Kuinka yleistä se "pettäminen" oikein on? Mä en ole koskaan edes pussannut tai tanssinut vieraan kanssa!
Kaverit joko valehteli, tai on outo kaveripiiri (ei pitäisi olla) tai sitten mä olen se outo. Mutta näin viikonloppuna iltaa istuessa kävi ilmi. Kaikki ei ollut ollut vieraassa sängyssä ihan loppuun asti mutta olivat tehneet "kiellettyä" silti. :(
Kommentit (21)
Pettämisen yleisyydestä on valtavan erilaisia lukuja. Haavio-Mannilan ja Kontulan sinällään arvokkaissa, joskin ikääntyneissä tutkimuksissa asia esitettiin niin, että pettämistä esiintyy noin puolessa parisuhteista. Sitä en enää muista, että kuka pettää todennäköisimmin, ja kenen kanssa. Enkä edes käytettyä pettämisen määritelmää. Neljäsosa ihmisistä siis pettää tämän tiedon mukaan.
Jos siirrytään määrällisistä näkemyksistä laadullisiin, voidaan todeta, että pettäminen on verrattain yleistä. Oma ajatukseni on, että kuka tahansa voi pettää, ja mitä hanakammin itselleen selittää, että minä en ainakaan, sitä todennäköisemmin menee halpaan. Ja sitten selitellään, että ei se suuseksi ole oikeaa seksiä ja sen perusteella ei siis pettämistä. Ne ovat taas minusta vahvoilla, jotka tajuavat, että jossain oloissa voi itsekin pettää, ja osaavat siis varoa tilanteita, jotka johtavat vieraaseen sänkyyn.
Saas nähdä, millaisen en-minä-ainakaan-porun saamme seuraavaksi tuta.
Tilanteet vievät; periaatteista viis.
Vierailija kirjoitti:
Tilanteet vievät; periaatteista viis.
Ei tilaisuus varasta tee. Jos petät niin olet pettäjäluonne vaikka näitä periaatteita. Älä syytä tilanteita.
On yleistä. Ei välttämättä sänkyyn asti meneminen mutta pussailu ja hipelöinti, niihin on matalampi kynnys. En ole koskaan luottanut keneenkään 100%:sti. Puolisoni eivät tätä tosin ole tietoonsa koskaan saanut koska en ole kuitenkaan mustasukkaista sorttia niin pysyy salassa. Kai se on sitä että ei tunnu sitten niin kovalta järkytykseltä. Jotain itsesuojelua siis. Varsinkin viinapäissään ne "en mä koskaan pettäisi" periaatteet unohtuu todella helposti.
Pomoni on pettänyt vaimoaan jo 15 vuotta rakastajattarensa kanssa. Nyt pomo siirsi eläkkeelle lähtöään, kun se vaikeuttaisi tämän rakastajattaren tapaamista. Ei halua kuitenkaan jättää vaimoaan, joka on ollut aina kotirouvana ja on kasvattanut lapset. Tapailee tätä toista naista ruokatunneilla ja säännöllisesti ottaa aamupäivän vapaaksi. Vaimolla ei ole mitään tietoa tästä toisesta suhteesta. Onhan tämä aika ihmeellinen kuvio.
Minun kaveripiiristä vain harva on pettänyt. Itsekin vain yhden kerran olen tanssinut toisen miehen kanssa. Aviossa 22 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Minun kaveripiiristä vain harva on pettänyt. Itsekin vain yhden kerran olen tanssinut toisen miehen kanssa. Aviossa 22 vuotta.
Itse en rinnasta tanssimista millään lailla pettämiseen. Ihan normaalia minusta mennä tanssimaan jos joku hakee, ja mies ilmeisesti ajattelee samalla lailla koska ei ole mitään kohtauksia järjestänyt jos joku on tanssittanut.
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, että oikein tanssinut vieraan miehen kanssa :D
Täällähän luodaan pettämiselle aivan uudenlaisia ulottuvuuksia :) Jos tolta pohjalta lähdetään, niin minähän olen pettänyt miestäni tuhansien tanssiuroiden kanssa ;)
t: yli 20 vuotta lavatanssia harrastanut aviovaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No huhhuh, että oikein tanssinut vieraan miehen kanssa :D
Täällähän luodaan pettämiselle aivan uudenlaisia ulottuvuuksia :) Jos tolta pohjalta lähdetään, niin minähän olen pettänyt miestäni tuhansien tanssiuroiden kanssa ;)
t: yli 20 vuotta lavatanssia harrastanut aviovaimo
Meilläkin pyörii oikein parinvaihtorinki torstaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että vain harva on pettänyt? Tiedän ukkomiehiä, joista kukaan ei uskois että he pettävät. Niin hyvin ovat salanneet kaksoiselämänsä. Yhden vaimon mies on jopa maksullinen mies.
En ole ollut kenenkään sängyn vieressä todistamassa itse tapahtumaa, mutta siitä huolimatta en antaisi kenellekään tuntemalleni uskollisuustodistusta.
Vierailija kirjoitti:
En ole ollut kenenkään sängyn vieressä todistamassa itse tapahtumaa, mutta siitä huolimatta en antaisi kenellekään tuntemalleni uskollisuustodistusta.
Antaisitko itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin viinapäissään ne "en mä koskaan pettäisi" periaatteet unohtuu todella helposti.
Valitettavasti tuntuu unohtuvan. Pari vuotta jatkunut pikku flirtti aina niillä harvoilla kerroilla kun törmättiin johti kyllä samantien kaiken moraalin unohtamiseen siinä vaiheessa, kun tavattiin kännissä baarissa. Ja vähän päälle kolmekymppiseksi pääsin ilman pettämistä, ja olin jo tullut siihen tulokseen, että en koskaan pettäisi. 😐
Yleistä. Minä tiedän enemmän parisuhteita, joissa ollaan petetty, kuin joissa oltaisiin oltu uskollisia. Itse en ole ikinä pettänyt, mutta minua ollaan petetty parikin kertaa. Suurinosa on näitä "kännihairahduksia" ja ihmisiä, joista ei ikinä uskoisi (enimmäkseen miehiä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaisitko itsellesi?
Minä en ainakaan antaisi itsellenkikään. Enkä oikein näe muutenkaan mitään ideaa tuon kaltaisissa lupauksista.
Olen miesvaltaisella alalla töissä. Ja mua alussa järkytti huomata, miten moni mies suoraan tai epäsuoraan antoi ymmärtää, että kyllä kiinnostais päästä panemaan. En todellakaan ole mikään seksipommi, ihan ok-näköinen, mutta kaukana kauniista. Arviolta neljä viidestä pettäisi, joistakin ei todellakaan uskoisi pettäjiksi.
Mielenkiintoinen havainto minulla, jos on sormus sormessa, niin seksiseuran löytäminen on paljon helpompaa. Kun olin parisuhteessa, sormusta ei voinut työssä käyttää ja unohtui sitten monesti vapaallakin. Sitten joskus kun oli sormus, niin yllättäen seksiä olisi ollut tarjolla.
Olen sitten sinkkuna ollessa kokeillut, onko sama vaikutus ja yllättynyt kun se toimii edelleen.
Vähän huono juttu, kun en erityisesti ole kiinnostunut yhden yön suhteista.
Olin itse samassa uskossa, ettei pettämistä oikeasti VOI tapahtua niin paljon kun sanotaan, kunnes petin kumppania (en mennyt sänkyyn asti) henkilön kanssa, josta en olisi koskaan uskonut. Kuten en itsestänikään.