Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysyin apua maanmieheltäni ulkomailla ja hän teeskenteli, ettei kuullut puhettani :(

Vierailija
31.10.2017 |

Olen ihan siistin näköinen, tyylikkäästi pukeutunut, hoikka jne. kolmekymppinen nainen ja olin Lontoossa lentokentällä jonossa yhdelle palvelutiskille ja edelläni oli suomea puhuva noin viisikymppinen, ihan normaalin näköinen (ehkä keskiluokkaa jostain pikkukaupungista tms.) pariskunta. Kysyin yhtä asiaa ystävällisesti "anteeksi, mutta blablabla" liittyen siihen jonoon heiltä ja pariskunnan naisosapuoli vilkuili mua sivusilmällä nyrpeä ilme naamallaan ja se mies vastasi jotain tosi lyhyesti, jonka jälkeen vaikutti todella vaivautuneelta. Mulle tuli sellainen olo, että olin jotenkin nolo ja halveksittava, että edes uskalsin kysyä heiltä mitään. Onneksi takanani ihan muu suomalaismies kuuli keskustelun ja osasikin sitten auttaa ja olikin ystävällinen. Mutta en ymmärrä, miksi pitää suhtautua niin nihkeästi ja teeskennellä, ettei huomaisi. Siinä jonossa melkein kaikki olivat muutenkin suomalaisia.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkö haet jotain päteviä vastauksia meiltä?

Vierailija
2/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiaa kysyit? Se on varmaan aika oleellinen tieto tässä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normikohtelu. Jos olisi tapahtunut Suomessa, siinä ei olisi yhtään mitään millään tavalla merkillistä.

Vierailija
4/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin, ovatko menossa myöskin samalle lennolle kuin mä (itselläni oli jo kova kiire) ja että pääseekö portille jo olemassaolevalla lipullani vai pitääkö jonottaa. Olin nimittäin saanut neuvoksi tulla ko. palvelutiskille, vaikka mulla olikin boarding pass.

Vierailija
5/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normikohtelu. Jos olisi tapahtunut Suomessa, siinä ei olisi yhtään mitään millään tavalla merkillistä.

Suomalaiset voivat olla aika nihkeitä, mutta nyt mielestäni se nainen suhtautui muhun suunnilleen kuin johonkin ruttotautiseen tai spitaaliseen. Olin kuitenkin ihan kohtelias ja siisti. Ja tosiaan he puhuivat suomea ennen kuin kysyin, joten ei ollut siitäkään kiinni, että olisin epäkohteliaasti töksäyttänyt kysyä suomea varmistamatta ensin englanniksi, puhuivatko he suomea tai kysymällä suoraan englanniksi.

Vierailija
6/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin, ovatko menossa myöskin samalle lennolle kuin mä (itselläni oli jo kova kiire) ja että pääseekö portille jo olemassaolevalla lipullani vai pitääkö jonottaa. Olin nimittäin saanut neuvoksi tulla ko. palvelutiskille, vaikka mulla olikin boarding pass.

En minä olisi tuollaiseen uskaltanut vastata, ellen olisi ollut varma.

Vierailija
7/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä olisi tuollaiseen uskaltanut vastata, ellen olisi ollut varma.

Mutta sitten voi vastata reilusti, ettei tiedä. 

Vierailija
8/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pointtina oli se, miksi ko. tiskille edes piti jonottaa ja oliko esim. ne itseni edessä jonottavat tulossa samalle lennolle (jos olisivat olleet, olisin voinut olla huoleti). Mua vain oli joku lentokentän henkilökuntaan kuuluva neuvonut menemään sinne, mutta en ollut varma, miksi ne kaikki muut suomalaiset jonottivat.

Vierailija
9/9 |
31.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset voivat olla aika nihkeitä, mutta nyt mielestäni se nainen suhtautui muhun suunnilleen kuin johonkin ruttotautiseen tai spitaaliseen. Olin kuitenkin ihan kohtelias ja siisti. Ja tosiaan he puhuivat suomea ennen kuin kysyin, joten ei ollut siitäkään kiinni, että olisin epäkohteliaasti töksäyttänyt kysyä suomea varmistamatta ensin englanniksi, puhuivatko he suomea tai kysymällä suoraan englanniksi.

Olisiko mun siis pitänyt kysyä heiltä englanniksi se sama kysymys, jotta olisin saanut kohteliaamman vastaanoton? Jos jotkut puhuvat keskenään suomea, niin oletan voivani myös kysyä heiltä suomeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan