Apua, mun kroppa on alkanut tätiytymään!
Olin 35-vuotiaana kolmannen lapsenkin jälkeen vielä ihan solakka ja kurvikas. Nyt päälle neljäkymppisenä jostain alkanut kertyä ihmeellistä läskiä vyötärölle, joka on siis häviämässä ja maha on ällö röllykkä. Samalla jalat ja perse kaventuneet; lihasmassa vähentynyt niissä. Minusta on tulossa tätimäinen pötkylä tikkujaloilla - yhyyy.. Onko jotain vielä tehtävissä??
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Luonto on tarkoittanut neli-viisikymppisten naisten muuttuvan hiljalleen epäviehättäviksi miesten silmissä. Muutama tuhat vuotta sitten nelikymppinen nainen oli ikäloppu mummo ja liian elämän kuluttama ja riskaabeli enää äidiksi uusille vauvoille. Siksi evoluution vuoksi kehitys kohti tasapaksua pötkylää kaulaheltalla on väistämätöntä, kun neljäs vuosikymmen pärähtää käyntiin. Oikein rajusti laihduttamalla voi ehkä välttää jenkkakahvoja ja kaksoisleukaa, mutta sitten toisaalta alkaa näyttää kuivalta rusinalta. Sorry naiset, kaksikymppiseksi neidoksi ei ole paluuta :(
En usko tuohon. Ei alkukantainen mies kelaillut tällaisia. Sitäpaitsi Willendorfin Venuksella sitä vasta vatsamakkaraa on. Kivikaudella ihailtiin siis tuhteja naisia.
Olen myös lukenut, että vanhoille naisille kehoon kertyi muinaisina aikoina ylimääräistä rasvaa, koska se oli vararavintoa pitkillä vaelluksilla.
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se menopaussikroppa tahtoo keski-iässä tulla kaikille. Itsellenikin, vaikka kuntoilen paljon ja myös 3 salitreeniä viikossa. Minusta se on vain pukeutumisjuttu, täytyy opetella vähän erilainen tyyli että näyttää kivalta. Tosiaan, jos sitä painoa ei päästä kovasti nousuun, vaan se vain asettuu eri tavalla, eli tissit, takapuoli ja reidet pienenee ja keskivartalo isonee, niin kyllä sen vaatteilla saa hoidettua niin että näyttää hoikahkolta taas, joskaan ei enää nuoruuden kurvikkaalta.
Ei kyllä tissit välttämättä pienene. Itse olen aina ollut pienirintainen mutta vaihdevuosien jälkeen tissit ovat suurentuneet jonkin verran, en pidä siitä, pidi vanhoista pienistä.
Sokeri kertyy vatsaonteloon. Sokeri ja valkoinen vehnäjauho pois, eli pulla.
Vierailija kirjoitti:
Itse havahduin noin 40-vuotiaana, että yhtäkkiä näytin aika paljon äidiltäni. Alasti katsoin kerran itseäni, että ju.....a. Jotain on tehtävä. En ollut tuolloin edes ylipainoinen, mutta jotenkin semmonen vanhan naisen habitus.
#naiset
Ette voi asialle mitään.
Vierailija kirjoitti:
Jotain on tehtävissä, mutta se tosiaan vaatii sitä, että ihan oikeasti teet jotain.
Jaloista lähtee lihasmassaa iän myötä, ja rasvaa alkaa kertyä helpommin ja helpommin keskivartaloon. Jalkoihin saa rakennettua lisää lihasmassaa kun tekee rankkoja kyykkysettejä punttisalilla, juoksee mäkitreenejä ja ajaa vauhdilla pyörälenkkejä. Mitä vyötärölihavuuteen tulee, niin nelikymppisenä on vaan oikeasti pakko siistiä ruokavaliota, ja miettiä tarkemmin mitä syö.
Jos jo päälle nelikymppisenä alkaa jalat riukuuntua niin kannattaa todella tehdä jotain. Itselläni heikentyminen alkoi noin kuusissakymmenissä ja keskeytin tuon kehityksen lisäämällä pyöräilyä. Nyt mulla on nyt seitsenkymppisenä vahvat jalat. Mulle pyöräily riittää ilman salitreeniä, inhoan kuntosalien äänimaailmaa ja tunnelmaa, siksi en mene sinne. Ensi talveksi ostan kuntopyörän kotiin, koska talvella jalkojen kunto aina heikkenee, paljosta kävelemisestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä se menopaussikroppa tahtoo keski-iässä tulla kaikille. Itsellenikin, vaikka kuntoilen paljon ja myös 3 salitreeniä viikossa. Minusta se on vain pukeutumisjuttu, täytyy opetella vähän erilainen tyyli että näyttää kivalta. Tosiaan, jos sitä painoa ei päästä kovasti nousuun, vaan se vain asettuu eri tavalla, eli tissit, takapuoli ja reidet pienenee ja keskivartalo isonee, niin kyllä sen vaatteilla saa hoidettua niin että näyttää hoikahkolta taas, joskaan ei enää nuoruuden kurvikkaalta.
Ei kyllä tissit välttämättä pienene. Itse olen aina ollut pienirintainen mutta vaihdevuosien jälkeen tissit ovat suurentuneet jonkin verran, en pidä siitä, pidi vanhoista pienistä.
Nehän useimmiten suurenee, kun rintakudos korvautuu rasvalla. Mummoillahan on isot rinnat ellei ole tosi kuihtunut tapaus.
"Luonto on tarkoittanut neli-viisikymppisten naisten muuttuvan hiljalleen epäviehättäviksi miesten silmissä. Muutama tuhat vuotta sitten nelikymppinen nainen oli ikäloppu mummo ja liian elämän kuluttama ja riskaabeli enää äidiksi uusille vauvoille. "
Ei luonnolla ole mitään tuollaisia tarkoituksia. Tuo on ihan höpö-tieteellistä mutua.
Naisen hedelmällisyys loppuu aikanaan ja se tekee rajan lisääntymiselle. Miehet taas ovat kyllä aina panneet vaikka tuolinjalkaa joten ei joku pieni rupsahtaminen naisia ole raskauksilta suojannut. Eivät naiset muutenkaan jossain savupirtissä asuen niin hehkeitä olleet enää kolmikymppisinäkään viiden lapsen jälkeen ja silti niitä tuli vielä toiset viisi lisää.
Ketju on jo 9 vuotta vanha, joten ap:kin jo lienee 50-vuotias. Ei se haittaa, koska videon nainen täytti juuri 57-vuotta!
Vierailija kirjoitti:
Ketju on jo 9 vuotta vanha, joten ap:kin jo lienee 50-vuotias. Ei se haittaa, koska videon nainen täytti juuri 57-vuotta!
Ja unohdin sitten sen videon...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketju on jo 9 vuotta vanha, joten ap:kin jo lienee 50-vuotias. Ei se haittaa, koska videon nainen täytti juuri 57-vuotta!
Ja unohdin sitten sen videon...
Tai ehkä tänne ei enää saa linkata YouTube-videoita?
Löytyy nimellä "What Cara Brotman Eats in a Day 2026"
Ihan varmasti. Jatkahan tätinainen sitä runkkaamista hiljaa.