Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3224)

Vierailija
1981/3224 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä/apua!

Kerron heti alkuun seuraavan. Meillä on valtava (yli 10 lasta) suurperhe ja lapset pieniä eli lähteminen elatusmaksujen takia ei ole rahallisesti oikein mahdollista. Nyt sitten anoppi kuoli ja päätti tulla kummituksena takaisin. Vaimohan ilahtui, minä en.

Mikään keskusteluyritys vaimon kanssa ei onnistu = anoppi on osa perhettä jos vaimolta kysytään eikä tuo suostu ymmärtämään MINUN näkökantaani asiaan.

Anopin haamun puuttuminen on vaimon mielestä vain auttamista.

Kerrottakoon vielä, että anopin haamu käyttäytyy täysin eri tavalla vaimon/lasten ollessa paikalla kuin jos olen haamun kanssa kahden. Pyysin lopulta ministeriöltä apua, mutta talo on vaimon nimissä ja tuo (vaimo siis) ilmoitti ettei HÄNEN äitiään karkoiteta mihinkään.

Sen jälkeen olenkin nukkunut olohuoneen sohvalla ilman avioelämää..

Ja no sanotaan vain, että ministeriön käynnin jälkeen vaimo kohtelee kotitonttuakin paremmin kuin minua. Tätä siis on jatkunut puolisen vuotta..

Tiivistettynä siis:

En JAKSA, en kertakaikkiaan jaksa enää! Pois en voi lähteä rahatilanteen (elarit) takia ja vaimo päättää anopin haamusta kun talo on hänen nimissään.

Mikään keskustelu tai no nykyään sen yritys ei auta, mitä voin enää tehdä???

Vierailija
1982/3224 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen palstavelho, en jaksa enää:( kirjoitti:

Mielipiteitä/apua!

Kerron heti alkuun seuraavan. Meillä on valtava (yli 10 lasta) suurperhe ja lapset pieniä eli lähteminen elatusmaksujen takia ei ole rahallisesti oikein mahdollista. Nyt sitten anoppi kuoli ja päätti tulla kummituksena takaisin. Vaimohan ilahtui, minä en.

Mikään keskusteluyritys vaimon kanssa ei onnistu = anoppi on osa perhettä jos vaimolta kysytään eikä tuo suostu ymmärtämään MINUN näkökantaani asiaan.

Anopin haamun puuttuminen on vaimon mielestä vain auttamista.

Kerrottakoon vielä, että anopin haamu käyttäytyy täysin eri tavalla vaimon/lasten ollessa paikalla kuin jos olen haamun kanssa kahden. Pyysin lopulta ministeriöltä apua, mutta talo on vaimon nimissä ja tuo (vaimo siis) ilmoitti ettei HÄNEN äitiään karkoiteta mihinkään.

Sen jälkeen olenkin nukkunut olohuoneen sohvalla ilman avioelämää..

Ja no sanotaan vain, että ministeriön käynnin jälkeen vaimo kohtelee kotitonttuakin paremmin kuin minua. Tätä siis on jatkunut puolisen vuotta..

Tiivistettynä siis:

En JAKSA, en kertakaikkiaan jaksa enää! Pois en voi lähteä rahatilanteen (elarit) takia ja vaimo päättää anopin haamusta kun talo on hänen nimissään.

Mikään keskustelu tai no nykyään sen yritys ei auta, mitä voin enää tehdä???

Lavasta oma kuolemasi ja aloita uusi elämä jossakin muualla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1983/3224 |
07.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä perheriitaan/pulmaan?

Olen naimisissa jästinaisen kanssa ja käytyämme katsomassa isotätiäni varten pyhän Oswalgin velhovanhainkotia oli vaimo sitä mieltä, että se on "aivan sairas paikka"????

Vaimon mielestä isotäti oisi ehdottomasti laitettava johonkin jästien vanhainkotiin!!!

Ollaan nyt riidelty yli viikko asiasta ja vaimo tuntuu yhä olevan shokissa tuon käynnin jälkeen, en ymmärrä...

Mielipiteitä asiaan?

Vierailija
1984/3224 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän profeetta:

Lajitteluhattu eläkkeelle! Korvaajaa ei ole julkistettu. Lue analyysumme kärkiehdoikkaista.

Vierailija
1985/3224 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipailisin apua/neuvoa:(

Olen muuten tälläinen aivan tavallinen noita ja suurperheen (yli 10 lasta) äiti...

Nyt mies kuoli viime yönä oudossa taikaonnettomuudessa ollessaan ylitöissä:(

Ruumista ei kuitenkaan löytynyt ja koko tapaus on äärimmäisen outo:(

Ja hävettää muutenkin vähän, oltiin yli vuosi riidelty äijän kanssa kun tuo ei hyväksynyt MINUN äitini haamua meille!

Kohtelin loppuvaiheessa kotitonttuakin paremmin, mutta mies ANSAITSI sen ja no...

Olkoon, myöhäistähän se enää on katua vai mitä sanotte?

Miten selitän jutun lapsillemme?

Miten pääsen syyllisyyden tunteista eroon?

Miten pärjätä rahallisesti kun mies ei enää tuo palkkojaan kotiin?

Mielipiteitä/apua?

Vierailija
1986/3224 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän Profeetta sai kirjeellä ilmoituksen että joku P. Väyrynen on ehdokkaana taikaministeriksi. Päivän profeetassa ei ole kuultukaan tällaisesta henkilöstä eikä taikahenkilöarkistoista löytynyt sanaakaan henkilön mahdollisesta taikakoulutuksesta tai aiemmasta urasta mutta ehkä yleisö osaa auttaa eli vinkit taikapostiosoitteeseemme jos tiedätte tästä ehdokkaasta jotain. 

Vierailija
1987/3224 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä, pettääkö mies, onko se seonnut vai mitä ihmettä???

Ukko on nyt viime viikkoina yli 10 v avioliittovuoden jälkeen alkanut vaatimaan MINULTA rikkumatonta valaa!!!

Vaatisi mitä ihmeellisimpiä asioita, jotain se höpisee että pitäisi luvata etten ikinä petä sitä millään tavoin/puutu hänen työasioihinsa/bisneksiinsä/harrastuksiinsa/ystäviinsä yms yms??!!!

En tietenkään ole suostunut, mutta soitanko pyhään mungoon/auroreille tai johonkin????

Ukon käytös muuttunut meinaan pelottavaksi viime aikoina!!

Sillä on ihmeellisiä uusia kavereitakin useampi kymmenen mm joku ihmeen juha sipilä/stubbi/angela merkel (niin vanha harppu että tuskin pettää sen kanssa)/antti rinne tai joku yms yms!!!

Täysin pimeää porukkaa päästään kaikki, eikä kukaan ole niistä koskaan kuullutkaan kun olen koittanut kysellä tunteeko joku noita ihmisiä! Ne on nyt viidettä päivää putkeen meillä yötä, ei siellä OIKEASTI uskalla edes olla ja olenkin nyt vanhemmillani:(

Mielipiteitä, mitä tehdä??

Mies ei voi olla päästään enää ihan terve ja pyörii oikeasti todella oudoissa porukoissa jotka pelottavat minua:(

Vierailija
1988/3224 |
08.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielipiteitä, pettääkö mies, onko se seonnut vai mitä ihmettä???

Ukko on nyt viime viikkoina yli 10 v avioliittovuoden jälkeen alkanut vaatimaan MINULTA rikkumatonta valaa!!!

Vaatisi mitä ihmeellisimpiä asioita, jotain se höpisee että pitäisi luvata etten ikinä petä sitä millään tavoin/puutu hänen työasioihinsa/bisneksiinsä/harrastuksiinsa/ystäviinsä yms yms??!!!

En tietenkään ole suostunut, mutta soitanko pyhään mungoon/auroreille tai johonkin????

Ukon käytös muuttunut meinaan pelottavaksi viime aikoina!!

Sillä on ihmeellisiä uusia kavereitakin useampi kymmenen mm joku ihmeen juha sipilä/stubbi/angela merkel (niin vanha harppu että tuskin pettää sen kanssa)/antti rinne tai joku yms yms!!!

Täysin pimeää porukkaa päästään kaikki, eikä kukaan ole niistä koskaan kuullutkaan kun olen koittanut kysellä tunteeko joku noita ihmisiä! Ne on nyt viidettä päivää putkeen meillä yötä, ei siellä OIKEASTI uskalla edes olla ja olenkin nyt vanhemmillani:(

Mielipiteitä, mitä tehdä??

Mies ei voi olla päästään enää ihan terve ja pyörii oikeasti todella oudoissa porukoissa jotka pelottavat minua:(

Jätä se maahinen, ansaitset parempaa.

Vierailija
1989/3224 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, tylapahkan teinien keskuudessa uusi vaarallien ilmiö:(

Ratsastavat thestraleilla, eikä rehtori tai kukaan muukaan tietenkään ota TAASKAAN vastuuta!!

*Linkki*

Vierailija
1990/3224 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jästiurheilu - uhka vai mahdollisuus. On keskusteltu mahdollisuudesta ottaa tylypahkan urheiluohjelmaan myös jästiurheilulajeja kuten jalkapallo tai jääkiekko tai koripallo. Yleisökeskustelu aiheesta tylyahon juhlahuoneella lokakuun 15 jossa ensin kuullaan paneelikeskustelu ja sitten yleisö voi kommentoida ja ehdottaa muitakin lajeja kuin nuo suosituimmat.

Vierailija
1991/3224 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löydetty taikasauva + ilmeisesti etusormesta pätkä uloimmaiseen niveleen asti. Periä saa tuntomerkkejä vastaan + selitystä että miten ihmeessä nuo päätyivät vajamme katolle. Kukaan sukulaisistamme, kavereistamme tai edes naapureistamme ei tunnusta kadottaneensa tuollaisia ja lainvalvonta ei tiedä kenenkään kyselleen tuollaisten perään. 

Vierailija
1992/3224 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän Profeetta: Salazar Luihuisen jäljellä oleva suku meinaa pitää sukutapaamisen joskus ensi talvena. Kokouksen puuhahenkilöt kieltäytyivät kommentoimasta asiaa muuten kuin ettei heillä ole mitään tekemistä vo.. noh kyllähän te tiedätte tai seuraajiensa kanssa tai halua kommentoida näiden tekemisiä koska ne eivät liity kokoukseen mitenkään.

Kyseessä on edustajan mukaan ihan tavallinen sukukokous ja kokouksia on pidetty aiemminkin säännöllisesti mutta ne olivat tauolla pitkään.

Toisen velhosodan uhrien muistoyhdistys on jo kommentoinut että he vastustavat tätä kokousta jonka joku saattaa tulkita vo.. hänen jota ei nyt mainita kannatuskokoukseksi. 

Vierailija
1993/3224 |
09.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirlestäni jästisyntyisille ja puoliverisille "noidille ja velhoille" pitäisi perustaa kokonaan oma velhokoulu jos heille nyt yleensä pitää taikuutta opettaa. Tylypahka pitäisi pyhittää vain puhdasveristen sukujen lapsille eikä sinne pitäisi lainkaan kuraverisiä saaatoja ottaa. Minä en ainakaan omia lapsiani Tylypahkaan laita oppimaan huonoja tapoja jästivanhempien kakaroita ja olen yksi vaikutusvaltaisimpimpien velhosukujen jäseniä.

Itse asiassa jästit, surkit ja kuraveriset henkilöt pitäisi hävittää kokonaan maailmasta.

Vierailija
1994/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jästiurheilu - uhka vai mahdollisuus. On keskusteltu mahdollisuudesta ottaa tylypahkan urheiluohjelmaan myös jästiurheilulajeja kuten jalkapallo tai jääkiekko tai koripallo. Yleisökeskustelu aiheesta tylyahon juhlahuoneella lokakuun 15 jossa ensin kuullaan paneelikeskustelu ja sitten yleisö voi kommentoida ja ehdottaa muitakin lajeja kuin nuo suosituimmat.

Jalkapallo, jääkiekko, koripallo???

Siis tuohan on ihan vastuutonta!!!!

Nuo lajit ovat jästien (niin sanottua) urheilua ja niissä sattuu USEIN onnettomuuksia!!!

Esim. jääkiekossa se kiekko voi aiheuttaa suun alueelle osuessaan pahoja vammoja!!!

Tai tuollainen pallo kun lentää jotakuta täysillä heitettynä/potkaistuna mahaan!!!!!

Meillä on jo perinteikäs, aina turvallinen mutta vauhdikas huispaus!!!!

Miksi sitä halutaan korvata jästien hengenvaarallisilla "urheilulajeilla"??????

Vierailija
1995/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sveitsiläinen taikuuden huippututkimuslaitos on saanut yhdistettyä taikavoimien välitysalkeishiukkasen muuhun fysiikan yhtenäisteoriaan joka selittää mm. atomit, valon ja painovoiman. Taikavoimien välitysalkeishiukkanen eli thaum joka oikeastaan koostuu osuvasti nimettyjen outo- ja lumokvarkin monimutkaisesta yhteisvaikutuksesta saa aikaan kaiken taikuuden. Hiukkasen nimitys on kunnianosoitus jästikirjailija Pratchett:in huumorikirjoille. 

Eri maiden TaikaMinisteriöt ovat jo vuosia joutuneet pitämään jästien vastaavat tutkimusryhmät hämääntyneinä keskenään ristiriitaisilla yhtenäisteorioilla ettei jästimaailma saa todistettua tieteellisesti taikuuden olemassaoloa. Nyt joudutaan jälleen harkitsemaan että minkä verran jästien tieteen sallitaan edistyvän koska loputtomiin sitäkään ei voi jarruttaa kuten keskiajalla huomattiin, tai haittavaikutuksena saattaa olla kaikenlaisen fanatismin lisääntyminen (esim. inkvisitio). 

Vierailija
1996/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas teistä nyt tekikään sen lämpötilaa nostattavan pilailutaian niin nyt sen voisi poistaa. Jästit ovat menneet aivan sekaisin päästään ja kieltävät mitä ihmeellisimpiä asioita vaikuttaakseen lämpenemiseen.

Olen täysin samaa mieltä, sillä luen myös jästilehtiä ja jästit ovat ilmeisestikin ihan sekoamassa tuon taian takia:(

Vierailija
1997/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä moni sekoilee kermakaljoissaan vaikka se ei ole vahvaa ainetta kuin kotitontulle. Paljon kotitonttuja linjoilla?

Samaa mietin täällä... Taitaa olla alaikäiset asiaan vielä perehtymättömät trollit asialla. Ainakin näin toivon! En haluaisi uskoa, että yksikään kotitonttu rohkenisi tänne kirjoittelemaan... Omani ainakin saisi oikein nätin röyhelömekon julkisesta viestittelystä.

Vierailija
1998/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi velhot ja noidat lokeroidaan "tupiin" vanhanaikaisella lajitteluhatulla?

Vierailija
1999/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini alkaa olla siinä iässä, että sen pitäisi tosissaan alkaa miettiä tulevaisuuden uraa.

No, nyt poika pänttää ihan koko ajan jotta saisi haluamansa ammatin.

Ei tässä muuten mitään, mutta teini haluaisi tulevaisuudessa työskennellä ministeriön vaarallisten taikaeläinten/otusten parissa!

Pelottaa kuunnella kun tuo suunnittelee uraa lohikäärmeiden/zombien/ankeuttajien yms käsittelijänä:(

Mitä jos pojalle sattuu jotain pahaa?

Ja en enää usko kyseessä olevan mikään ohimenevä vaihe tms, koska tuntuu olevan 100% tosissaan:(

Mielipiteitä/vinkkejä miten saada äkkiä teini kiinnostumaan jostain vähemmän vaarallisista aloista?

Vierailija
2000/3224 |
10.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tylypahkasta tuli TAAS pöllö. Mitä minä tuon teinin kanssa oikein teen?

Minä teille pöllön näytän.

t.

https://aijaa.com/bep4iv

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi