Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi perkele tuota poikaa, uhkaa jättää koulut kesken vaikka valmistuisi keväällä!

Vierailija
29.10.2017 |

Pakko kysyä täältä vauvafoorumilta apua lapsen kasvatukseen kun ei omat eväät tunnu riittävän. Eli poikani opiskelee viimeistä vuottaan autoalan perustutkintoa ja valmistuisi ensi toukokuussa.
Mutta nyt hän on ruvennut uhkailemaan koulun keskeyttämisellä kokonaan.
Hän on tällä hetkellä työharjoittelussa ja omien sanojensa mukaan kyrpiintynyt porukkaan. Työpaikkaa ei ole tiedossa, joten todennäköisesti ilman koulua pyörisi vaan kylillä. Muutenkaan hän ei ole ikinä kotona vaan luuhaa jossain kavereiden kanssa eikä noudata kotiintuloaikojaan ollenkaan. En edes muista milloin viimeksi oltaisi saman pöydän ääressä syöty. Ei kerro minulle mitään, haistattelee vaan. Pari kertaa on tullut yöllä kännissä kotiin.
Miten te muut olette ratkaisseet tälläiset asiat? Voiko johtua äidin puutteesta?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Sanot lapselle, että on täysin naurettavaa jättää koulu kesken tässä kohtaa. Ainut ketä hän sillä satuttaa on hän itse ja vain itseltään hän sillä keskeyttämisellä tulee mitään pilaamaan. Ja hän tulisi katumaan sitä kovasti. Tiedän kokemuksesta muutaman ketkä keskeytti, kun ei kiinnostanut. Itse rimpuilin autoamiksen läpi, vaikka huomasin puolessa välissä, ettei se todellakaan ollut mun juttu. En keksinyt sillä hetkellä mitään järkevämpääkään, vaan kävin koulut loppuun. Luojan kiitos kävin, onneksi oli sen verran järkeä, vaikka muuten aika aivoton tuon ikäisenä tuli oltua.

Hain niillä autoalan papereilla korkeakouluun ja pääsin. Totaalinen alan vaihto, mutta oli sentään joku koulu käytynä. Keskeytetyt opinnot ei cv:ssä hyvältä näytä, eikä sellaisilla olemattomilla papereilla töitä tule saamaan.

Olen yrittänyt, mutta kun poika ei kuuntele järkipuhetta. Pelkään että jos jättää koulut kesken niin syrjäytyy. Ei sitä mikään oikein kiinnosta.

Poika lienee jo 18, eli olisi jo syytä pystyä käsittelemään realiteetteja kuin aikuinen. Ensinnäkin hänen pitäisi pystyä perustelemaan, miten aikoo elättää itsensä jos nyt jättää koulun kesken. Työmarkkinatukea ei saa, vaan työkkäristä patistetaan koulutukseen.

Juuri nämä realiteetit ottaisin puheeksi. Eli mitä aikoo tehdä, jos lopettaa koulun? Ilmoittaisin myös, että olen valmis elättämään ja tukemaan, niin kauan kuin koulu kestää. Ellei opiskelu maistu tai ei saa töitä, saa itse kantaa vastuun ja alkaa selvitellä toimeentuloa muualta.

Vierailija
42/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa poika on realisti. Onko autoasentajalle oikeesti töitä? Muu ala? Kummipoikani on juuri viimeistä vuotta autoalan opinnoissa eikä yhtään tykkää alasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän