Kuinka kauan tulet toimeen ilman pinsettejä?
Kommentit (14)
En päivääkään :D Leuassa kasvaa sen verran mustaa karvaa, että on muuten hyvin naisellisen näköisellä naisella melko härskin näköistä jos ei nypi pois. Joka ikinen aamu on tämä operaatio tehtävä. Kirottu PCOS.
Joskus pienempänä keräilin postimerkkejä, silloin viimeksi käytin.
En muista milloin viimeksi olisin tarvinnut pinsettejä yhtään mihinkään....eli aika kauan?
En ole koskaan käyttänyt pinsettejä.
Millä te sitten nypitte kulmakarvat? Mä olen käyttänyt siihen pinsettejä yli 40 vuotta vähintään joka toinen päivä. Tarvetta olisi kyllä joka ikinen päivä.
Kulmakarvat nyppii kosmetologi kasvohoidon yhteydessä kerran kuukaudessa, se riittää minulla, kun karvat ei rehota.
Vierailija kirjoitti:
Millä te sitten nypitte kulmakarvat? Mä olen käyttänyt siihen pinsettejä yli 40 vuotta vähintään joka toinen päivä. Tarvetta olisi kyllä joka ikinen päivä.
Meikäläisen kulmakarvat on suunnilleen kolme karvaa ristissä. Ei niitä voi nyppiä, päinvastoin, joudun piirtämään lisää.
Olen terveyskeskuslääkäri ja käytän pinsettejä usein, esim. haavoja ommellessa tai luomen poiston yhteydessä.
Muutaman päivän. Nypin kulma- ja nännikarvoja, ja ne pirulaiset kasvaa nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Höylät, vahat, laser, mitä näitä nyt on
Pari karvaa naamassa per päivä tms ei ole vaarallista. 😊
"Milloin karvankasvu on liiallista?
Hirsutismin esiintyvyydeksi määritellään 15-50 prosenttia. Epänormaalin ja normaalin karvoituksen raja on häilyvä ja siksi lukua on vaikea määritellä tarkasti. Hirsutismi on myös kulttuurisidonnaista. Esimerkiksi Välimeren maissa naisilla on voimakkaampi karvoitus kuin suomalaisilla. Heille se on täysin normaalia.
Lievänä sairaus aiheuttaa karvankasvua suupielissä, leuan kärjessä, nännipihan ympärillä ja vatsassa.
Voimakas hirsutismi aiheuttaa yleensä vahvan karvoituksen lisäksi aknea ja epäsäännöllisyyttä kuukautisissa. Oireita ovat myös miehekäs ruumiinrakenne, akne ja kaljuuntuminen."
On siitä jo useampi vuosi, kun lapsella meni tikku sormeen.