Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3225)
JOKAVUOTINEN SPEKULAATIO KETJU SIITÄ, ONKO PIMENNOLLA JA TOFFEELLA SUHDE JA YHTEINEN PERHE 2020 OFFICIALL!!!!!!!
En ole koskaan ennen puhunut tästä kenellekään, mutta jos näin anonyyminä sillä ongelma on vakava.
Eli olen 7 poika, ja huomannut kiinnostukseni rajoittuvan vain naaraspeikkoihin...
Voiko tälle tehdä jotain, meneekö itsessään ohi vai voiko asiaa hoitaa (jos ei mene ohi?) esim jossain mungossa tms?!
Ja jos voi, niin kai niillä on vaitiolovelvollisuus yms ettei kukaannsaa tietää?!
Auttakaa, olen epätoivoinen ja pelkään joka hetki tulevaisuutta!
Vierailija kirjoitti:
Katsoiko kukaan muu eilisen aurorit jakson???!!!!!
Katsoitteko, katsoin äsken vielä uusin ja kyllä olen ihan varma!!!!
Otin jopa noitanetistä kuvakaappauksia jotka linkkaan tänne (jakso yhä näkyvillä noita netissä = en tosin tiedä kuinka kauan joten uppaan lataamani jaksonkin kokonaisuudessaan tänne todisteeksi)!!!
Rauhallisemmin koitettuna selityksenä siis...
Eli ihan normi jakso muuten, mutta aurorit saavat hälytyksen loppuakohden naisesta, jota on purrut ihmissusi.
Tuo nainen on hyvin sekava, (kuten yleensäkin ihminen pureman jälkeen on) mutta odottaessaan parantajia ja antaessaan näille virka-apua nainen näkyy TÄYSIN selvästi..
Ja jos tuo Ei ole kukas muukaan Rose, kuin taikaministerimme tytär ja ainoa lapsi (nehän ei kuulemma jostain syystä pystyneet edes taioin saamaan lisää lapsia, joskus siitä luin) niin syön hattuni!!!!!!
Ja vinkki meni Luodikolle ensin minulta, eli kaljuunat kääritty ja nyt voi spekuloida palstalla:) :)
*Linkki joka sisältää useita ns normaaleja kuvia taikaministerin tyttärestä*
*Linkki joka sisältää kaikki kuvat, jotka saatiin eilen kopsattu taikanetin ihmissuden uhriksi joutuneesta naisesta*
*Linkki/ladattu video noita nettiin kiertämään eilisestä aurit jaksosta. Noin 17 Min ennen loppua tulee tuo osa, missä taikaministerin tytär on*
Ja muuten, jopa pieni luomi ohimolla yms ja taikasauva ovat aurorien videolla samanlaiset, kuin taikaministeriön tyttärellä, vertailkaa!!!!
Ja taikaministeri pitikin tänään:
"Yllättäen pakottavasta syystä käyttämättä jääneen lomapäivän, on todennäköisesti hetken lomalla ja hänen apulaisensa hoitaa käytännön asiat" noin lukee taikaministeriön sivuilla...
Spekulaatiot tulille palstalla, onko taikaministerin tytärtä purrut ihmissusi:) :)
Päivän profeetta:
Vuosilomaansa yllättäen pitävä taikaministeri kumoaa kaikki huhut/uutiset tytärtään koskien. Taikaministeri vannoo, ettei kukaan perheestä ole ihmissusi, ja että historiallisen mittavat lahjoitukset tänäaamuna pyhään mungoon johtuvat vain joulun lähestymisestä ja pyyteettömästä halusta auttaa taikaväkeä! Kaikki kuvat/videot taikanetistä poistuvat kuitenkin ennätyksellisen nopeaan siitä tilanteesta, kun taikaministerin tyttären näköinen nainen joutui ihmmissuden puremaksi. Valehteleeko taikaministeri??? Minä, Rita L, tutkiva politiikan journalisti aion ottaa siitä vielä selvää!!!
Linkki
Alruunan käyttö hiivasienen hoidossa - uhka vai mahdollisuus?
Vierailija kirjoitti:
The Dursleys, uusi kausi tänään kymmeneltä.
Millähän vanha Vernon on saatu suostuteltua mukaan. Edellisillä kausillahan tuo ei ole suostunut esiintymään. Petuniaa taas ei ole tuntunut saavan irti kamerasta sen jälkeen kun tuo viime kaudella lupautui vierailemaan yhdessä jaksossa.
Olenko ainoa, joka ihmettelee koko ohjelmaa?
Potterhan ei ole missään tekemisissä noiden kanssa (on sen julkisesti ilmaissut, lapsuuden kokemustensa tähden muutoin kuin joulukorttien lähettämisasteella) ja nuohan aina inhosivat Potteria?
Varsinkin siskolleen ylikateellinen Petunia, mutta auta armias kun Potterista tulinsuuri tähti, niin johan oltiin valmiit (varsinkin linssilude Petunia) julkisuuteen Potterin rakastavana perheenä yms...
Taitaa/täytyy julkisuuden himo olla kova?
Veikkaan, että vanha Vernon on Petunian taholta suostuteltu/maksettu tuotantoyhtiön toimesta takaisin formaattiin?
Sen verran äkeänä tuo meinaan ohjelmassa on, on koko ajan kuin p*rseeseen ammuttu peikko.
Vierailija kirjoitti:
Väärin kuullut taikasanat - ja lausutut. Mitä kommelluksia?
No itse kuulin aikoinaan pimeyden voimilta suojautumisen tunnilla, ilmeisesti jännityksen vuoksi, mörön karkoitus loitsun, eli naurretavus väärin ja lausuin sen epätoivoisasti useampaan kertaan sanalla "haurrettavus"...
En suosittele kokeilemaan, mörkö sai koko ajan uusia pelkojeni muotoja, onneksi opettaja tuli lopulta väliin ja otti tilanteen hallintaan.
Tunnetko yhtään puhdasverisiä?
Dumbledero on tyhmä pappa, raihnainen kusipää tyhmä paska. Harry on 0/5 nelisilmä joka ei osaa pitää turpaansa kiinni. Jos minulla olisi oikea taikasauva taikoisin itselleni kaljaa ja naisia sekä taikoisin harryn tupakaksi ja polttaisin hänet:
Hormiverkoston tarjontaa tänään klo 22.00:
Lunan piinapenkissä tänään Rita Luodiko väitteineen, että Dumbledore kuului johonkin jästien vaaralliseen (?) salaseuraan 60-luvulla. Tätä salaseuraa(?) kutsuttiin kuulemma jästien keskuudessa ainakin nimillä "hippiaate tai hippiaika".
Perusteinaan Luodikolla on kuulemma ainakin se, että Dumbledore ei eläessään myöntänyt, muttei myöskään kieltänyt ikinä asiaa. Vaan siteerasi vain suoraan lainaten hippiaatteen kannattajien väitettä, että "eikö rakkaus ole muka parempi kuin sota?"
Miten Luodikon käy Lunan piinapenkissä - kestääkö väite esim jästien salaseurasta ja Dumbledoren osallisuudesta siihen, kun Luodiko ja Luna ottavat asiasta yhteen? Se selviää tämän illan jaksossa!
Vierailija kirjoitti:
Hormiverkoston tarjontaa tänään klo 22.00:
Lunan piinapenkissä tänään Rita Luodiko väitteineen, että Dumbledore kuului johonkin jästien vaaralliseen (?) salaseuraan 60-luvulla. Tätä salaseuraa(?) kutsuttiin kuulemma jästien keskuudessa ainakin nimillä "hippiaate tai hippiaika".
Perusteinaan Luodikolla on kuulemma ainakin se, että Dumbledore ei eläessään myöntänyt, muttei myöskään kieltänyt ikinä asiaa. Vaan siteerasi vain suoraan lainaten hippiaatteen kannattajien väitettä, että "eikö rakkaus ole muka parempi kuin sota?"
Miten Luodikon käy Lunan piinapenkissä - kestääkö väite esim jästien salaseurasta ja Dumbledoren osallisuudesta siihen, kun Luodiko ja Luna ottavat asiasta yhteen? Se selviää tämän illan jaksossa!
Kipinöitä siis odotettavissa, vaikkakin edellisestä tapaamisesta oppina molemmilta ja heidän assistenteiltaan on taikasauvat otettu pois ennen lähetystä. Kuvaajaparalla on nimittäin vieläkin erivärinen toinen kulmakarva edellisen lähetyksen jälkeen.
Huonosti nukuttu kirjoitti:
Dumbledero on tyhmä pappa, raihnainen kusipää tyhmä paska. Harry on 0/5 nelisilmä joka ei osaa pitää turpaansa kiinni. Jos minulla olisi oikea taikasauva taikoisin itselleni kaljaa ja naisia sekä taikoisin harryn tupakaksi ja polttaisin hänet:
YLLÄPITO: NE JÄSTINSUOJAUSLOITSUT OIKEASTI KUNTOON VIHDOINKIN, KIITOS!!!
Onkohan Roope Salminen lukenut Harry Potteria?
Paras ja pahin Every Flavour Beans jotka olette maistaneet? Mulla Mansikka ja lehmänkakka.
Miksi täällä on kiellettyä keskustella (edes asiallisesti) jästien v*inoista ja ennenkaikkea *sensuroin sanat itse, jotta viestiä ei poisteta.. Kyllä kaikki tietää kai mihin eri paikkoihin jästejä sodan aikana vietiin???)*
Ja miksi edes asiallista keskustelua ei saa käydä jästien/taikaväen e*oista ilman, että viesti poistuu palstalta ennätysnopeaan?
Onko ne sotatraumat vieläkin noin pahoja meillä????
Yökylässä Rita Luodiko jatkuu tauon jälkeen tänään klo 23.00. Tällä kertaa yökylässä ollaan Gregory Goylen luona. Listataan tähän mielipiteitä jaksosta..
Jästit ovat keksineet alkaa ns. identifioitumaan velhoiksi ja noidiksi. Väittävät asian olevan kiveenhakattua ja sen kyseenalaistaminen vihan lietsontaa. Aika rationaalisia nuo jästit.
Vierailija kirjoitti:
Paras ja pahin Every Flavour Beans jotka olette maistaneet? Mulla Mansikka ja lehmänkakka.
Perämoottoriöljy oli aika karsea yllätys. En edes tiennyt mikä se oli mutta jästiserkkuni totesi että just siltä se haisee kun olin sylkäissyt sen lattialle. Perämoottori on ilmeisesti kone joka liikuttaa jästiveneitä ja öljyä tarvitaan sinne koneen uumeniin toiminnan turvaamiseksi.
Päivän profeetta:
Taikaministeriö harkitsee kiistanalaisen täysrahoituksen myöntämistä kaikkiin Hermione Grangerin ajamiin hormiverkoston dokumentteihin/elokuviin.
Grangerin tarkoituksena on tuoda esille velhomaailman rasismi mm jästejä, surkkeja sekä erilajisia kohtaan.
Kuitenkin monessa perheessä sekä isommassa mittavaakavassa koko velhomaailmassa nämä asiat ovat niin kipeitä, ettei hanketta välttämättä saada vietyä läpi yleisen vastustuksen vuoksi.
Mm moni, varsinkaan vähääkään vanhempi surkki ei itsekään halua edes puhua siitä, mitä heille on tehty (vrt erityisesti ensimmäinen velhosota)..
Grangerin mielestä juuri tämä taas tarkoittaa sitä, että asioista on puhuttuva koko yhteiskunnallisella tasolla niiden oikeilla nimillä = etteivät mm samat asiat toistu/siirry traumoina sukupolvilta toiselle.
Samoin Granger siteeraa suoraan Albus Dumbledorea sanoessaan, että:
"Totuus on aina kuitenkin parempi kuin vale ja totuuden on parempi tulla ilmi kokonaan kuin velhomaailman elää valheessa, ihan kuin mitään pahaa ei mitään olisikaan tapahtunut. Sillä totuus on aina kipeydessäänkin sellainen asia, minkä me olemme velkaa, sekä yksittäisille yksilöille, että koko velhomaailmalla."
Ensimmäisen elokuvan suunnitellaan (jos hanke toteutuu kiistelystään huolimatta) sijoittuvan grindelwaldin aikaan ja nimeksi on suunnitteilla:
- Surkkilainen veri
Päivän profeetta jää seuraamaan, edistyykö hanke!
LINKKI
Mielipiteitä, onko tämä teistä hyvä vai huono juttu?
Olemmeko oikeasti valmiita käsittelemään edes ensimmäistä velhosotaa, toisesta puhuttakaan? Surkkien asema varsinkin muinoin, yleisluoneteinen keskustelu asiasta lienee vaikeaa kun surkit yhteisönä eivät itsekään kykene siihen kunnolla vieläkään?
Ja entäs perheet/yksilöt, monenko elämän haavat tuo tulisi repimään rikki? Toisaalta... Ilman minkäänlaista keskustelua asiat eivät parane ainakaan, eli siinä oli Dumbledore täysin oikeassa..
Vierailija kirjoitti:
Kun olet mennyt jästin/jästien asuntoon ensimmäistä kertaa, niin mitkä on olleet pahimmat turn offit?
Huoh, lista on pitkä ja loputon. Tässä muutamia omia mielipiteitä:
A) jo ne talot itsessään.. Ei siis rakenneta mitään tai'ailla vaan käsivoimin. Tämä meinaa siis sitä, että jos jotain hajoaa (lämmitys, vesiputki, tai mitä vaan) niin luvassa on isoja ongelmia, jos jästit eivät tiedä sinun osaavan taikoa ja korjaavat asian itse.
Olen asunut joskus nuorena kimppakämpässä jästien kanssa, jotka eivät tienneet minun olevan noita. Ja evakkoonhan sitä piti lähteä (en voinut/saanut paljastaa noituuttani silloin) kun tuli putkiremppa.. Ja ei, älkää edes kysykö mikä se on, ette halua tietää muuta kuin sen, että elämää suuresti vaikeuttava asia jästimaailmassa...
B) Ne jästit jotka tietävät meistä = ne jatkuvat, rasittavat kysymykset!
Menee hermot naapureihin!!!!!!!!!!!!!!!!!
Apua kostoon/tämän lopettamiseen?????!!!!!
Naapurissa asuu sekopäinen pariskunta, aiheuttaneet harmia jo aiemminkin mutta tämä menee yli!
Nyt siellä (ja nuo harrastavat seksiä aamulla/päivällä/illalla/yöllä, ei sitä usko jos ei koe!) on laitettu tahallaan ääntä voimistavat taiat aina kun naapureilla on intiimiä kanssakäymistä!!!
Kun muutettiin niin sekä akka että ukkonsa huusivat kuin elukat.
Laitettiin vaan äänenvaimennustaiat seiniin yms ja ongelma (lapset pelkäsivät ääniä kuollakseen, kun eivät ymmärtäneet ja oli todella inhottavaa esim vieraiden aikana ja muutenkin) poistui hetkeksi...
Mutta ilmeisesti (kun meiltäkään ei toki kuulunut naapuriin enää mitään) nuo tahallaan loitsivat niin, että heidän seksiäänensä kaikuvat meille kuin jossain holvissa!
Oikeasti, ei tajuta millä taioilla sen tekivät, mutta kukaan ei toistaiseksi ole onnistunut purkamaan noita loitsuja!!!
Tekivät ihan tahallaan sen = puhuttu asiasta kaikkien naapureiden kanssa ja jokaisella sama ongelma!!
Sanovat kuulevansa äänet ihan yhtä hyvin kuin mekin ja että häirikkö naapureilla ei selkeästi ole "kaikki ihan kohdillaan"..
Asiasta valitettu auroreille/taloyhtiölle/ministeriöön yms, mutta mikään ei tepsi noihin pervoihin:(
Alkaa hermot mennä, nyt olen ottanut tavaksi (samoin moni muu naapuri tekee sitä, sillä kukaan ei ole saanut tuota kirousta purettua!) soittaa aurorit joka kerta kun sieltä äänet alkavat..
Se on ainoa tapa saada pariskunta hiljenemään (aurorien on muuten pakko tulla näin yleisenä vinkkinä heti, jos sanot epäileväsi jotain anteeksiantamatonta kirousta, itse epäilen aina että jotakuta kidutetaan siellä) niin heti...
Ongelma ei ehkä kuulosta niin "pahalta" mutta se on!
Ei täällä voi enää lapsiperhe elää normaalisti, miksi vaimennus loitsun sijaan pitää edes kuuluttaa kaikille oikein mitä tekevät??!
Lapsia pelottaa (ovat nuorimmat vielä tosi pieniä), vieraita ei voi enää kutsua ja koko naapurusto kärsii, mitä kiksejä nuo p*rvot saavat tuosta?!?
Vinkkejä mitä tässä voi enää tehdä, kun edes aurorien halytys paikalle ei saa noita lopettamaan koko naapuruston terrorisointia??