"Olet siskoksista se kauniimpi". Olisitko imarreltu?
Minua vain ihmetytti, miksi jollain on tarve kertoa tuollaista. Olisitko imarreltu jos sinua verrattaisiin sisarukseesi ja sinä "voittaisit", vai onko vertaaja moukka? Minua ärsytti siskoni puolesta, kaunis on hänkin. Ainakaan minun suosioon ei tuolla tavalla pääse :(
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi todella paha! Tuollaista on nimittäin tapahtunut joskus ja sisareni, joka on jo valmiiksi kade ja ilkeä, on saanut siitä uutta vettä myllyynsä. Niinkuin se olisi minun vikani, jos ja kun joku noin sanoo?!
Et ole mun sisko sitten. Eikä kukaan muu ole sanonut kun ehkä joku syyntakeeton..
En olisi imarreltu. Mun sisko on maailman ihanin enkä todellakaan halua ajatella olevani jotenkin parempi.
Perusteeton epätasa-arvoinen kohtelu voi tehdä lapsen kateelliseksi ja jopa ilkeäksi toiselle lapselle.
Onhan se sairasta jos täytyy vääntää lapsia niin kauan että jos edes yksi olis sitten "oikean" näköinen. Siis oman ideologian mukainen, ei kenenkään muun mielestä. Sitten sitä jalustoi. Ei ihan terveellistä tuolle jalustoidullekaan, kun perusteetonta on joka tapauksessa oli kuinka kaunis tahansa tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi todella paha! Tuollaista on nimittäin tapahtunut joskus ja sisareni, joka on jo valmiiksi kade ja ilkeä, on saanut siitä uutta vettä myllyynsä. Niinkuin se olisi minun vikani, jos ja kun joku noin sanoo?!
Sulle tuskin kukaan on kade.
Olisi erikoista jos oma mies ei ajattelisi mun olevan enemmän hänen makuunsa. Sehän olis sitten mun kusettamista, eikö? Mutta ei pelkoa, sillä hän valitsi mut, eikä toisinpäin. Exän kanssa me vaan ajauduttiin yhteen. En ollut hänestä aluksi kovin innostunut edes.
Vierailija kirjoitti:
Minua taas ärsyttää todella paljon se, jos sanotaan että olet laihtunut. Siis sanotaan kohteliaisuutena. Vaikka en todellakaan ole ikinä ollut edes ylipainoinen, "painavimmillani" 53kg, 165cm. Tällä hetkellä 49kg. Olen siis tosi siro ja vaikka vaa'an puolesta jopa alipainoinen, silti minulla on ehkä pari kiloa ylimääräistä. Mutta en silti ota sitä kohteliaisuutena, koska en ole koskaan yrittänyt laihduttaa enkä pitänyt itseäni "läskinä". Jotenkin tulee vain sellainen olo, että mitä minusta on ennen ajateltu kun "en ollut laihtunut"
Olen samaa mieltä. Laihduin 10kg ja sain sitten kuulla siitä joka paikassa. Ihan kuin olisin parempi ihminen laihduttuani. Paino on yksityisasia vaikka se näkyykin ulospäin. Ärsyttää muutenkin vouhottaminen ulkonäöstä. Emme ole samasta muotista valettuja, jokainen olkoon niin kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Minua vain ihmetytti, miksi jollain on tarve kertoa tuollaista. Olisitko imarreltu jos sinua verrattaisiin sisarukseesi ja sinä "voittaisit", vai onko vertaaja moukka? Minua ärsytti siskoni puolesta, kaunis on hänkin. Ainakaan minun suosioon ei tuolla tavalla pääse :(
Nuorempana seurustelin jonkun aikaa yhden kanssa jolla oli siteraattuna. "mailman kaunein sisko". Tämä kenen kanssa olin oli kaikin puolin hyvännäköinen. Ei niin mitään vikaa. Tätä mailman kauneinta raahasivat kauneuskilpailuissa. Pärjäsikin niissä mutta lopetti kun pääsi kouluun karkuuun. Oli se kauniskin kateellinen. Kertoi että sukulaiset kysyy siskolta mitä kuuluu? Mulle ne sanoo voi sinä olet kaunis.
Miten jonkun mielestä voi olla kivempaa näyttää paremmalta, kun että olis parempi luonne? Sairasta.