Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi perkele tuota poikaa, uhkaa jättää koulut kesken vaikka valmistuisi keväällä!

Vierailija
29.10.2017 |

Pakko kysyä täältä vauvafoorumilta apua lapsen kasvatukseen kun ei omat eväät tunnu riittävän. Eli poikani opiskelee viimeistä vuottaan autoalan perustutkintoa ja valmistuisi ensi toukokuussa.
Mutta nyt hän on ruvennut uhkailemaan koulun keskeyttämisellä kokonaan.
Hän on tällä hetkellä työharjoittelussa ja omien sanojensa mukaan kyrpiintynyt porukkaan. Työpaikkaa ei ole tiedossa, joten todennäköisesti ilman koulua pyörisi vaan kylillä. Muutenkaan hän ei ole ikinä kotona vaan luuhaa jossain kavereiden kanssa eikä noudata kotiintuloaikojaan ollenkaan. En edes muista milloin viimeksi oltaisi saman pöydän ääressä syöty. Ei kerro minulle mitään, haistattelee vaan. Pari kertaa on tullut yöllä kännissä kotiin.
Miten te muut olette ratkaisseet tälläiset asiat? Voiko johtua äidin puutteesta?

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano sille että soitat poliisit jos ei pikkuhiljaa mene kouluun.

Vierailija
2/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jotain meni pieleen 10v sitten tai aiemmin. Ei meillä koskaan lapset edes vitsillä puhuneet menevänsä amikseen saati että olisivat toteuttaneet sitä. Kiinnostus sivistykseen kylvetään varhaislapsuudessa ja amikseen meneminen, haistattelu ym. käytös on seurausta aiemmista virheistä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan möykkää. Ei varmasti silloin mene viesti perille. Valmistuu ensi vuonna eli onko nyt 18 v? (Kestääkö koulu siis 3 vuotta)

Vierailija
4/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rahaa

Saa muuttaa omilleen

Vierailija
5/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro pojalle, että voi sitten uutta kortteeria sekä työpaikkaa ryhtyä katselemaan ja sponsorointi loppuu jollei koulu maita.

Vierailija
6/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot lapselle, että on täysin naurettavaa jättää koulu kesken tässä kohtaa. Ainut ketä hän sillä satuttaa on hän itse ja vain itseltään hän sillä keskeyttämisellä tulee mitään pilaamaan. Ja hän tulisi katumaan sitä kovasti. Tiedän kokemuksesta muutaman ketkä keskeytti, kun ei kiinnostanut. Itse rimpuilin autoamiksen läpi, vaikka huomasin puolessa välissä, ettei se todellakaan ollut mun juttu. En keksinyt sillä hetkellä mitään järkevämpääkään, vaan kävin koulut loppuun. Luojan kiitos kävin, onneksi oli sen verran järkeä, vaikka muuten aika aivoton tuon ikäisenä tuli oltua.

Hain niillä autoalan papereilla korkeakouluun ja pääsin. Totaalinen alan vaihto, mutta oli sentään joku koulu käytynä. Keskeytetyt opinnot ei cv:ssä hyvältä näytä, eikä sellaisilla olemattomilla papereilla töitä tule saamaan.

Vierailija
7/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkiperusteet. Jos jättää koulun kesken eikä ole ammattia ennestään, niin ei saa työkkäristä mitään kuukausiin.

Vierailija
8/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siis jotain meni pieleen 10v sitten tai aiemmin. Ei meillä koskaan lapset edes vitsillä puhuneet menevänsä amikseen saati että olisivat toteuttaneet sitä. Kiinnostus sivistykseen kylvetään varhaislapsuudessa ja amikseen meneminen, haistattelu ym. käytös on seurausta aiemmista virheistä

Minulle isänä tärkeintä on tässä se että poika saisi kunnon työn joka häntä kiinnostaa ja että hän olisi onnellinen ja tulisi toimeen omillaan. Kyllä hänellä oli lukiokin mielessä yläasteen viimeisinä vuosina, mutta haki sitten autoalan koulutukseen kun kaveritkin haki. Kunhan nyt saisi ammatin ja pärjäisi, jos ei ole tyytyväinen niin voihan sitten opiskella lisää.

Mutta nyt hän ei aio opiskella ollenkaan ja se tässä onkin ongelma.

Vierailija
9/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitat, että rahahanat menee kiinni jos lähtee koulusta, eikä valtiokaan elätä nuorta jolla ei ole koulutusta. Ja kannattaa myös kannustaa suorittamaan harjoittelu loppuun vaikkei niin kiinnostaisikaan, tai etsiä uusi harjoittelupaikka.

Vierailija
10/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras. kirjoitti:

Sanot lapselle, että on täysin naurettavaa jättää koulu kesken tässä kohtaa. Ainut ketä hän sillä satuttaa on hän itse ja vain itseltään hän sillä keskeyttämisellä tulee mitään pilaamaan. Ja hän tulisi katumaan sitä kovasti. Tiedän kokemuksesta muutaman ketkä keskeytti, kun ei kiinnostanut. Itse rimpuilin autoamiksen läpi, vaikka huomasin puolessa välissä, ettei se todellakaan ollut mun juttu. En keksinyt sillä hetkellä mitään järkevämpääkään, vaan kävin koulut loppuun. Luojan kiitos kävin, onneksi oli sen verran järkeä, vaikka muuten aika aivoton tuon ikäisenä tuli oltua.

Hain niillä autoalan papereilla korkeakouluun ja pääsin. Totaalinen alan vaihto, mutta oli sentään joku koulu käytynä. Keskeytetyt opinnot ei cv:ssä hyvältä näytä, eikä sellaisilla olemattomilla papereilla töitä tule saamaan.

Olen yrittänyt, mutta kun poika ei kuuntele järkipuhetta. Pelkään että jos jättää koulut kesken niin syrjäytyy. Ei sitä mikään oikein kiinnosta.

Vierailija
11/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika hölmö kommentti. Ammattikoulun käyneitäkin tarvitaan. Se ei ole mikään huono asia mennä amikseen. Huono asia on ainoastaan jäädä elämänkoululaiseksi ja pysyvästi sossun elätettäväksi eli olla peruskoulun jälkeen tekemättä yhtään mitään. Olen itse yliopistossa, mutta silti olen tätä mieltä.

Vierailija
12/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistähän oma käytöksesi on seurasta? Sivistystä tuo ei ole.

Vierailija
13/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Olen yrittänyt, mutta kun poika ei kuuntele järkipuhetta. Pelkään että jos jättää koulut kesken niin syrjäytyy. Ei sitä mikään oikein kiinnosta.

Perheneuvola nuorten puoli? Etsivä nuorisotyö?

Vierailija
14/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Niin se syrjäytyykin. Meillä on ollut sääntö, että koulu käydään loppuun vaikka väkisin tai lähtee katto päänpäältä ja täysihoito. Hyvin on toiminut. T: Neljän äiti.

Vierailija
15/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee nyt liian pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Jos koulu jää kesken niin ei se välttämättä elämää suista raiteiltaan. Toivottavaa tietysti olisi että jatkaa koulun loppuun. Jospa nyt jotain syysväsymystä. Yritä pitää positiivista asennetta yllä ja jos keksisit jotain kivaa tulevaisuuteen mitä poika voisi odottaa innolla. Esim matka kun valmistuu koulusta???

Vierailija
16/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei amikseen noin vain mennä, vaan on jo useamman vuoden vaadittu korkeampi keskiarvo kuin lukioon. Ja amiksenkin jälkeen yliopistonkin ovet ovat avoimena.

Vierailija
17/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras. kirjoitti:

Poika lienee jo 18, eli olisi jo syytä pystyä käsittelemään realiteetteja kuin aikuinen. Ensinnäkin hänen pitäisi pystyä perustelemaan, miten aikoo elättää itsensä jos nyt jättää koulun kesken. Työmarkkinatukea ei saa, vaan työkkäristä patistetaan koulutukseen.

Vierailija
18/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Senkus jättää vaan sitten, hänen elämänsä se on. Pakottamalla et saa mitään aikaan, jokainen tekee omat päätöksensä.

Vierailija
19/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan mahdollista, että opo voisi keskustella pojan kanssa siitä, mitä vaihtoehtoja hänellä on suorittaa opiskelunsa loppuun, tai mitä seuraa jos hän lopettaa kesken?

Vierailija
20/42 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ennemmin lahjoisin kun kiristäisin.