Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3224)

Vierailija
621/3224 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku Luihuisista on piirtänyt Hämäkäkin väärinpäin Rohkelikon tyttöjen makuusalin seinään. Jos kukaan ei tunnusta, lähtee koko tuvalta 100 pistettä, ja huispausjoukkue putoaa farmiin.

-Reksi-

Vierailija
622/3224 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitaloustaikojen mestarinoidat, nyt vinkkejä kehiin! Lunta tulee koko ajan lisää, mutta lumenluontiloitsut ovat olleet epätoimivia. Sulajo-loitsun jäljiltä rappuset jäävät liukkaiksi, eikä sillä saa pihaan nättiä polkua aikaiseksi. Voisikohan kuuraannu-loitsulla tehdä parempaa jälkeä? Vinkit kehiin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/3224 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua auttakaa! Voiko käytetystä luudasta tulla raskaaksi? Menkat myöhässä...

Vierailija
624/3224 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotitaloustaikojen mestarinoidat, nyt vinkkejä kehiin! Lunta tulee koko ajan lisää, mutta lumenluontiloitsut ovat olleet epätoimivia. Sulajo-loitsun jäljiltä rappuset jäävät liukkaiksi, eikä sillä saa pihaan nättiä polkua aikaiseksi. Voisikohan kuuraannu-loitsulla tehdä parempaa jälkeä? Vinkit kehiin!

Nyt apua! Yritin putsata katolta lumia poistujo-loitsulla ja koko talo katosi. Miten saan taiottua talon takaisin, ennen kuin mies tulee töistä?

Vierailija
625/3224 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettääköhän mies? Mies saa jatkuvasti pöllöpostia eikä suostu näyttämään kirjeitään. Paitsi tänään näin, että pergamentissa luki "Haluan hyväillä hevoskotkaasi <3". Jätänkö sen sian?

Vierailija
626/3224 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen naimisissa miehen kanssa, joka on ollut kerran aiemminkin naimisissa. Ja jolla on tuosta avioliitosta yksi lapsi joka kuoli. Tai niin ainakin luulin.

Tänään kuitenkin elämä mullistui kun mies pidätettiin ja sain kuulla että hänet haastetaan oikeuteen.

Miestä syytetään siitä, että hän käytti vahvaa komennuskirousta ex-vaimoonsa jotta tämä antaisi heidän tyttärensä jästeille adoptioon kun tyttö oli 10 vanha.

Häpesi tyttöä kun tyttö oli surkki.

Sitten mies esitti kaikille että avioliitto hajosi tytön kuolemaan ja piti exsäänsä komennuskirouksen alaisena vuosia.

Siksi ettei tämä puhuisi asiasta/hae tytärtä takaisin.

Miehen ex-vaimon kanssa juttelin hetken, tämä haukkui miehen totaalisisesti ja sanoi, ettei mies suostu edes kertomaan missä heidän tyttärensä on.

Mitä tekisitte, olen itse raskaana ja mies vakuuttaa olevansa pahoillaan.

Annanko mahdollisuuden?

Odottaisitteko miestä vastaavassa tilanteessa jos hän joutuu azkabaniin?

Saakohan mies pitkänkin tuomion?

En yhtään tiedä, mitä kannattaa tehdä:(

Vierailija
627/3224 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kukaan mitä olivat ne "sopimattomat taiat" joiden käytöstä vuoheen Aberforth Dumbledorea aikoinaan syytettiin?

Vierailija
628/3224 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millainen hahmo mörkösi on?

No, tätä ei varmaan kukaan usko mutta minun mörköni on jästien pääministeri (eli jästien taikaministeri) juha sipilä kuulemieni kauhutarinoiden vuoksi. Tunnen monia jästejä ja tämä sipilä herättää toimillaan jo enemmän kauhua kuin tiedät-kyllä-kuka. Häntä vihaavat jästimaailmassa kaikki, vauvasta vaariin:(

Ei herranjestas, olen kuullut tästä sipilästä!

Tai no, jästit kai pelosta hänen oikeaa nimeään kohtaan käyttävät hänestä nimeä pipilä.

Olen taannoin tutustunut yhteen jästiin, oikein mukava ja ystävystyimme.

Sitten kerroin sodasta ja tiedät-kyllä-kenestä ja hänen kannattajistaan.

Ja velhomaailman kauhuista sodan aikaan, sain kuulla ettei se ole vielä mitään.

Jästeillä on tämä pipilä, kuulemma itse pahuuden ilmentymä.

Ystäväni puhui pipilästä pitkään, ja sain selville että hänellä on lukuisia kannattajia (vrt kuolonsyöjät).

Näistä tunnetuimpia/pelätyimpiä ovat mm stubb, orpo, ja berner.

Sain käsityksen, että esim muutama rohkea jästien toimittaja rohkeni kritisoida pipilän toimia ja asiasta nousi valtava sota pipilän ja toimittajien välille.

Ystäväni myös vuolaasti itkien kertoi jostakin sotesta (jäi epäselväksi mistä on kyse, mutta jo nimi on mielestäni pahaenteinen) ja aktiivimallista.

Tai no ystäväni yritti kertoa, minkä itkultaan pystyi.

Ja tässä vain murto-osa näiden hullujen pahoista töistä kuulemma:(

Lopuksi ystäväni sanoi, että tiedät-kyllä-kuka kannattajineen kuulostavat paljon mukavammalta porukalta kuin pipilä ja kumppanit.

Vierailija
629/3224 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Harryn, Ronin ja Hermionen vessassa kokkaama liemi on kiljua. Yrittävät hämätä, että on muka jotain muodonmuutosjuomaa..

Juuri näin, kerran teininä sain ryypätä niiden kanssa kiljukännit. Tosin oli aika paha kun kärähdimme siitä kalkarokselle...

Vierailija
630/3224 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette ajatuksesta, voiko etäsuhde (siis suurimman osan vuotta) tylypahkan opettajan kanssa toimia?

Vierailija
631/3224 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa mitä voin tehdä; ihastukseni kuuluu luihuiseen ja olen itse rohkelikossa, isäni sanoi, että en saa tapailla ketään joka kuuluu siihen tupaan. Isäni tarkkailee minua koko ajan, langetanko unhoitus loitsun?

Vierailija
632/3224 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa! Mitä pitäisi tehdä, vaimo jäi kiinni siitä että on 15 vuotta tietämättäni ujuttanut minulle päivittäin lemmenjuomaa. Olen luonnollisesti sydänjuuriani myöten loukkaantunut ja mitään oikeita tunteita vaimoa kohtaan ei ole.

Jättäisin hänet heti, mutta meillä on 6 pientä lasta mikä luonnollisesti mutkistaa tilannetta todella paljon. Nyt kaikki neuvot kehiin, mitä tekisitte vastaavassa tilanteessa?

Vierailija
633/3224 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette ajatuksesta, voiko etäsuhde (siis suurimman osan vuotta) tylypahkan opettajan kanssa toimia?

Kyllähän useimmilla niistä on koti linnan ulkopuolella. Käyvät töissä hormiverkoitse.

Vierailija
634/3224 |
11.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisareni meni naimisiin äskettäin ja on nyt raskaana. Hänen miehensä on entinen kuolonsyöjä (onnistui vakuuttamaan aikoinaan jotenkin oikeuden muka syyttömyydestään).

Koko suku käyttäytyy ihan kuin asiasta ei tiedettäisi mitään/asia painetaan villaisella. Itse en kuitenkaan voi mitään sille että minua asia häiritsee todella!

Inhottaa vaan koko mies menneisyyksineen niin etten tahdo häntä sukuun.

Sisko on kuitenkin rakas, mitä tekisitte? En kohta näe muuta vaihtoehtoa kuin katkaista välit ellen saa siskoa jotenkin järkiintymään:(

Vierailija
635/3224 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita joita alkaa huispauksessa aina pierettämään?

Asiaan liittymättä tai ehkä liittyen weasleyn kaksoset keksivät kouluaikanaan "pierejo" taian joka levisi yhteen aikaan oppilaiden keskuudessa sitä tahtia että rehtori joutui määräämään että jokainen joka sitä vastedes käyttää koulun alueella tulee viettämään seuraavan kuukauden vapaa-ajat tiskaamassa koulun ruokalassa ilman taikakeinoja.

Kannattaa siis katsoa kenen seurassa otteluihin menee eli onko kaverillasi rasittava huumorintaju ja onko kaverisi mahdollisesti weasleyn kaksosten ikäluokkaa.

Vierailija
636/3224 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän profeetan shokkiväite:

Nuoriso tehnyt tarvehuoneesta seksiluolan!

Vierailija
637/3224 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

no en

Vierailija
638/3224 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini koitti sitten tehdä felix felicis-juomaa, joka epäonnistui surkeasti. Tarjosi sitä tietenkin myös kavereilleen. Lopputuloksena 3 nuorta sairaalassa, että ihan kiva.

Parasta kuitenkin tässä on se, että mies TIESI teinin kokeiluista eikä puuttunut/tehnyt mitään.

Jätänkö sen sian?

Vierailija
639/3224 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku mikä viikonloppu. Mieheni oli kutsunut hölmöt veljensä kylään ja nämä viettivät kolmistaan iltaa vierastuvalla ryypäten, lopulta mieheni oli saanut päähänsä näyttää että osaa pimeän piirto - taian. Hetken päästä sitten paikalla olikin parikymmentä auroria ja koko veljesporukka on nyt ministeriössä kuulusteluissa.

Vierailija
640/3224 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt apua!!!

Onkohan poikani homo? Ja miten siihen pitäisi suhtautua?

Eli löysin 15 vuotiaan teinipojan huoneesta piilosta Lockhartin kaikki kirjasarjat.

Jopa sen parhaat Lockhart kuvat vuosien varrelta- kirjan.

Tai no sitä kuvakirjaa oli itse asiasiassa 3 kappaletta.

Oli 2 kirjasta ottanut kuvia mm koulukirjojen väliin.

Pojalla ei ole ikinä ollut tyttöystävää ja ei tämä nyt ihan normaalilta tunnu:(

Pelottaa älyttömästi, että jos poika on homo niin minkä kohtelun saa tylypahkassa ja myöhemmin työelämässä:(