinteistösijoittajia. Vai...
Mistä sinä tiedät millaista huijaria ja ahnehtijaa mahtuu joukkoon, ja feikkaa hädässä olevia? Oletko muuten vaan sinisilmäinen ja pidät kaikkia ihmisiä rehellisinä?
Minä haluaisin antaa apua niille joilla ei oikeasti ole juuri mitään!
Tyypillistä, suurin huoli on että joku huijaa. Parempi on se, että kukaan ei saa huijattua ja että 100 avun tarpeessa oikeasti olevaa jäävät ilman apua. Suomalaiset ovat kylmiä, pikkumaisia, itsekkäitä ja kateellisia.
Voin lahjoittaa jättipaketin kondomeja jollekin isolle perheelle joilla on vaikeuksia elättää olemassaoleviakaan ja uusi penska pukataan maailmaan joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
Tyypillistä, suurin huoli on että joku huijaa. Parempi on se, että kukaan ei saa huijattua ja että 100 avun tarpeessa oikeasti olevaa jäävät ilman apua. Suomalaiset ovat kylmiä, pikkumaisia, itsekkäitä ja kateellisia.
Minusta nuo syytökset pitäisi kohdistaa jouluavustuksista yms hyötyviin huijareihin eikä niihin, jotka avustaisivat, jos vain voisivat olla varmoja todellisesta avuntarpeesta.
Vika on rahankäytössä turhuuksiin ja lapsiluvussa eikä oikeassa hädässä.
Mietin tuota, että jos haluaa väärin käyttää jouluapua, niin helposti kerkeää yksi perhe saada kolmelta lahjoittajalta jouluruuat.
Täällä kerättiin yksi vuosi fbssä yhdelle perheelle lahjoitukdia eikä edes tiedetty kenestä oli kyse, mutta lahjoitusten määrä oli niin valtava ettei mikään perhe olisi tarvinnut kaikkea eli iso kuomullinen peräkärry oli täynnä.
Jotenkin pitäisi järki olla näissäkin.