Herätessä päänsärkyä, etenkin vasen ohimo särkee
Voiko olla migreeniä? Kävin ottamassa 500mg Panadolin ja tulin takaisin sänkyyn lepäämään.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Polymyalgia rheumatica?
Juu ei.
Et välttämättä hengitä oikein.
Uniapneaankin kuuluu päänsärky aamuisin.
Vierailija kirjoitti:
Narskutteletko nukkuessasi?
En tietääkseni. -ap
Vierailija kirjoitti:
Et välttämättä hengitä oikein.
Uniapneaankin kuuluu päänsärky aamuisin.
Millä sen voi tutkia? -ap
Voi olla mitä tahansa. Minulla oli juuri noin kuukauden mittainen päänsärkyjakso. Juurikin vasempaa ohimoa särki. Kipu oli sykkivää ja paheni liikkuessa. Levossa kipu hellitti. Lääkäri epäili, että kyse on lihasjumista, mutta että siinä voi olla myös migreenin piirteitä.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla migreeniä. Tai uniapnea.
Okei.. 🤔 Toivottavasti toi Panadol alkais tehomaan. -ap
Vierailija kirjoitti:
Voi olla mitä tahansa. Minulla oli juuri noin kuukauden mittainen päänsärkyjakso. Juurikin vasempaa ohimoa särki. Kipu oli sykkivää ja paheni liikkuessa. Levossa kipu hellitti. Lääkäri epäili, että kyse on lihasjumista, mutta että siinä voi olla myös migreenin piirteitä.
Okei. Mulla on aika usein oikealla puolella päätä vaimeaa särkyä + niskajumeista aiheutuvaa särkyä. Harvemmin tämmöstä selkeästi ohimossa tuntuvaa :/ täytynee ottaa tämä päivä rauhallisesti, ei onneksi ole pakollisia menoja. -ap
– Päänsärystä pitää huolestua silloin, jos se on uusi ilmiö, pitkittyy, voimistuu, on aamupainotteista tai siihen liittyy pahoinvointia sekä oksentelua.
https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/hyvinvointi/aivokasvain-voi-oireill…
mk kirjoitti:
– Päänsärystä pitää huolestua silloin, jos se on uusi ilmiö, pitkittyy, voimistuu, on aamupainotteista tai siihen liittyy pahoinvointia sekä oksentelua.
https://www.msn.com/fi-fi/lifestyle/hyvinvointi/aivokasvain-voi-oireill…
En usko että tuommoista on. -ap
Mulle tulee ohimosärkyä (toispuoleista tai molemminpuolista) usein silloin, kun olen väsyneenä sinnikkäästi tuijottanut puhelinta sängyssä ennen nukkumaanmenoa.
Aloita hankkimalla uusi tyyny, kokeile erilaisia nukkuma-asentoja.
Jos ei edelleenkään auta voi syy tosiaan olla apneassa.
Voi sen verran ehkä oppia että dokumentoi päivämäärillä milloin mikäkin on havaittui ja milloin mitäkin muutoksia tehty että lääkäri osaa suoraan keskittyä asiaan eikä aloita tyynyn vaihtamisen ehdottamisella
Mulla oli muutama vuosi sitten muuten sama mutta kipu oikealla puolella, migreeniksi lopulta diagnosoitiin. Kävin työterveyslääkärillä, neurologilla ja magneettikuvissa ennen kuin sain diagnoosin.
Nykyään harvemmin on tuota toispuoleista kipua mutta muuten migreeniä on.
Tuon tyyppinen ohimosärky vaivasi minua keväällä useanmman viikon. Syyksi paljastui lopulta hampaiden yöllinen narskuttelu, jota en tiennyt tekeväni. Joten varaa aika hammashoitolaan, saat kiskot ja johan helpottaa.
Polymyalgia rheumatica?