Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi käydä yksityisellä hammaslääkärillä?

Vierailija
29.10.2017 |

Julkisella puolella saa kuitenkin varsin tasokasta hoitoa.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että meneekö huomenna vaiko puolen vuoden päästä ja se ei ole mikään tekosyy vaan oikea syy.

Vierailija
22/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuulemma sais nyt kohtuuajassa aikoja kunnallislla. Aiemmin ei todellakaan ollut niin. Löysin hyvän yksityisen hammaslääkärin, joka ei edes ole kallis, ihan työpaikan läheltä. Helppo poiketa sinne kesken työpäivänkin ( liukuva työaika), sama lääkäri joka tuntee mut ja mun hmpaat, sekä ottaa hätätapauksissa samana päivänä, hos on tarpeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohjenneen hampaan hoito onnistui yksityisellä viikon sisällä. Julkisella ajan olisi saanut vasta kuukauden päähän.

Vierailija
24/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella tehdään vain minimitoimenpiteet. Minulle esimerkiksi kertyy todella nopeasti hammaskiveä, joka on tyypiltään poikkeuksellisen kovaa. Lisäksi minulle tulee säännöllisesti tummentumia, jotka saa pois vain suuhygienistin käsittelyllä. Julkisella suuhygienisti rapsuttaa kiveä pois tasan sen verran, kuin sattuu sillä kerralla huvittamaan, eikä aikoja anneta minimihoitosuositusta useammin, vaikka minulla olisi em. syistä tarvetta. Tummentumat ovat vaarattomia, eli ne katsotaan ainoastaan kosmeettiseksi haitaksi, enkä saa niiden poistamiseksi ylimääräisiä suuhygienistikäyntejä, vaikka työhöni kuuluu esiintymistä. Yksityisellä käyn suuhygienistillä puolen vuoden välein. Kalliiksihan se tulee, mutta ainakaan ei tarvitse häpeillä tummia läiskiä hampaissa, ja ehkä näin saan myös siirrettyä tarvetta proteeseille myöhemmäksi, kun hammaskivi oikeasti poistetaan kunnolla.

Vierailija
25/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle puolelle ei kutsuta tarkastukseen kerran vuodessa ja hoideta ongelmia pois ajoissa. Esim. nyt mulla on paikassa pieni lohkeama, jonka yksityinen hammaslääkäri hoitaa kuntoon saman tien mulle sopivana aikana. Julkisella puolella tuollaista vaivaa saisi potea jonossa, kunnes paikka hajoaa kokonaan - ja ties miten paljon hammas ehtisi reikiintyä lisää siinä odotellessa.

Yksityisellä käyminen on mulle taloudellisesti iso satsaus, mutta hammaslääkäriä pidän yhtenä niistä asioista, joista en halua tinkiä.

Itselläni oli muutama viikko sitten ihan samanlainen tilanne, eli vanha paikka oli lohkeamassa irti. Soitin aamulla hammaslääkäripäivystykseen, ja sain päivystysajan samalle päivälle. Siis ihan julkiselle puolelle. Kyllä siellä hoidetaan akuutit vaivat hyvin nopeasti, vaikka kiireettömiin hoitoihin tai vuositarkastuksiin jonot saattavat olla viikkoja tai jopa kuukausia.

Vierailija
26/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse tekosyitä. Käyn missä haluan.

Vierailija
27/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Tuttu hammashoitaja suositteli työparinaan ollutta nuorta hammaslääkäriä ja sanoi suoraan, ettei julkisella puolella kannata käydä hammashoidossa: yli puolet lääkäreistä tekee työnsä puolihuolimattomasti.

2. Jono suositellulle lääkärille 1-2 viikkoa eli ei tarvi työssäkäyvänä suunnitella aikataulua 6 kk eteenpäin.

3. Hoito halpaa, kunhan huolehtii kotihoidosta eikä tarvetta korjaavalle hoidolle ole kovin paljoa ja vuosittainen tarkastus ei tule kovin kalliiksi. Jos korjattavaa löytyy, se on yleensä pieni reikä ja pieni määrä hammaskiveä.

Vierailija
28/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen puoli lähetti (ja maksoi).

Vierailija
29/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsen sinne työaikana ja ilmaiseksi. Meillä kun on työnantajalla oma hammashoitola. Mikä oli ap sinun paskavammainen syysi tehdä noin typerä aloitus?

Vierailija
30/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkiselle puolelle ei kutsuta tarkastukseen kerran vuodessa ja hoideta ongelmia pois ajoissa. Esim. nyt mulla on paikassa pieni lohkeama, jonka yksityinen hammaslääkäri hoitaa kuntoon saman tien mulle sopivana aikana. Julkisella puolella tuollaista vaivaa saisi potea jonossa, kunnes paikka hajoaa kokonaan - ja ties miten paljon hammas ehtisi reikiintyä lisää siinä odotellessa.

Yksityisellä käyminen on mulle taloudellisesti iso satsaus, mutta hammaslääkäriä pidän yhtenä niistä asioista, joista en halua tinkiä.

Itselläni oli muutama viikko sitten ihan samanlainen tilanne, eli vanha paikka oli lohkeamassa irti. Soitin aamulla hammaslääkäripäivystykseen, ja sain päivystysajan samalle päivälle. Siis ihan julkiselle puolelle. Kyllä siellä hoidetaan akuutit vaivat hyvin nopeasti, vaikka kiireettömiin hoitoihin tai vuositarkastuksiin jonot saattavat olla viikkoja tai jopa kuukausia.

Niin SUN kotikunnassasi noin ja juuri tuona päivänä. Oliko sulla jotakin järkevääkin sanottavaa?

Vierailija
31/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa odottaa puolta vuotta että pääsen tarkastukseen. Enkä varsinkaan halua venäläiselle hammaslääkärille joka ei kunnolla puhu suomea.

Vierailija
32/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohjenneen hampaan hoito onnistui yksityisellä viikon sisällä. Julkisella ajan olisi saanut vasta kuukauden päähän.

Itse sain julkisella ajan lohjenneen hampaan paikkaamiseen 2 kuukauden päähän. Laittoivat ei-kiireelliseksi tapaukseksi, koska ei ollut kipua. Tavalliseen hammastarkastukseen en taas ainakaan itse pysty julkisella saamaan tarkistusaikaa tiheämmin kuin 2 vuoden välein, ainakaan ilman akuuttia tarvetta. Multa paikattiin useita hampaita julkisella ja sanoivat sen jälkeen, että ellei mitään akuuttia tällä välin ilmene, niin seuraava tarkastus mahdollista saada noin 2 vuoden päästä.

Vierailija
33/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Hoito halpaa, kunhan huolehtii kotihoidosta eikä tarvetta korjaavalle hoidolle ole kovin paljoa ja vuosittainen tarkastus ei tule kovin kalliiksi. Jos korjattavaa löytyy, se on yleensä pieni reikä ja pieni määrä hammaskiveä.

Entä jos sitä korjattavaa on, vaikka kotihoidosta olisikin huolehdittu? Kyllä minä tiedän tapauksia, joissa on hampaissa ollut paikattavaa vaikka kuinka, vaikka kotihoito on tehty täysin suosistusten mukaan. Ja hammaskiven muodostustaipumuskin on yksilöllistä. Mulle sanoi hammaslääkäri, että hammaskiven muodostumista ei voi mitenkään kokonaan estää, jos sen muodostumiselle on voimakas taipumus.

Vierailija
34/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaskassa maksaa 75% laskun loppusummasta. Käytän yksityistä mielelläni.

Vierailija
35/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teettänyt yksityisellä ennaltaehkäisevää mutta myös kosmeettiseksi luokiteltavaa, esim vaihtanut vanhoja amalgaameja keraamisiin paikkoihin. Julkisella luokitellaan pelkästään kosmeettiseksi eikä tehdä keraamisia paikkoja. Julkisella korjataan vasta vahinkoja mikä on mielestäni huono jos ehtii mennä juurihoitoihin tai hammas on otettava kokonaan pois.

Vierailija
36/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityinen korjasi väärin paikatun hampaani julkiselta puolelta lyötiin mätänevän hampaan päälle paikka vaikka estelin itsekin toimenpidettä!

Vierailija
37/37 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella saa kuitenkin varsin tasokasta hoitoa.

Hoidon tasossa ei ole kohdallani ollut ikinä moittimista. Hoitoajan saamisessa on ollut.

Kun hammas lohkeaa hoidatan sen viimeistään seuraavana päivänä. Onneksi Helsingissä Sörnäisissä on hammaslääkäriasema auki 24/7. Viimeksi kun kävin lohkeamaa ei tarvinnut paikata, hionta riitti. Poisti hammaskivenkin koska oli aikaa. Jos en ole töissä kotikaupungissani en edes kysy peruutusaikoja julkiselta, matkoihin hukkaan menevä työaika on suurempi kuin hinnanero yksityiseen. Nuorena menin joskus päivystykseen lauantaisin muutaman kirjan kanssa jos ei ollut töitä. Silloin viitsi istua vaikka koko päivän jonossa eikä rahaakaan ollut yksityiseen. Nykyään laittavat väliaikaisen paikan päivystyksessä, joutuisi menemään toisenkin kerran, ei kannata. Kerran kaupunki maksoi juurihoidon yksityisellä, siitä suuri KIITOS.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän