Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?

????
31.10.2017 |

Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?

Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:

Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?

Kommentit (3224)

Vierailija
581/3224 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi saa joululahjaksi uusimman Tulisalaman, taikasauvan, pöllön, 500 kaljuunaa, kotitontun ja ilmiintymiskurssin. Onko liikaa vai liian vähän?

Ehkä ihan vähän liian vähän? Meidän lapset sai kukin eilen mm äärimmäisen harvinaisten lohikäärmeiden munat.

Vierailija
582/3224 |
26.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se kun puhdasverinen noita tai velho harrastaa seksiä jästin, surkin tai puoliverisen kanssa on sama kuin ihminen harrastaisi seksiä eläimen kanssa. Haluatteko te kysyä jotain minulta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
583/3224 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäremme alkoi seurustella jästisyntyisen kanssa kolme vuotta sitten. Poika on ihan ok juu, mutta nyt tytär ja hänen poikkis haluavat (ensimmäistä kertaa) viettää joulun pojan jästivanhempien kanssa!!! Ei voi olla totta! Mitä siitäkin tulee! Jästien joulu!

(Miten ne saa edes mitään jouluvalmisteluja tehdyksi, ilman taikavoimia?)

Ette kai suinkaan kuulu *sensuroitu tällä-palstalla-pahisnimi* kannattajiin? Hävetkää!!

Vierailija
584/3224 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä tulee nyt pitkä selostus, mutta tarvitsemme äkkiä apua!

Eli renttu kotitonttu pilasi joulun!

Aiheutti näes massiivisen riidan perheessä, kun paljastui että kotitonttu oli vetänyt kermakaljalla aivan lärvit.

Mies syytti minua kotitonttumme alkoholiongelmasta:(

ei siis tosiaankaan ole tontulle eka kerta kun juopottelee:(

Mitä tässä voi tehdä?

Tontun päästäminen vapaaksi ei ole vaihtoehto, kun emme pärjää ilman.

Ja uuteen tonttuun ei tosiaankaan ole varaa!

Eli nyt vinkkejä kehiin miten vieroittaa kotitonttumme alkoholista pakolla.

Ja saada se ryhdistäytymään ja hyvittämään kaikki aiheuttamansa harmit olemalla äärimmäisen nöyrä ja ahkera.

Ja juu, vinkit siitä että älkää ostako kermakaljaa jne eivät toimi.

on kokeiltu mutta tuo ryökäle keksii AINA tavan livahtaa ulos ja hakea itse juomansa.

Tai vaihtoehtoisesti se solmii välillä diilejä naapuruston kotitonttujen kanssa siitä, että ne salakuljettavat sille juotavaa:(

Koko naapurusto onkin kääntynyt meitä vastaan tuon p*rkeleen kotitontun vuoksi.

Tonttuamme nimitelläänkin jo kummisetätontuksi:(

Eli olemme se perhe, jolla on äärimmäisen huono vaikutus kaikkiin alueen kotitonttuihin:(

Uskokaa pois, olemme nähneet kaiken eikä kukaan perheestämme enää jaksa jos tämä meno jatkuu:(

Jos satutte asumaan likusteritiellä kuten epäilen, niin ihan vain tiedoksi että se teidän kotitonttu on koko naapuruston tappolistalla.

Ps, kukaan ei tajua miten kotitonttu VOI pompottaa isäntäväkeään noin, häpeäisitte.

Vierailija
585/3224 |
27.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni takapuoli haisee niin, että haju tarttuu jopa sohvaan. Mitä taikaa suosittelet?

Vierailija
586/3224 |
30.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äkkiä apua!

Eli olen aivan shokissa!

Eli olemme vuosia yrittäneet lasta ja rampanneet tuloksetta eri parantajilla tuhlaten vain rahamme.

Nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen olenkin raskaana ja kaiken piti olla ihan hyvin.

Nyt tänään sitten parantaja kertoi rutiinitarkastuksen jälkeen, että veritaiat paljastivat lapsellamme olevan samoja geenejä kuin surkeille.

Eli lapsi on surkki:(

Minulle on myös vuosia sitten ennustettu, että tulen tasan kerran elämässäni raskaaksi ja äidiksi, jos sen (äitiyden)polun vain valitsen:(

Mies tietää tämän, mutta vaatii huutaen minua aborttiin.

Jättää kuulemma minut ja lapsen, jos en suostu abortoimaan lastamme.

Olen neuvoton!

Vierailija
587/3224 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äkkiä apua!

Eli olen aivan shokissa!

Eli olemme vuosia yrittäneet lasta ja rampanneet tuloksetta eri parantajilla tuhlaten vain rahamme.

Nyt kaikkien näiden vuosien jälkeen olenkin raskaana ja kaiken piti olla ihan hyvin.

Nyt tänään sitten parantaja kertoi rutiinitarkastuksen jälkeen, että veritaiat paljastivat lapsellamme olevan samoja geenejä kuin surkeille.

Eli lapsi on surkki:(

Minulle on myös vuosia sitten ennustettu, että tulen tasan kerran elämässäni raskaaksi ja äidiksi, jos sen (äitiyden)polun vain valitsen:(

Mies tietää tämän, mutta vaatii huutaen minua aborttiin.

Jättää kuulemma minut ja lapsen, jos en suostu abortoimaan lastamme.

Olen neuvoton!

Jätä se sisulisko. Mies siis.

Vierailija
588/3224 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin jästit ovat ilmeisesti saaneet tietää velhoista jotenkin!

Sillä kun mies tuli äsken kotiin (lentäen) olivat jästinaapurit kuulemma hyvin lähellä osua häneen jollakin hirveällä pommilla!

Mistä on kyse, ovatko jästit julistaneet sodan meitä vastaan tai jotakin!??

Vierailija
589/3224 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni aikoo seurata suorana hormiverkon kautta rita luodikon oikeudenkäyntiä?

Myönnän, olen utelias kyllä ja se on vähän noloa.

Mutta olihan se aika äärimmäinen pommi, että luodiko voi joutua azkabaniin kun paljastui laittomaksi animaagiksi.

590/3224 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei yritän opiskella itseni velhoksi ,mutta silti vieläkään alohomora ja muut ei toimi vaikka kuinka huidon sauvalla ja huudan loitsuja ääneen enkä pysty ajassa matksutamaan vaikka omistan sen korun   ja vaikka sormessa olisi suojelius sormus ei toimi aina sattuu ja tapahtuu kaikkea

onkohan vika sauvassa vai mussa tai pahin on että pelkään olevani jästi

t. luna lovekiva

Vierailija
591/3224 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan tämä hyvä paikka tunnustaa vähän liian pitkälle mennyt kouluaikainen kepponen. Nimittäin tylypahkassa ensimmäisenä vuonna saatiin päähän kavereiden kanssa vaihtaa yhden ekaluokkalaisen toisen tuvan oppilaan taikasauva puutikkuun joka kyllä oli samannäköinen mutta eihän siinä mitään taikavoimia ollut. Kaveri sitten sähläsi jokaisella oppitunnilla ja sai maineen melkein puolisurkkina. Oli tarkoitus myöhemmin vaihtaa kaverille oikea sauva takaisin mutta kun yhteisiä tunteja ei enää ollut niin sehän sitten unohtui.

Vasta monta vuotta myöhemmin kun nähtiin kaveri uudelleen tajuttiin että sillä on edelleen se sama tikku käytössä ja se oli vuosien mittaan oppinut taikomaan ainakin hieman ilman kunnollista sauvaa. Myöhemmin se tikku kuulemma tuhoutui jossain onnettomuudessa ja kaveri sai oikean taikasauvan tilalle ja oppi taikomaan sen kanssa.

Joten anteeksi kovasti Neville. t. anonyymi puuskupuh

Vierailija
592/3224 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yyhh! Olenko ainoa, joka luettuaan uusimman me noidat numeron sai potterin haastattelusta äärimmäisen itserakkaan kuvan?

Ihmettelen, että miten vaimo ja lapset kestävät asua saman katon alla "miehen" kanssa joka on näköjään jäänyt ikuisesti roikkumaan kiinni rooliinsa "poikana-joka-elää"!!!

Sanokaa mitä sanotte, mutta potter ON äärimmäisen ärsyttävä tyyppi!

Vierailija
593/3224 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon harjoiteltavaa tylypahkaa varten!! Enää puoli vuotta jännittää ihan sairaasti!! Mihinköhän tupaan mä meen kun oon vähän kaikkia:)

Vierailija
594/3224 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko ainoa, jonka mielestä 11-vuotiaat on hirveän nuoria muuttamaan koulun takia pois kotoa? Tiedän, aina ennenkin on menty Tylypahkaan tai muihin perinteikkäisiin kouluihin, mutta kai joskus voi asiat muuttua taikamaailmassakin. Nykyään tiedetään aika paljon lasten kehityksestä, olen lukenut paljon jästienkin kirjoja esim. psykologiasta ja kyllä siellä on paljon sellaista, mikä pätee myös noitiin ja velhoihin ihan yhtä lailla. Lapselle ei tee hyvää joutua eroon vanhemmista noin nuorena. Jästitkään enää lähetä lapsiaan sisäoppilaitoksiin, ainakaan Suomessa!

Onko mitään hyviä taikakouluja, joissa ei tarvitsisi asua? Joku ketjussa väitti, että Durstrang on Suomessa. Oon mäkin kuullut huhuja, mutta ei siellä varmaan silti voi käydä kotoa käsin? Onko mitään uudempia kouluja, vaikka pienempiä? Onko ainoa vaihtoehto pitää lapsille kotikoulua? Onko täällä muita kotikoulusta kiinnostuneita? Esim. Helsingin seudulta? Meillä on työt Suomessa ja suurin osa suvusta Suomessa eikä haluttaisi muuttaa muualle, jos ei ole pakko. Ja täällä on muuten turvallista lapsille. Ollaan jo harkittu jästikouluakin, mutta sitten pitäisi se taikapuolen opetus kuitenkin hoitaa itse lisäksi. Ei ole surkkeja nuo meidän ipanat, ei! Mutta ehkä teen uuden aloituksen sitä, mitä tehdä uhmaikäisen velhon kanssa, jolla ei ole yhtään vielä järkeä päässä...

Vierailija
595/3224 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uranoita kirjoitti:

Oonko ainoa, jonka mielestä 11-vuotiaat on hirveän nuoria muuttamaan koulun takia pois kotoa? Tiedän, aina ennenkin on menty Tylypahkaan tai muihin perinteikkäisiin kouluihin, mutta kai joskus voi asiat muuttua taikamaailmassakin. Nykyään tiedetään aika paljon lasten kehityksestä, olen lukenut paljon jästienkin kirjoja esim. psykologiasta ja kyllä siellä on paljon sellaista, mikä pätee myös noitiin ja velhoihin ihan yhtä lailla. Lapselle ei tee hyvää joutua eroon vanhemmista noin nuorena. Jästitkään enää lähetä lapsiaan sisäoppilaitoksiin, ainakaan Suomessa!

Onko mitään hyviä taikakouluja, joissa ei tarvitsisi asua? Joku ketjussa väitti, että Durstrang on Suomessa. Oon mäkin kuullut huhuja, mutta ei siellä varmaan silti voi käydä kotoa käsin? Onko mitään uudempia kouluja, vaikka pienempiä? Onko ainoa vaihtoehto pitää lapsille kotikoulua? Onko täällä muita kotikoulusta kiinnostuneita? Esim. Helsingin seudulta? Meillä on työt Suomessa ja suurin osa suvusta Suomessa eikä haluttaisi muuttaa muualle, jos ei ole pakko. Ja täällä on muuten turvallista lapsille. Ollaan jo harkittu jästikouluakin, mutta sitten pitäisi se taikapuolen opetus kuitenkin hoitaa itse lisäksi. Ei ole surkkeja nuo meidän ipanat, ei! Mutta ehkä teen uuden aloituksen sitä, mitä tehdä uhmaikäisen velhon kanssa, jolla ei ole yhtään vielä järkeä päässä...

Me haluttiin lapsille paras mahdollinen koulutus ilman että pitäisi muuttaa liian nuorena omilleen, niin hankittiin kakkosasunto Tylyahosta ja lapset käy Tylypahkassa vain päivisin.

Vierailija
596/3224 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tämä hyvä paikka tunnustaa vähän liian pitkälle mennyt kouluaikainen kepponen. Nimittäin tylypahkassa ensimmäisenä vuonna saatiin päähän kavereiden kanssa vaihtaa yhden ekaluokkalaisen toisen tuvan oppilaan taikasauva puutikkuun joka kyllä oli samannäköinen mutta eihän siinä mitään taikavoimia ollut. Kaveri sitten sähläsi jokaisella oppitunnilla ja sai maineen melkein puolisurkkina. Oli tarkoitus myöhemmin vaihtaa kaverille oikea sauva takaisin mutta kun yhteisiä tunteja ei enää ollut niin sehän sitten unohtui.

Vasta monta vuotta myöhemmin kun nähtiin kaveri uudelleen tajuttiin että sillä on edelleen se sama tikku käytössä ja se oli vuosien mittaan oppinut taikomaan ainakin hieman ilman kunnollista sauvaa. Myöhemmin se tikku kuulemma tuhoutui jossain onnettomuudessa ja kaveri sai oikean taikasauvan tilalle ja oppi taikomaan sen kanssa.

Joten anteeksi kovasti Neville. t. anonyymi puuskupuh

HÄVETKÄÄ!!

Terveisin eräs nevillen luokkatoveri joka joutui vuosien ajan sitä tuskaa seuraamaan!

Vierailija
597/3224 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin kilttivelho tuli tänään itkien oveni taakse, ilmeisestikin epäonnistuneilta treffeiltä.

Pyysi itkien, jos saisi tulla sisälle juttelemaan kanssani, kun hän ei jaksa enää.

No, sen enempää ajattelematta käskin hänet kotiinsa (minulla oli äärimmäisen tärkeä työ kesken, nimittäin haaveilla suurimmasta jännävelhosta koskaan, tiedät-kyllä-kenestä)..

Äsken menin kuitenkin keittiöön ja näin ikkunasta että naapurin kilttivelho itkee asunnossaan, ilmeisesti romahtapisteeseen (ja sen yli) ollaan menty.

Edessä on avaamattomina pari pulloa tuliviskiä, lääkkeitä valtava kasa ja pergamenttia ja sulkakyniä.

Luonnostelee näköjään parhaillaan pergamentille kirjettä jonka otsikkona on "testamenttini".

Nyt mietin vain, että olinko liian tyly?

Pitäisikö kuitenkin mennä naapurin kilttivelholta anteeksi pyytämään tai jotain?

Vierailija
598/3224 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni muistaa tylypahkassa vuosikausia velloneet huhut siitä, että Kalkaros oli vampyyri?

Uskotteko näissä puheissa olleen pohjaa?

Itse olin asiasta aina varma, mutta kukaan (aikuinen) ei koskaan uskonut.

Olen meinaan 13 vuotiaana nähnyt, kuinka kalkaros joi pullotettua verta.

Vierailija
599/3224 |
25.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh!!!! Eli anoppi kuoli vähän aikaa sitten, mutta tuli kummituksena takaisin. Ja tämä anopin kummitus päätti majailla tietenkin MEILLÄ!!!!!

En kestä, en oikeasti kestä vaan pää hajoaa!! Ja kun sanoin miehelle, ettei tämä ole tervettä vaan ilmoitan ministeriöön että he saavat tulla käskemään anopin kummituksen jonnekin muualle niin mitä tuo vätys mies tekee?

Alkaa itkeä ettei hänen äitiään voi (muka) häätää meiltä!! Että hän saa lohtua tai jotain tästä kun äitinsä kummitus on meillä!!!

No, asiasta käytiin varmasti historian pahin perheriita koskaan. Mies meni parin päivän työmatkalle eilen, tulee melkoinen yllätys kun takaisin tultuaan huomaa että olen tänään muuttanut lasten kanssa pois.

Saa jäädä ihan kaksistaan anopin haamun kanssa!

Mielipiteitä siihen, miten etenisitte? Annanko miehelle vielä mahdollisuuden jos suostuu häätämään äitinsä meiltä?

Vierailija
600/3224 |
28.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kaipaisin kipeästi apua! Äitini täytti taannoin 120 vuotta, ja on alkanut "sekoilla" ihan ihmeellisiä asioita. Sekoittaa lastensa nimiä keskenään, samoin lastenlasten. Ei muista omaa ikäänsä. Meinannut pariin kertaan polttaa talonsa ja aiheutti kerran vesivahingon kun unohti suihkun (kyllä suihkun) vuorokaudeksi päälle.

Äiti ei kuitenkaan itse suostu myöntämään että mitään ongelmaa on, vaan suuttuu/laittaa asiat normaalin hajamielisyyden piikkiin tms, tekosyitä on kuultu lukuisia.

Pakotettiin äiti pyhään mungoon ja arvatkaa huviksenne mitä parantaja sanoi?

Väittä ettei 120 v voi muka olla vanhuudenhöperö! Ei tarvita lääkkeitä, ei kotiapua eikä osastopaikkaa. Kysyttiin sitä siskoni kanssa kyllä, sillä olemme huolissamme äidin kotona pärjäämisestä, eikä kukaan omainen pysty ottamaan häntä luokseen juuri nyt elämäntilanteista johtuen.

Mitä tekisitte? Onko seuraava paikka yksityinen parantaja, mistä löytyisi paras vanhuksiin erikoistunut?

Pyhän mungon toiminnasta laitoin jo parit valitukset menemään ja mietin menenkö liian pitkälle jos soitan päivän profeettaan? Toisaalta, siellähän oltiin sitä mieltä että turvaton vanhus voidaan jättää heitteille kun on liian "nuori" sairastamaan muistisairauksia:(

Että kyllä mielestäni tässä oisi aihetta nostaa näin törkeä tapaus julkisuuteen.