Harry Potter-kirjojen taikamaailman Aihe Vapaa?
Mistäköhän Harry Potter-kirjoista tutussa taikamaailmassa noidat (ja mahdollisesti velhotkin) keskustelisivat Aihe Vapaa-keskustelupalstalla, jos siellä olisi tällainen keskustelupalsta olemassa?
Minä voin yrittää aloittaa tämän ketjun:
Löysin tänään maasta jästien sanomalehden ja se oli aika outo. Siinä eivät kuvat liikkuneet ollenkaan, vaikka kuinka tökin kuvien hahmoja taikasauvalla. Olikohan lehti maannut maassa liian pitkään, vai mistä oli kyse?
Kommentit (3224)
Naapurin vanha ja laho tällipaju on vaaraksi koko naapurustolle, ei aio kuulemma kaataa sitä. Kannattaisiko ottaa yhteyttä taikaministeriöön?
Rita Luodikon uutuuskirja, jo valmiiksi suunnatonta kohua kaikin puolin herättänyt ja jopa uhkauksia aiheuttanut teos Lunan paneelikeskustelun aiheena.
Teoksen nimihän on:
V-mort otti oppinsa jästeiltä, lue yhdenmukaisuus toiseen jästisotaan sekä hitleriin ja v-mortiin!
Kukaan lukenut ja kannattaako ostaa???
Mutta eikai sentään tuo, no tiedätte kyllä kenestä puhutaan oisi joltain JÄSTILTÄ mitään mallia ottanut?
*jää odottamaan myös sitä, koska palstakuolareilla menee tunteisiin ja tulee ensimmäiset itkupotkuraivarit palstalla*
Vierailija kirjoitti:
Pikkujoulujen pahimmat kännitaikamokat tähän ketjuun. Aloitan eli joskus nuorena tuli taiottua pomon nuorelta (ja todella kuumalta) mallivaimolta vaatteet pois päältä juuri kun tämä vaimo oli esittämässä karaokessa joululaulua koko porukan edessä.
Asia selvisi seuraavana aamuna kun räyhääjiä alkoi tulla jonossa sekä pomolta että vaimoltaan että henkilöstöpäälliköltä ja viimeisessä tietty todettiin ettei tarvitse enää tulla töihin siihen firmaan.
Tulipa samalla tehtyä raittiuslupaus joka on pitänyt nyt 20 vuotta.
Olen kuullut kerrottavan eräästä miehestä, joka oli pääsemässä nätin naiskollegan kanssa tositoimiin ja alkoi arveluttaa oman varustuksen koko. Neuvokas velho päätti vähän paisuttaa "sitä" ja kun neito vaikutti hyvinkin tyytyväiseltä "taikasauvan" kokoon, velho keksi kesken touhujen paisuttaa vähän lisää. Nainen parsittiin kokoon Pyhässä Mungossa. Mies leijui jättimuniensa avulla pakoon Azkabanista.
Köyhän velhoperheen arkea.
Meillä ensimmäinen oma luutakin oli isoisän itse vanhasta joulukuusesta tekemä. Siinä oli naurussa pitelemistä kun neulaset vaan varisi pitkin lentoharjoittelukenttää käännöksissä. Lopulta lentämistä opettanut opettaja joutui kieltämään sen risun hengenvaarallisena koska eihän tuollaisessa itsetehdyssä taiat kestä kuten ammattilaisen tekemässä.
Päivän profeetasta:
Lunan piinapenkissä jakso tänään klo 23.00:
Paneelikeskustelu johon osallistuvat mm taikaministeri, Rita Luodiko, Harry Potter, auroriviraston johtaja, Lucius Malfoy sekä kuolonsyöjien puolueen ministeriehdokas.
Keskustelun aiheenahan on Ritan uutuuskirja:
"Soluttautuneena kuolonsyöjien keskuuteen: näin he meinaavat valloittaa maailman!"
Rita ei ole kertonut mitenkään sitä mistä tai miten hän tietonsa on saanut mikä on herättänyt kummastusta. Toisaalta mm hra Potter aurorina on kertonut että:
"Vaikka yleensä en usko Ritan puheita, on minun myönnettavä jo virkani puolesta, että tässä asiassa (kuolonsyöjien nykyinen vaarallisuus) uskon häntä. Ja tiedän että Ritalla on keinonsa hankkia joskus jopa oikeaakin tietoa, jos vain tahtoo"...
Päivän profeetta jää mielenkiinnolla seuraamaan ja mahdollinen analyysi paneelikeskustelusta saatetaan myös julkaista.
*Linkki*
Mielipiteitä seuraavaan:
Olen ääripuhdasverisestä suvusta ja perheestä. Ja täysin kyllästynyt, itse asiassa olen rakastunut jästiin ja harkitsen karkaamista. Kuitenkin joudun ottamaan huomioon myös vanhempani. Kaksi vanhempaa sisarustani ovat jo "verenpettureita" ja äidin psyyke on (todistetusti vaikkei asiasta saa ns puhua) sen takia jo täysin rikki. Pelkään tämän tappavan itsensä mikäli vielä joku meistä muista lapsista osoittautuu "luopioksi"...
Isälläni on pitkälle edenneitä sydänvaivoja, joita ei pystytä edes taikakeinoin enää kunnolla hoitamaan. Tilanne isäni kohdalla siis saavutti kääntöpisteen silloin kun siskoni karkasi taannoin jästin matkaan. Isä hädin tuskin selvisi hengissä siitä sydänkohtauksesta jonka sai poltettuaan sisäreni kuvan sukupuustamme. Oli 3 viikkoa pyhässä mungossa teholla...
Mielipiteitä mitä tekisitte sijassani? Lähteä kaikesta huolimatta avoimesti rakastamani jästimiehen matkaan? Vai sopisitteko kulissiavioliitosta? Vai rakkaudeton ja järjestetty avioliitto jossa oisin onneton?
Vierailija kirjoitti:
Tulikohan mokattua. Olin syksyn alussa lomalla eräässä nimeämättömässä pohjoismaassa ja heitin "läpällä" hämäännystaian yhdessä paikallisessa ruokaravintolassa yhteen seurueeseen naapuripöydässä. Siitä saa kivasti hetkeksi huvitusta jos puolikin seuruetta rupeaa selittämään ihan puutaheinää kavereilleen, toki taika perutaan hetken päästä. Jäin sitten seuraaman että vaikuttiko se mutta kun en osaa kieltä kunnolla eikä seurueen käytös muuttunut sen kummemmin niin ajattelin ettei se jostain syystä osunut ja lähdin sitten jatkamaan matkaa tekemättä peruutustaikaa.
Nyt viime viikolla näen ne samat tyypit vähän väliä tuon maan uutisissa, ovatkin tärkeitä poliitikkoja ja kuulemma ovat puhuneet koko syksyn ihan sekavia. Toinen sai jopa potkut.
Omituinen tilanne:
Aurorit ovat pidättäneet suuroperaatiossa erään ns ihan tavallisena kansalaisena (ei rikollista taustaa siis) pidetyn noidan.
Samoin tämän koko lähipiirin.
Kyseistä noitaa epäillään törkeistä rikoksista ja jopa sotatoimista jästejä vastaan. Ministeriön tiedottaja kommentoi asiaa vain:
"Kyseessä eivät siis ole suorat sotatoimet vaan taktinen veto, jolla esim kuolonsyöjät voisivat aiheuttaa kaaosta jästien keskuuteen.
Kyseinen noita ajoi meinaan tahallisesti erään maan lähes anarkian partaalle/sekasortoon puuttumalla taikakeinoin maan jästien politiikkaan.
Syytekohtia on satoja, osa voi jäädä pois/muuttua/niitä voi tulla lisää"
Ministeriön edustaja lopetti lausuntonsa tähän ja vakuutti, että ministeriö tutkii asiaa ja selvittelee vaikeaa tilannetta parhaansa mukaan.
Linkki
Mielipiteitä:
Jos jää kiinni siitä, että on lavastanut oman anoppinsa eliniäksi azkabaniin käyttämällä tämän taikasauvaa anteeksiantamattomien kirousten tekoon ja unhoittamalla anopin sen jälkeen niin.. No voiko syytteet välttää jos vetoaa anopin olevan ihmispers, siis persoonana haastava?
Siis ihan teoriassa ja kaverin puolesta muuten vain kyselen...
Jaaha, se on joka vuotisen klassikkoketjun vuoro nimittäin velhomaailman itsenäisyyspäivän juhlat!
Ketjun mahdollisia alaotsikoita mm:
* Kenen kaapu oli säälittävin, kenen upein? Kuka mokasi etiketin? Miksi eliitti juhlii joka vuosi verokaljuunoillamme överisti? Jatkojen parhaimmat/pahimmat taikamokat!
Vierailija kirjoitti:
Jaaha, se on joka vuotisen klassikkoketjun vuoro nimittäin velhomaailman itsenäisyyspäivän juhlat!
* Kenen kaapu oli säälittävin, kenen upein? Kuka mokasi etiketin? Miksi eliitti juhlii joka vuosi verokaljuunoillamme överisti? Jatkojen parhaimmat/pahimmat taikamokat!
Ron Weasleyn päällä ollut "pitsiröyhelökoristeinen nojatuolinpäällyste" kuten selostajat sitä osuvasti kuvailivat oli huhujen mukaan jonkin vedonlyönnin tulosta. Voinemme veikata ettei Ron ainakaan voittanut sitä vetoa.
Vierailija kirjoitti:
Malfoyn rouva oli ainakin liioitellut paikallista ihonkiristystaikaa koska harvemmin tissit suoraan leuasta alkaa.
Astu harrin maailmaan Ole kukavain
Magarmiva notia joka kissa täti!
Itse dumblerode vanha viisas raihna velho!
Severys kalkaros häijy ilkeä mutta taikajuomamies
hermione viksu sähäkkä!
Härry räkästää taikavelhok elämää
tylyahon namikauppa såda fred George taikapulverot ka rakkaus lielet
kuumesuklaata ja kermaolutta
hagrid röhmyn hiinukka hevoslintu lennättöö härryn seikkailuu
osallistutko taigavisaa onko rohkeata?/
voit olla kuka tahansa
taikahahmo
Harry ymmrättää että taika maailma EI tavalile jästi maailaa!!! Pyytää sinulta silti unmarrts osallistu visa!!!
voi olla kuis vaan itse mährävin Dumbledore velhoje velhousZzz
maggarmiva muuttu kissaksi rphkelikon tupaopertaja
kalkaros luihuisen johtaja ope
tai vaikka yrrtti tieton verso
olla sinä voit kuka vai! voldemortti paha syöpä raato harryn tappa!!!
viksu sähäkkä tyllerö hermion nokkeluut taikajuomal käyttää!!
kalkaros mätä paha voldemortist tykkää
hagridi elukka mies metsän hoitaja
roni puna pää pelkuri sydämmesä puhrast kultaa
Härry rakastaa taiguutta niikun jalkapalloilija jalkapalloa
mutta taikuudessa myös huonot puolet sanoo haarrri
nimittäin peemeä taikguuus !!! voltemorti ja pahat taiga velhot
tt
osallistu kuitenkin taigavaissa harry pyyträ joos vaan rohket!1
ole vaikka harryin opettaja m agarmiva jolla kissa kyyk
Tule härri maailma!!!
Astu ovi sisä ole kuva vaa kilpa!
Neville longbottom hassu yrtipojuli!
Itse mahatva dulmbedore!! vanha mutta heiko
Iso hargit
voit olla myös kielletyn mestän kentauri!1
Härri teitä ettei velhoude aikana ohi OLE!!1
jos vain luottaa Ola kyky niin mikätahasamaholli
st
Harry pyytää sinu astua taikajuna taikalaituri 34\34
juokse seinä
ja tule
tylypahka odotta sinu!
Harri ystavi puna pää ron
rohmy hagriti "seuratkaa hämähäkit olensyytön"
dumbledore tylyahossa joka kysyy tieta
hamakain Metsä minun pojat syö lihaa hagriti syytok
hagirt et avanni kammio
lunotty auto pelastaas
uskallatjo sina osallistua taikaseikkailuun olr kuka vaan
vaikka pahis valedeo
Milloin velhomaailma on valmis keskustelemaan avoimesti surkkien asemasta/historiastamme siihen liittyen? Taitaa olla vieläkin liian kipeä aihe avoimeen julkiseen keskusteluun?
Olenko rasisti ja paha noita, jos epäröin suuresti jättää lapsia jästianopille hoitoon koska tämä ei ole noita?
Vierailija kirjoitti:
Milloin velhomaailma on valmis keskustelemaan avoimesti surkkien asemasta/historiastamme siihen liittyen? Taitaa olla vieläkin liian kipeä aihe avoimeen julkiseen keskusteluun?
Kuule tuskin pystytään ainakaan sataan vuoteen, ottaen huomioon jästejä korkeamman eliniämme:(
Aihehan on lähes kaikille liian kipeä..
Surkeille itselleen siksi koska rasismi velhomaailmassa tai adoptioon anto jästimaailmaan ovat olleet lähes ainoat vaihtoehdot.
Samoin lähes jokaisessa velhosuvussa on ns luurankona kaapissa joku surkkisukulainen jota on joko piiloteltu kotona ja hävetty.
Tai annettu adoptioon jästimaailmaan ns "armollisena" tekona:(
Meilläkin suvussa vielä VUONNA 2005 teki yksi tädeistäni itsemurhan, kirjoitettuaan sitä ennen mm auroreille kirjeen, samoin koko suvulleen.
Kertoi siinä miehensä pakottaneen hänet komennuskirouksella antamaan 8 lasta adoptioon jästeille koska nämä olivat surkkeja.
Koko suku järkyttyi, ei siitä kukaan tiennyt että heillä oli edes lapsia.
Mutta täti (jos puhui totta) joutui komennuskirouksen murtumista odotellessa vain tottelemaan ja salaamaan asian.
Ja odottamaan jos saisi "kelvollisen" eli taikovan lapsen:(
No, tapaus jäi lopullisesti selvittämättä koska täti ainoana todistajana oli kuollut ja miehensä kiisti asian jyrkästi ja väitti vaimonsa hävenneen lasten surkkiutta..
Mutta lienee sanomattakin selvää, että siinä traumatisoitui kaksi eri sukua täysin ja välit ovat poikki täysin..
Tädin vanhemmat, minun isovanhempani menevät kai hautaansa vihansa kanssa:(
Eli näkisin asian niin, ettei avoin ja asiallinen julkinen dialogi surkkien asemasta ole läheskään ajankohtainen.
Aihe vain on liian monelle liian kipeä liian monesta syystä:(
Nyt on paha paikka ja vannon, että EI ole provo, vaikka niin kovasti toivoisinkin että on!!!!
Eli sain serkultani taannoin oudon taikaesineen joka on (serkun mukaan) kulkenut suvussamme vuosisatoja!!!!!
VALITETTAVASTI otin kyseisen esineen vastaan ja kokeilin sitä tänään serkun ohjeiden mukaan.
Kerrottakoon siis alkuun se sama tarina kys. esineestä, jonka serkkuni kertoi minulle.
Eli kyseinen esine toteuttaa (k*sipäisen serkkuni tarinan mukaan) syvimmät fantasiamme.
Joten pitihän sitä kokeilla, valitettavasti.
Nyt olen aamusta lähtien sitä kokeiltuani ollutkin nainen.
Ja ei, VANNON etten ole koskaan fantasioinut olevani nainen tms vaan tuo esine on kirottu!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja pahasti näyttää siltä ettei tätä muodonmuutosta saa enää peruutettua, tai jos saa pitäisi mennä pyhään mungoon tms ammattilaiselle!!!!!
Mutta EN TAATUSTI avaa huoneeni ovea, vanhemmat ja sisarukset eivät antaisi minun IKINÄ unohtaa tätä!!!!!!!!!!!!!
"Olen kipeänä, mene pois" selitykset eivät enää kai kauaa uppoa vanhempiini joten ÄKKIÄ apua!!!!!!!!
Paniikki alkaa olla aika kova ja vannon, että en provoile vaan tarvitsen äkkiä apua!!!!!!!!!!
Yritin tässä taannoin valmistaa monijuomalientä, mutta liekö reseptissä vaiko tekijässä ollut vikaa - ei tullut monijuomalientä, mutta sen sijaan ihan kelvollista pontikkaa (pontikka on jästien alkoholijuoma, jonka valmistus on laitonta). Sellaista vaan kyselisin, että voiko sitä blandata esim. kermakaljaan? Ei huvittaisi keitosta puskan juurellekaan kaataa, sen verran meni aikaa ja vaivaa valmistuksessa..
Palstanoidat/velhot äkkiä auttakaa, 14 v ja maailmanloppu!!! kirjoitti:
Nyt on paha paikka ja vannon, että EI ole provo, vaikka niin kovasti toivoisinkin että on!!!!
Eli sain serkultani taannoin oudon taikaesineen joka on (serkun mukaan) kulkenut suvussamme vuosisatoja!!!!!
VALITETTAVASTI otin kyseisen esineen vastaan ja kokeilin sitä tänään serkun ohjeiden mukaan.
Kerrottakoon siis alkuun se sama tarina kys. esineestä, jonka serkkuni kertoi minulle.
Eli kyseinen esine toteuttaa (k*sipäisen serkkuni tarinan mukaan) syvimmät fantasiamme.
Joten pitihän sitä kokeilla, valitettavasti.
Nyt olen aamusta lähtien sitä kokeiltuani ollutkin nainen.
Ja ei, VANNON etten ole koskaan fantasioinut olevani nainen tms vaan tuo esine on kirottu!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja pahasti näyttää siltä ettei tätä muodonmuutosta saa enää peruutettua, tai jos saa pitäisi mennä pyhään mungoon tms ammattilaiselle!!!!!
Mutta EN TAATUSTI avaa huoneeni ovea, vanhemmat ja sisarukset eivät antaisi minun IKINÄ unohtaa tätä!!!!!!!!!!!!!
"Olen kipeänä, mene pois" selitykset eivät enää kai kauaa uppoa vanhempiini joten ÄKKIÄ apua!!!!!!!!
Paniikki alkaa olla aika kova ja vannon, että en provoile vaan tarvitsen äkkiä apua!!!!!!!!!!
Kannattanee lopettaa teeskentely ja mennä ihan vaan suosiolla mungoon jossa tämänkaltaisetkin muutokset saadaan usein peruttua. Jos ei saada niin voit lohduttautua sillä että noidat saavat taatusti helpommin seuraa kuin velhot eli seuraelämäsi helpottuu kummasti.
Esim serkkuni anoppi muuttui jonkin kummallisen onnettomuuden johdosta norpaksi vuosia sitten ja on siitä lähtien elellyt jossain saimaalla tyytyväisenä.
Omituinen juttu.
Meillä 14 v teinipoika lukittautuneena huoneeseensa taikakeinoin, ei saada miehen kanssa ovea auki.
Poika huutelee olevansa kipeä ja tahtoo koko perheen häipyvän.
Kuuluuko ikään vai onko aihetta huoleen?
Pitäisikö soittaa johonkin ja niin minne edes?
Aurorit murtamaan teinipojan ovi kun emme itse miehen kanssa pysty?
Pojan äänikin muuten tosi outo, olen huolissani mutta kun tuo ei avaa ovea?!
Pikkujoulujen pahimmat kännitaikamokat tähän ketjuun. Aloitan eli joskus nuorena tuli taiottua pomon nuorelta (ja todella kuumalta) mallivaimolta vaatteet pois päältä juuri kun tämä vaimo oli esittämässä karaokessa joululaulua koko porukan edessä.
Asia selvisi seuraavana aamuna kun räyhääjiä alkoi tulla jonossa sekä pomolta että vaimoltaan että henkilöstöpäälliköltä ja viimeisessä tietty todettiin ettei tarvitse enää tulla töihin siihen firmaan.
Tulipa samalla tehtyä raittiuslupaus joka on pitänyt nyt 20 vuotta.