Kertokaa mulle onko olemassa parempaa sinihomejuustoa kuin valion aura?
Tuli vaan näin yht´äkkiä mieleen kun lipitän täs viiniä ja pikku purtavaa. Nyt maistelen sitä sellaisenaan, mutta paljon myös käytän ruuanlaitossa. Jonkin verran olen maistellut myös muita sinihomejuustoja (en kovin montaa), mutta ovat olleet selkeästi huonompia.
Nyt esiin sinihomejuustojen aateli, kertokaa.
Kommentit (13)
Roquefort, oikein hyvä sellainen. Aura sen jälkeen ihan onnetonta :)
Minä en syö sitä Auraa ollenkaan, hyh. Mun makuun ne melkein kaikki tavallisetkin, mitä kaupasta saa on paljon parempia, esim. Castello. Aurassa on minun suuhun kaamea navetta/lantamainen maku.
Ja sitten jos kalliimpiakin miettii niin paljon parempi on olemassa tietysti. Esim. Peltolan tai Selinin sinihomejuustot, tai Saint Agur, Gorgonzola, Roquefort.
Se perus aurahan on oikeastaan aika pahaa. Aura gold on parempaa. Muutn lienee makuasia, tykkääkö rasvaisemmista, suolaisemmista, kypsytetymmistä, vahvahomeisemmista, vai minkälaisista juustoista tykkää.
Aurajuusto on paras homejuusto, ehdottomasti. Olen maistellut muitakin mut ei auran voittanutta.
Aura on parhautta, ei ole parempaa
Ei ole. Muissa juustolaaduissa suomalaiset versiot eivät yllä alkuperäisen tasolle, mutta Auraa parempaa sinihomejuustoa ei mielestäni ole vaikka kalliimpaa ja kuuluisampia tuotteita maailmalla onkin.
Kokeile Stiltonia, saa Liddlistä.
Aura on vähän sellainen että toiset tykkää kovin, toiset inhoaa. Siksi itse en koskaan laita sitä ruokaan tai esim. juustotarjottimelle, jos on vieraita joiden makua en tiedä. Tuntuu menevän noin puolet-puolet että tykkää tai inhoaa.
saint agur on paras. Peltolan blue on myös hyvää.