Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Vierailija kirjoitti:
Kauppareissulla bongasin naapurin noita-akan kärrystä sixpackin kermakaljaa! Pitäiskö huolestua?
Kyllä jos naapurilla on kotitonttu. Ihmiset eivät kermakaljasta juovu, jonka tietää koululainenkin. Oletko jästi joka on saanut tietää velhoista jotenkin??
Vierailija kirjoitti:
No niin, nyt on perheessä katastrofi! Vaikka miten miehen kanssa yritettiin niin siinähän kävi juuri sillä lailla kuin pelättiin:(
Eli ainoakainen lapsi ei ole koskaan osoittanut taikuuden merkkejä.
On kokeiltu kaikki mitä vaan ikinä on keksitty, että saataisiin pojassa oleva taikuus heräämään.Siis aivan kaikki, se mikä tiedettiin toimivaksi, se mitä epäiltiin ja lopulta epätoivon kasvaessa jo mitä ihmeellisemmät humpuukikeinot:(
Mikään ei auttanut.No, nyt poika täytti sen 11 vuotta, ei kirjettä tylypahkaan.
Sydän tässä särkyy, ja kukaan meistä (minä, mies tai lapsi) ei ole nyt mennyt ulos.Kirjoitin kyllä rehtorille, että jos odottaisivat vuoden jos poika osoittaisi taikuuden merkkejä.
Mutta sain vain vastaukseksi säälivän kirjeen jossa ei uskottu että enää:(Nyt neuvoja siihen mitä voi tehdä, kun ainoa lapsi on surkki?!
No, ei poikaa kannata piilotella kotona häpeän vuoksi kuten ennen vanhaan tehtiin. Tämä voi nyt kuulostaa julmalta, mutta ehkä poika saa helpomman elämän jos vaan suosiolla muuttaa mahdollisimman nuorena asumaan jästien keskelle?
Kuulin huhua, että se Pimennon akka oisi muka pääsemässä pois azkabanista. Mutta eikai oikeasti voi olla mahdollista?
Ollaan vasta naimisiin menty nuoripari. Kumpikin 17 joten rahaa ei ole liikaa. Nyt kuitenkin löytyi talo johon meillä oisi varaa. Talo itsessään on ihana, ja kunto hyvä. Mutta se sijainti. Aivan vieressä kun sattuu olemaan hautausmaa. Uskaltaako muuttaa zombi-invaasion pelossa?
Mitä halvattua, taikaministeriö on päättänyt julkaista Taikatrafin ilmipalvelussa luutalento- ja ilmiintymisoikeustiedot. Mutta koska palvelun taikaturva on niin kökkö, saa helposti selvitettyä vain oikeita asioita taululta kyselemällä kaikkien noidiksi ja velhoiksi ja animaageiksi julistettujen tiedot animaagimuodosta sekä rekisteröimisajankohdan, myös alaikäisiltä. Tämä samalla paljastaa kaikki surkit! Tämä kuulostaa niin kuolonsyöjätouhulta. Nyt jos ei koskaan taikaliikenneministerin pitää irtisanoutua. Luuta- ja ilmiintymisrekisteritouhu oli jo liikaa, nyt vielä tämä. Seuraavaksi kai vaaditaan kaikki jättiläiset ja ihmissudet julkiseen rekisteriin? Tai työleiriin pikemminkin? Hyi häpeä, taikaministeriö!
Vierailija kirjoitti:
Mitä halvattua, taikaministeriö on päättänyt julkaista Taikatrafin ilmipalvelussa luutalento- ja ilmiintymisoikeustiedot. Mutta koska palvelun taikaturva on niin kökkö, saa helposti selvitettyä vain oikeita asioita taululta kyselemällä kaikkien noidiksi ja velhoiksi ja animaageiksi julistettujen tiedot animaagimuodosta sekä rekisteröimisajankohdan, myös alaikäisiltä. Tämä samalla paljastaa kaikki surkit! Tämä kuulostaa niin kuolonsyöjätouhulta. Nyt jos ei koskaan taikaliikenneministerin pitää irtisanoutua. Luuta- ja ilmiintymisrekisteritouhu oli jo liikaa, nyt vielä tämä. Seuraavaksi kai vaaditaan kaikki jättiläiset ja ihmissudet julkiseen rekisteriin? Tai työleiriin pikemminkin? Hyi häpeä, taikaministeriö!
Kyllä nyt pitäisi noitien ja velhojen yhteisenä rintamana vaatia että taikaministeri eroaa! Tai niin sanottu taikaministeri, pipiministeri pikemminkin!
Vaimoni on jästi ja hänen vanhempansa ovat olleet erittäin huonokuntoisia nyt jonkun vuoden. Tämän takia muutimme perheemme kanssa asumaan jästien keskelle. Näin vaimo voi auttaa mahdollisimman paljon vanhempiaan ja olla heitä lähellä ennenkuin heistä aika jättää.
No, nämä muutamat vuodet jotka olen asunut jästien maailmassa ovat kuitenkin järkyttäneet maailmankatsomustani syvästi. Alunperin ajattelin että ok, asutaan jästien keskellä vaimon takia. Mutta että kyllä se taikamaailma voittaa 100-0 ja luojan kiitos pääsen velhojen maailmaan milloin haluan.
No, tosiaan jästien maailmassa on kuitenkin ollut asioita, jotka ovat järkyttäneet minua syvästi siksi, että olen joutunut myöntämään ettei se velhomaailma aina ehkä ole parempi.
Uskokaa tai älkää, mutta tässä muutama esimerkki:
A) Jästien vankiloissa ei ole ankeuttajia tai muuta kidutusta. Vangit saattavat tuomionsa jälkeen tulla tervejärkisinä takaisin yhteiskuntaan. Tällöin parannuksen tekokin on helpompaa kun mielenterveys ei ole järkkynyt/sielua viety ankeuttajien toimesta.
B) Toisin kuin velhomaailmassa, täällä ei pieni eliitti päätä ketkä pääsevät politiikkaan. Sen sijaan järjestetään vaalit joissa jokainen täysi-ikäinen saa äänestää haluamaansa ehdokasta. Ja vaaleihin saa myös kuka tahansa mennä ehdolle jos saa taakseen riittävän kannatuksen. Meni vuosi ennenkuin kykenin kunnolla edes sulattamaan tämän järisyttävän asian. Mutta jästeille se on itsestään selvää ja he kutsuvat sitä demokratiaksi.
C) Jästien suhtautuminen moniin sellaisiin asioihin joissa heitä on pidetty takapajuisina (esim seksuaalisuus) onkin meitä täysin edellä. Velhomaailma on hyvin vanhoillinen paikka jästien maailmaan verrattuna.
Apua! Mun lapsi on ihastunut tällättee Gilderoy Lockharttiin! Viitsinkö rikkoa lapsen unelman ja kertoa että Harry potter paljasti hänen keksineen kaikki tarinat... Lapseni tykkää myös Potterin pojasta kun on kavereita. Mitäs teen?
Saatoin välillä kaveerata entisten TIEDÄT - KAI-KENEN-NIMEÄ-EI-SAA-SANOA-TÄLLÄ-PALSTALLA kannattajien kanssa. Olen pettynyt itseeni.
Charl mcgalf
Poikani (Rohkelikko) on alkanut seurustella Korpinkynsilaisen kanssa. Mitä voisin tehdä?
Katsoin tässä jästien talkkua vai mikä telkku se nyt onkaan. Onko teillä kanssaloitsijoilla arveluita mihin tupaan vaikkapa frendit-sarjan hahmot lajiteltaisiin? Mun mielipide:
Monica rohkelikkoon.
Phoebe korpinkynteen.
Rachel luihuiseen.
Ross puuskupuhiin tai korpinkynteen.
Joey puuskupuhiin.
Chandler sopisi mihin vain, päätyisi varmaan sinne mihin toivoisi pääsevänsä.
Olen kuullut hurjan huhun. McGarmiwa oisi muka antanut 13 vuotiaalle (kyllä, kolmetoistavuotiaalle) tytölle aikoinaan ajankääntäjän. Jotta tämä voisi käydä useammilla kursseilla kuin muuten oisi mahdollista.
Mutta koska kaikki tiedämme, ettei se aikamatkustus ajankääntäjällä ole tosiaankaan aivan riskitöntä (ns perhosefekti) niin kyseessähän on pakko olla vaan sekopäinen huhu, vai mitä?
Siis eikai kukaan aikuinen ihminen voisi olla niin vastuuton?????!!!!
Lapsi saa joululahjaksi uusimman Tulisalaman, taikasauvan, pöllön, 500 kaljuunaa, kotitontun ja ilmiintymiskurssin. Onko liikaa vai liian vähän?
Ainoa lapsemme, ihana tyttäremme, tuomittiin pari viikkoa sitten azkabaniin. Ei meinata miehen kanssa kestää. Ja tuomari päätti, että ei armahdusmahdollisuutta. Tytär ei oikeasti tehnyt mitään, tiedän sen! Nyt vinkkejä miten saada hänet ulos sieltä, tavalla tai toisella!
Tyttäremme alkoi seurustella jästisyntyisen kanssa kolme vuotta sitten. Poika on ihan ok juu, mutta nyt tytär ja hänen poikkis haluavat (ensimmäistä kertaa) viettää joulun pojan jästivanhempien kanssa!!! Ei voi olla totta! Mitä siitäkin tulee! Jästien joulu!
(Miten ne saa edes mitään jouluvalmisteluja tehdyksi, ilman taikavoimia?)
Huokaus, en kestä enää.
Oikeasti.
Huomenna on jälleen kerran se päivä vuodesta, kun minä teen kaiken jouluksi.
Pidän kulissin kivasta päivästä yllä lasten takia.
Mies makaa ensin sohvalla, ei taio/tee mitään kun rentoutuu.
Kutsuu perheensä meille minun passattavakseni (meillä ei ole edes kotitonttua!) vaikka tietää että en jaksa! Enkä halua!
Mies ei välitä, vaikka itken vessassa kun anoppi tulee!
Ja parastahan on se, mitä mies koittaa vuodesta toiseen tarjota minulle joululahjaksi!
Säälittävän, nuupahtaneen fletkumadon, yök!
Ja ihmettelee vielä, miksi minä itken niin paljon!
Charl mcgalf kirjoitti:
Apua! Mun lapsi on ihastunut tällättee Gilderoy Lockharttiin! Viitsinkö rikkoa lapsen unelman ja kertoa että Harry potter paljasti hänen keksineen kaikki tarinat... Lapseni tykkää myös Potterin pojasta kun on kavereita. Mitäs teen?
Kerro nyt hyvänen aika, enemmän lapseen sattuu jos saa kuulla jostain muualta totuuden. Siis sen, että kys k*sipää omi toisten velhojen urotyöt, tuli teinin kiroamaksi ja on pyhässä mungossa hullujenhuoneella.
Vai lapselle kivempaa jos koulussa kaverit kertoo?
Tässä tulee nyt pitkä selostus, mutta tarvitsemme äkkiä apua!
Eli renttu kotitonttu pilasi joulun!
Aiheutti näes massiivisen riidan perheessä, kun paljastui että kotitonttu oli vetänyt kermakaljalla aivan lärvit.
Mies syytti minua kotitonttumme alkoholiongelmasta:(
ei siis tosiaankaan ole tontulle eka kerta kun juopottelee:(
Mitä tässä voi tehdä?
Tontun päästäminen vapaaksi ei ole vaihtoehto, kun emme pärjää ilman.
Ja uuteen tonttuun ei tosiaankaan ole varaa!
Eli nyt vinkkejä kehiin miten vieroittaa kotitonttumme alkoholista pakolla.
Ja saada se ryhdistäytymään ja hyvittämään kaikki aiheuttamansa harmit olemalla äärimmäisen nöyrä ja ahkera.
Ja juu, vinkit siitä että älkää ostako kermakaljaa jne eivät toimi.
on kokeiltu mutta tuo ryökäle keksii AINA tavan livahtaa ulos ja hakea itse juomansa.
Tai vaihtoehtoisesti se solmii välillä diilejä naapuruston kotitonttujen kanssa siitä, että ne salakuljettavat sille juotavaa:(
Koko naapurusto onkin kääntynyt meitä vastaan tuon p*rkeleen kotitontun vuoksi.
Tonttuamme nimitelläänkin jo kummisetätontuksi:(
Eli olemme se perhe, jolla on äärimmäisen huono vaikutus kaikkiin alueen kotitonttuihin:(
Uskokaa pois, olemme nähneet kaiken eikä kukaan perheestämme enää jaksa jos tämä meno jatkuu:(
Mieheni jästisukulainen osti miehelle joululahjaksi jonkun tapletin tai tabuletin, miksikä niitä nyt kutsutaan. Tiedättehän se, sellainen jästien laite jossa on ruutu ja siinä liikkuvia kuvia, ja sillä voi muka kirjoittaa jotenkin sormella tökkimällä. Nyt mies on tuijottanut sitä tuntikausia, ei huomaa minua ja lapsia, ei vastaa kun puhuttelen. Mitä teen? Komennuskirous on laiton mutta en tiedä mikä muukaan auttaisi, ja mulla ei vaan ole sydäntä muuttaa sitä sukulaista sammakoksikaan :(
Eikö sitä riesua saada VIHDOINKIN kuriin/häädettyä tylypahkasta?? Meillä ekaluokkalainen nyt joululomalla kertoi itkien, että oikeasti jo pelkää sitä kyseistä räyhänhenkeä!!