Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäriä/hoitajaa paikalla?

Vierailija
29.10.2017 |

Mikähän ihme mulla on ja pitäisikö olla huolissaan?
Flunssaa ei ole mutta päässä samanlainen paine kuin jos poskiontelontulehdus olisi, paitsi ettei poskionteloiden kohdalla vaan päässä! Jos laittaa pään alas se varmaan räjähtäisi. Nenä ei ole yhtään tukossa eikä pienintäkään nuhaa.
Niskassa on 2 isoa imusolmuketta turvoksissa, toinen kova kuin kivi 3cm ja toisella puolen pienempi ja kumimainen mutta ei sekään liiku. Niskaa jomottaa imusolmukkeiden kohdalta.
Pe yritin lääkärille mutta en päässyt. Hoitaja laittoi lähetteen labraan. Tulehdusarvo ja pieni verenkuva ok.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti sanottuna omat diagnoosit on pahinta mitä voi tehdä, lääkäri keskittyy silloin vain toteamaan tai kumoamaan kysesisen diagnoosin eikä varsinaisesti pyri löytämään todellista syytä.

Yksikin kaveri sai pyöriä varmaan jonkun 2v ilman hoitoa juuri koska luki itse lääkärikirjaa ja aina vain keksi uusia diagnooseja, lopulta käskin loptettaa itsediagnosoinnin ja vain kuvata oireet, pian sen jälkeen saikin hoitoa varsinaiselle taudilleen joka on helpottanut.

Vierailija
22/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa noilla oireilla olla Candida albdicans -tulehdus suussa. Turvonneet imusolmukkeet ovat vain sivuoire.

Minkälainen ruokavalio sulla on? Saatko tarpeeksi rautaa ja B-12 vitamiinia?

Menisin vielä lääkäriin näyttämään tuota suuta.

Ruokavaliossa saattaa olla tosiaan sanomista! En kestä mitään viljoja, en edes niitä gluteenittomia eli niitä en ole syönyt vuosiin. Saattaa hyvinkin olla vajetta joissakin vitamiineissa.!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keliakia saattaa aiheuttaa aftoja, onko tutkittu? Vaihda hammastahna sellaiseen joka ei sisällä natriumlauryylisulfaattia, eli sitä vaahtoavaa ainesosaa. Mulla raskauden aikana oli satoja aftoja, sitten ne pikkuhiljaa hävisivät.

Varaisin kyllä lääkäriajan ja kävisin näyttämässä patteja.

Vierailija
24/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa noilla oireilla olla Candida albdicans -tulehdus suussa. Turvonneet imusolmukkeet ovat vain sivuoire.

Minkälainen ruokavalio sulla on? Saatko tarpeeksi rautaa ja B-12 vitamiinia?

Menisin vielä lääkäriin näyttämään tuota suuta.

Ruokavaliossa saattaa olla tosiaan sanomista! En kestä mitään viljoja, en edes niitä gluteenittomia eli niitä en ole syönyt vuosiin. Saattaa hyvinkin olla vajetta joissakin vitamiineissa.!

Myös antibioottikuuri (jonka mainitsit) voi laukaista tuon Candida -hiivatulehduksen suussa. Edelleen jos suu vaivaa, menepä sanomaan tohtorille "Aaaaa".

Samalla voit kertoa ruokavaliostasi, ehkä saat lähetteen ravitsemusterapiaan. Tai ainakin selvitä itse Finelistä että saat tarpeeksi kaikki ravintoaineita.

Vierailija
25/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hampaissa piilevä tulehdus? Oireilee joskus poskiont.tul. tapasilla oireilla.

Voisi olla. Mulla suu on ollut tulessa 2kk ja aftoja tullut tuossa ajassa kuin sieniä sateella. Olen tuota suuta käynyt näyttämässä lääkärille + hammaslääkärille ja eipä ne muuta kuin toteavat että "sulla on todennäköisesti limakalvot ärtynyt vain niin pahasti... ajan kanssa menee ohi". - Edelleen jatkuu.

Eli mitään näkyvää aftoja lukuunottamatta ei näy ja tulehdusarvot ok.

Ap

lymfooma

"Oral manifestations of lymphoma: a systematic review

Oral manifestations usually include asymptomatic soft swelling [26] with or without ulceration that primarily affect the tonsils, palate, buccal mucosa, gums, tongue, floor of the mouth, salivary glands, and retromolar region [102]. Alveolar bone loss with oedema and pain may also occur which often mimics periodontal diseases. This may lead to ineffective treatments with antibiotics and supra- and subgingival scaling as described in studies presented by Spatafore et al [38], Dood et al [40], and Nittayamanta et al [46], where incorrect treatment further delayed the onset of lymphoma treatment, worsening the prognosis. "https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4990057/

Vierailija
26/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisi olla. Mulla suu on ollut tulessa 2kk ja aftoja tullut tuossa ajassa kuin sieniä sateella. Olen tuota suuta käynyt näyttämässä lääkärille + hammaslääkärille ja eipä ne muuta kuin toteavat että "sulla on todennäköisesti limakalvot ärtynyt vain niin pahasti... ajan kanssa menee ohi". - Edelleen jatkuu.

Ap

lymfooma

Oral manifestations usually include asymptomatic soft swelling [26] with or without ulceration that primarily affect the tonsils, palate, buccal mucosa, gums, tongue, floor of the mouth, salivary glands, and retromolar region [102]. Alveolar bone loss with oedema and pain may also occur which often mimics periodontal diseases. This may lead to ineffective treatments with antibiotics and supra- and subgingival scaling as described in studies presented by Spatafore et al [38], Dood et al [40], and Nittayamanta et al [46], where incorrect treatment further delayed the onset of lymphoma treatment, worsening the prognosis. "https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4990057/

Höpsis. Älä lisää tietoja joita et ymmärrä itsekään. Tuossa puhutaan suun pehmytkudosten nesteturvotuksesta. Ei ole mainittu niskan aluetta eikä suun punaisuutta ja limakalvojen ärtymistä, kuten ap:llä.

Vierailija
27/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niska oikealta puolelta täysin jumissa ja se aiheutti välillä (yleensä iltaisin eniten) kipua päälakeen. Vaiva kesti noin puoli vuotta ja lähti pois niskajumpalla ja käsipainojen nostamisella.

Vierailija
28/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

no googleta "lymphoma and mouth ulcers" . Näin helppoa se on. Ei tarvii ruinata lääkärin aikaa, kun saman tiedon saat minutissa. Älä turhaan maksa edes lääkärille, joka valehtelee sinule kuitenkin tönantajansa painostuksesta. Kysy googlelta.

Diagnoosi: Lymfooma.

Vierailija
29/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

lymfooma

En onneksi osaa niin hyvin englantia että tämä kääntyisi.

Ap

Vierailija
30/30 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Among the intraoral findings, the most frequent were ulcerations, pain, swelling, and tooth mobility, while the extraoral findings included facial asymmetry and cervical, submandibular, and submental lymphadenopathy. "

suun haavaumat näkyykin olevan usein lymfooman oireena. Kaikkea sitä oppii, enpä olisi itsekään tiennyt. 

samasta linkistä löytyy.