Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Olet siskoksista se kauniimpi". Olisitko imarreltu?

Vierailija
29.10.2017 |

Minua vain ihmetytti, miksi jollain on tarve kertoa tuollaista. Olisitko imarreltu jos sinua verrattaisiin sisarukseesi ja sinä "voittaisit", vai onko vertaaja moukka? Minua ärsytti siskoni puolesta, kaunis on hänkin. Ainakaan minun suosioon ei tuolla tavalla pääse :(

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vanha sanonta että kauneus on katsojan silmässä pitää sinnikkäästi paikkansa. Minulla on kolme siskoa ja yksi meistä on se jota aina kauniiksi on kehuttu. Ja on sitä. Ei me muutkaan rumia olla, jokaisesta meistä joku on tykännyt! Ja äiti on ollut aina kaunis, vieläkin.

Kehuja en halua enkä kalastele. Minua vieroksuttaa tuo amerikkalainen ylisanojen käyttö; näytät ihanalta, olet upea jne. 

Vierailija
2/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsisin humoristiseksi tai kömpelöksi kohteliaisuudeksi. No big deal.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi imarreltu. En tykkää tuollaisesta taktiikasta, että haukkumalla/laittamalla alas toista kehutaan toista. Ja kyseessä on vain yhden epäkohteliaan ja ajattelemattoman henkilön mielipide. Minä olen ainakin siskoni kanssa niin erin näköinen, että meistä tuskin koskaan kiinnostuisivat samat henkilöt. 

Vierailija
4/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika omituista sanoa jollekin noin, sisarukset on kuitenkin rakkaita eikä heidän kanssaan kilpailla ulkonäöllä tai yleensä muutenkaan. Aika moukka pitää olla sanojan.

Vierailija
5/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi sanojaa vähän yksinkertaisena. Ei kiitos, seuraava.

Vierailija
6/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokisin tuon loukkauksena sisartani kohtaan, ja myös sillä tavalla, että sanoja vertaa minua siskooni. MIksi pitää siskoon verrata, eri ihmisiä ollaan? Inhottavaa muutenkin yhtään millään tavalla muistuttaa sisaria mahdollisesta kilpailusta. Itse en koskaan kilpailisi sisarteni kanssa yhtään missään. Heidän voittonsa on minunkin voittoni, joten ärsyttää vain tuollaiset vertailijat. 

Vierailija
7/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua taas ärsyttää todella paljon se, jos sanotaan että olet laihtunut. Siis sanotaan kohteliaisuutena. Vaikka en todellakaan ole ikinä ollut edes ylipainoinen, "painavimmillani" 53kg, 165cm. Tällä hetkellä 49kg. Olen siis tosi siro ja vaikka vaa'an puolesta jopa alipainoinen, silti minulla on ehkä pari kiloa ylimääräistä. Mutta en silti ota sitä kohteliaisuutena, koska en ole koskaan yrittänyt laihduttaa enkä pitänyt itseäni "läskinä". Jotenkin tulee vain sellainen olo, että mitä minusta on ennen ajateltu kun "en ollut laihtunut"

Vierailija
8/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olisin ihan vähän imarreltu, mutta pitäisin myös kehujaa moukkana ja suuttuisin siskoni puolesta. Tuollaista tilannetta ei tosin minun kohdalleni taida tulla, koska olen siskoksista se rumin.

Vierailija
9/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
10/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahastuisin, perhe on kaikki kaikessa. Mielummin kuulen heistä kehuja kuin itsestäni.

Vierailija
11/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuun ihastunut mies sanoi näin, ja kyllä se imarteli, pakko myöntää. Minusta ja monista muista siskoni on minua kauniimpi, mutta jos kerran jonkun silmät sanoo toisin, niin ei haittaa sekään =)

Vierailija
12/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi..

Me ollaan niin eri tyyppisii, en tykkäis että meitä vertaillaan tolleen enkä olis yhtään imarreltu. :(

Mieluummin kuulisin että vaikka että sä oot siskoksista enemmän mun TYYPPINEN. :) Koska sillä on enemmän väliä. :)

Vierailija
13/29 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen identtinen kaksonen enkä 23 vuoden aikana muista siskoni kanssa joutuneen tilanteeseen, jossa toista olisi ääneen kehuttu kauniimmaksi. Hiljaa itsekseen on sitten varmaan moni arvostellut senkin edestä :D Suurimman osan mielestä ollaan todella paljon saman näköisiä, osa taas huomaa erot välittömästi. Näitä tilanteita onkin sitten ollut enemmän, jossa ihmiset on alkaneet etsimään niitä eroavaisuuksia. Se on mielestäni kiusallista, jopa hieman ahdistavaa. Molemmat ollaan (No, omasta mielestäni anyway) kauniita omalla tavallamme enkä todellakaan olisi imarreltu, mikäli minua kehuttaisiin siskoni yli. Jokainen pitäköön mieltymyksensä omana tietonaan.

Vierailija
14/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäisi. Epäkohteliasta tuollainen vertailu ja kyllä pahastuisin siskoni puolesta.

Vierailija
15/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi imarreltu. Mua ja mun siskoa on vertailtu niin pitkään kuin muistan. Se vituttaa aina riippumatta siitä kumpi meistä milloinkin on puhujan mielestä se "parempi ".

Vierailija
16/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On päivänselvää, että siskoni on meistä se kauniimpi.

Tuollaisesta säälikehusta en siis olisi/ole imarreltu.

Yksi sisaruksistani on kehitysvammainen, ja häntä on kehuttu meistä kaikkein älykkäimmäksi. Ehkä "jossain mielessä" voi ollakin, mutta kokonaisuutena ei ole mitenkään mahdollista.

Siskoni on ulkoisesti jokaista kohtaa myöten minua kauniimpi, on suorastaan ihmeellistä, miten päinvastaisen näköisiä olemme ja hän sai niin paljon paremmat geenit samoista vanhemmista. Ehkä joku saattaa pitää minua mukavampana ihmisenä kuin häntä, mutta se ei "oikeuta" vääristelemään totuutta minun kannaltani kivemmaksi.

Vierailija
17/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi todella paha! Tuollaista on nimittäin tapahtunut joskus ja sisareni, joka on jo valmiiksi kade ja ilkeä, on saanut siitä uutta vettä myllyynsä. Niinkuin se olisi minun vikani, jos ja kun joku noin sanoo?!

Vierailija
18/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyyntyisin. Ei ihmisiä tule vertailla ulkonäön perusteella. Tuollaisen sanojalle vastaisin jotain loukkaavaa, jotta oppisi käyttäytymään.

Vierailija
19/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen monta kertaa saanut kuulla olevani se ruma sisko. Ei ole haukuttu, vaan sitä kautta, että ihmiset ovat kehuneet siskojani ja minulle ei ole koskaan sanottu mitään.

Pliis älkää tehkö noin varsinkaan nuorelle teinitytölle. Ei tarvitse valehdella mutta jos välttämättä haluaa kehua, kannattaa keksiä jotain, mitä voi sanoa tasapuolisesti molemmille.

Vierailija
20/29 |
04.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla ole siskoa.