Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3225)
Vierailija kirjoitti:
Päivän profeetan ylimääräisen painoksen otsikot:
Skandaali paljastunut aurorivirastolle!!!! Yli 98% puhdas/puoliveristä homoista tai lesboista elää "kaapissa" tai komennuskirouksen alla!! Taikaministerin mukaan asiaa tutkitaan - Miten tämä voi olla edes totta ja eroaako taikaministeri???!!!
No eihän jopa se Dumbledorekin aikoinaan pakosti kaapissa, vaikka oli erittäin suuri velho...
Jopa omalle veljelleen ja lähimmille ystäville tuo suuntautuminen tuli kuulemma kuoleman jälkeen "shokkina", koska Dumbledore ei ollut voinut puhua asiasta kenellekään?
Ilmeisesti aihe on velhomaailmassa jotenkin totaalisen tabu, jopa sotatraumoja yms olemme käsitelleet melko hyvin, mutta emme tälläisiä asioita?
Voidaankin kysyä, mitä tämä tutkimus kertoo meistä noidissa ja velhoista?
Ja ei, istuva taikaministeri ei taida erota kun asiasta ei ole enää mitään kuulunut.
Ja jos Malfoy on seuraava taikaministeri, niin epäilen asenteiden vain koventuvan entisestään..
Mies on jästi syntyinen ja haluaa nyt esitellä minut mm vanhemmilleen ja muulle perheelleen, jästejä kaikki. En ole koskaan käynyt jästimaailmassa tai tavannut oikeaa jästiä, joka ei taio...
Mitä sanotte, uskallanko mennä?
Mitkä ovat sukusi pahimmat luurangot kaapissa?
Uskallan kertoa nimettömänä meidän sukumme tarinan, nyt kun isosedän setäni kuolemasta on jo pari vuotta..
Eli kyseinen isosetäni setä matkusti venäjälle joskus vuoden 1980 aikaan.
Viihtyi hyvin jokusen vuoden. Kuitenkin jotain, ilmeisen vakavaa siis sattui vuoden 1986 paikkeilla???
Olin itse lapsi, enkä tiedä mistä oli kyse.
Minua ja muita suvun lapsia kiellettiin ankarin seurauksin kyselemästä mitään, saatika enää puhumasta koko isosedän sedästä mitään.
Muistan hyvin ne ankarat kiellot, ettei kyseisestä sukulaisesta saa edes ohimennen puhua sanaakaan, koskaan kenellekään....
Suku sitten toimitti tämän isosedän sedän amerikkaan aika pian..
Mutta koska lapset ovat uteliaita, saatiin sisarusten ja serkkujen kanssa sen verran salakuunneltua aikuisia, että jostain syystä koko suku puhui jostain Tšernobylistä tms paikasta?
Haukkuen samalla isosedän sedän maan rakoon/höppänäksi joka kuuluisi laitokseen, polemiikki jostain oli suvun aikuisten kesken suunnaton, sen muistan...
Mutta ilmeisesti suvun maine painoi niin paljon, että kyseinen isosedän setä tosiaan toimitettiin sinne amerikkaan ja asiasta ei koskaan saanut enää puhua...
Mitkä ovat teidän sukunne luurangot kaapissa?
Ja ainiin, osaisiko joku sanoa että tapahtuiko siinä 1986 vuoden paikkeilla venäjän Tšernobylissä jotain outoa tms?
Ei meinaan vieläkään kukaan vanhempi sukulainen suostu kertomaan mitään meille nuoremmille, käsketään vain unohtaa koko isosedän setä ja vuosi 1986!
Meillä 14 v teini ihailee yli kaiken no tiedätte - kyllä - ketä ja aikoo omien puheidensa mukaan liittyä kuolonsyöjiin yms! Onko tämä joku ohimenevä vaihe vai olenko äitinä ja noitana täysin epäonnistunut?
Aina ollaan painotettu suvaitsevaisuutta, siksi tämä tuntuu aivan erikoisen pahalta. Mikään rangaistus tai puheyhteys teiniin ei onnistu, on jo melkein fanaattista palvontaa kuolonsyöjiä kohtaan... Mitä voimme enää miehen kanssa tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Ja ainiin, osaisiko joku sanoa että tapahtuiko siinä 1986 vuoden paikkeilla venäjän Tšernobylissä jotain outoa tms?
Jästisukulaiseni tiesi kertoa, että Tshernobyl sijaitsee Ukraina-nimisessä valtiossa eikä Venäjällä.
Ei siellä mitään outoa kuitenkaan tapahtunut, alueella on nykyisin vehreää luontoa ja paljon eläimiä. Jästit sieltä muuttivat kuitenkin pois aika vauhdilla, ilmeisesti ei alue enää heille kelvannut syystä tai toisesta. Kukapa jästien edesottamuksista selvää ottaisi? Sen verran olisi toivonut, että olisivat siivonneet jälkensä, nyt he jättivät kirjaimellisesti kaiken sille sijoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jästisukulaiseni tiesi kertoa, että Tshernobyl sijaitsee Ukraina-nimisessä valtiossa eikä Venäjällä.
Ei siellä mitään outoa kuitenkaan tapahtunut, alueella on nykyisin vehreää luontoa ja paljon eläimiä. Jästit sieltä muuttivat kuitenkin pois aika vauhdilla, ilmeisesti ei alue enää heille kelvannut syystä tai toisesta. Kukapa jästien edesottamuksista selvää ottaisi? Sen verran olisi toivonut, että olisivat siivonneet jälkensä, nyt he jättivät kirjaimellisesti kaiken sille sijoilleen.
Väittävät että alueella tapahtuu outoja ilmiöitä. Joku jästi on kirjoittanut siitä tarinankin nimeltä Stalker ja se on filmattu. Siksi alue tyhjeni asukkaista melko äkkiä eikä sinne päästetä kulkijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittävät että alueella tapahtuu outoja ilmiöitä. Joku jästi on kirjoittanut siitä tarinankin nimeltä Stalker ja se on filmattu. Siksi alue tyhjeni asukkaista melko äkkiä eikä sinne päästetä kulkijoita.
Kiitos vastauksista!
Ja tosiaan, olin pieni tapahtumien aikaan sisarusten ja serkkujen kanssa, eli saattoi jäädä väärä käsitys tuosta venä/Ukraina akselista..
Isosedän setä kun matkusteli käsittääkseni pitkin venäjää, mutta muuallakin niin kai tuo Venäjä jäi meille lapsille tapahtumien paikaksi?
Saatiin siis selkeä kuva suvun aikuisista, että jotain tapahtui Isosedän sedän takia ja se on vanhemmalle suvulle totaalinen luuranko kaapissa..
Sinänsä kyllä outoa, jos alue on elinkelpoista ja vihreää seutua, mutta ehkä Isosedän setä jotenkin liittyy tuohon jästien joukkokatoon alueelta?
En tiedä?
Ja tuo tarina ja filmi täytyy lukea ja katsoa, jos vaikka tämä suvun piirissä hyvin outo mysteeri vaikka ratkeaisi, kiitos vinkistä:)
Jos joku osaa valottaa asiaa mahdollisesti lisää, niin kuulisin mielelläni vielä asiasta!
Ja toki jokainen saa kertoa myös omien sukujensa luurankoja/tabuja:)
Vierailija kirjoitti:
Ja tosiaan, olin pieni tapahtumien aikaan sisarusten ja serkkujen kanssa, eli saattoi jäädä väärä käsitys tuosta venä/Ukraina akselista..
Hassua kyllä iso-iso-isosetäni Nukleus pyöri myös Venäjällä, tosin paljon aikaisemmin eli 1900-luvun alussa, ja Siperian retki Tunguskaan 1908 päättyi vähän ikävissä merkeissä isoon räjähdykseen. Siinä kuolikin jokunen jästi ja kymmeniä poroja, ja valtava maa-alue tuhoutui. Tästä oltiin sitten hissukseen pitkään, mutta kai sitä nyt jo saa totuuden kertoa yli 100 vuotta tapahtuneen jälkeen? Jästit eivät vieläkään tiedä, mikä Tunguskaan iski.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua kyllä iso-iso-isosetäni Nukleus pyöri myös Venäjällä, tosin paljon aikaisemmin eli 1900-luvun alussa, ja Siperian retki Tunguskaan 1908 päättyi vähän ikävissä merkeissä isoon räjähdykseen. Siinä kuolikin jokunen jästi ja kymmeniä poroja, ja valtava maa-alue tuhoutui. Tästä oltiin sitten hissukseen pitkään, mutta kai sitä nyt jo saa totuuden kertoa yli 100 vuotta tapahtuneen jälkeen? Jästit eivät vieläkään tiedä, mikä Tunguskaan iski.
Eräs esivanhemmistani harrasti kokeellista taikuutta ja onnistui jotenkin saamaan marsissa asti aikaan pinnan halkeilua siihen malliin että jästit puhui pitkään kaukoputkilla näkemistään marsin kanaaleista. Meni monta vuotta ennenkuin esivanhempani sai tehtyä korjaustaian ja jästit ihmettelivät kanaalien katoamista. Nuo kuulemma selittivät sen paremmilla kaukoputkilla tai jotain. Jästit on niin taitavia selittämään selkeitä ihmeitä itselleen ei-ihmeiksi.
Kuulin Hermionen tupatoverilta, että oikea syy miksi hän pienennytti etuhampaitaan oli se, että isot etuhampaat hankasivat ikävästi Harryn "sauvaa" Hermionen sitä imiessä. OIi ollut Harryn idea.
Yllätin sitten kotitontun tirkistelemässä minua kun olin kylvyssä ja sitä oli tapahtunut aikaisemminkin. Kotitonttu ei suostu ottamaan vastaan vaatteita. Mitä teen?
Vierailija kirjoitti:
Yllätin sitten kotitontun tirkistelemässä minua kun olin kylvyssä ja sitä oli tapahtunut aikaisemminkin. Kotitonttu ei suostu ottamaan vastaan vaatteita. Mitä teen?
Kiihota itseäsi oikein kunnolla taikasauvallasi siten, että pikkarit ovat päällä. Kun ne ovat kostuneet oikein läpimäriksi, niin jätä ne tontun ulottuville ja poistu itse verhon taakse piiloon. Kun tonttu tulee ja väistämättä koskettaa kiimalimasta tihkuvia pikkareitasi, niin ponkaise esiin verhon takaa ja huuda, että "sait vaatteeni, nyt olet vapaa!"
Toinen optio on hyödyntää tontun kiinnostusta, moni on tässä ketjussa jo kertonut seikkailuista tonttujensa kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kuulin Hermionen tupatoverilta, että oikea syy miksi hän pienennytti etuhampaitaan oli se, että isot etuhampaat hankasivat ikävästi Harryn "sauvaa" Hermionen sitä imiessä. OIi ollut Harryn idea.
Minä taas kuulin Luihuisten tupatoveriltani, että oikeasti Hermione imutti Dracoa, heillä oli kiihkeä suhde jota he yrittivät peitellä esittämällä riitaa ja latelemalla solvauksia kun muita oli paikalla. Ei se mennyt kenellekään Luihuisten porukassa läpi, muista tuvista en tiedä. Suhde on kuulemma jatkunut tähän päivään, ja on epäilyksiä siitä, kuka on Hermionen lasten oikea isä, jännävelho Draco vaiko kilttivelho Ron.
Millä loitsulla parhaiten puhdistaisi patjan ulosteesta?
Hei, olen noita joka käy tylypahkaa vielä, 6 luokka. Meitä on tämmöinen isompi/pienempi piiri nuoria noitia ja velhoja, joita kiinnostaisi seuraava:
- Taikaministeriöhän on kaiketi takavarikoinut äärimmäisen laajasti mitä erilaisempia vaarallisina pitämiään esineitä/kirjoja.
No nyt kun super yms kokeetkin ovat ohi, mutta koulua kuitenkin vielä jäljellä tahtoisin tietää onko noihin ministeriön esineisiin ja erityisesti loitsujen/pimeyden taikuuden kirjoihin mahdollisuutta päästä käsiksi?
Siis ns varastaa niitä jäämättä kiinni?
Meillä siis on todella luotettava ja taitava joukko ikäistään kypsempiä nuoria, eli siitä ei tarvitse huolehtia, tiedämme kyllä mitä teemme.
Haluaisimme vain yli kaiken keskittyä opiskeluihin!
Ja tuo (ministeriön takavarikoimat esineet) antaisi meille niin paljon enemmän haastetta ja kiinnostusta opiskeluun!!
Osaisiko joku neuvoa, kuinka saada ministeriöstä "lainattua" opiskelua varten tavaraa?
Sota-aikana syntyneet äidit - onko teillä muilla samanlaista?
Vierailija kirjoitti:
Hei, olen noita joka käy tylypahkaa vielä, 6 luokka. Meitä on tämmöinen isompi/pienempi piiri nuoria noitia ja velhoja, joita kiinnostaisi seuraava:
- Taikaministeriöhän on kaiketi takavarikoinut äärimmäisen laajasti mitä erilaisempia vaarallisina pitämiään esineitä/kirjoja.
No nyt kun super yms kokeetkin ovat ohi, mutta koulua kuitenkin vielä jäljellä tahtoisin tietää onko noihin ministeriön esineisiin ja erityisesti loitsujen/pimeyden taikuuden kirjoihin mahdollisuutta päästä käsiksi?
Siis ns varastaa niitä jäämättä kiinni?
Meillä siis on todella luotettava ja taitava joukko ikäistään kypsempiä nuoria, eli siitä ei tarvitse huolehtia, tiedämme kyllä mitä teemme.
Haluaisimme vain yli kaiken keskittyä opiskeluihin!
Ja tuo (ministeriön takavarikoimat esineet) antaisi meille niin paljon enemmän haastetta ja kiinnostusta opiskeluun!!
Osaisiko joku neuvoa, kuinka saada ministeriöstä "lainattua" opiskelua varten tavaraa?
Siis hetkinen! Nyt näyttää pahasti siltä, että on meidän tytön noitanetin ip-osoite.... Rosalie, nyt sitten tämä menee oikeasti jo liian pitkälle..... Tullaan isäsi kanssa TAAS käymään tylypahkassa ja laitamme TAAS kevereidesi vanhemmille pöllöä!
Ja ainiin: muistat kai kun puhuttiin viime kertaisen temppusi jälkeen siitä, että koulusi vaihtuu, jos tuo kiinnostus pimeään taikuuteen EI lopu? No minulla on hyviä uutisia, pääset tänään jo kotiin ja parin päivän päästä kyöpelin vuorelle!
T: Äitisi
Ostin kaupasta näkymättömyys viitan sitten ryöstin kaupan avakadedabra loitsulla ja sain rahat
Itse lordi kirjoitti:
Ostin kaupasta näkymättömyys viitan sitten ryöstin kaupan avakadedabra loitsulla ja sain rahat
Meni taikavinkki auroreille...
Voisitko asua jästien keskellä? Listatkaa asiasta kokemusta omaavat hyviä ja huonoja puolia, että voiko jästien naapurustossa elää?