Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä joka arvioit itsesi itsekkääksi, miten se ilmenee?

Vierailija
29.10.2017 |

Millä perustein ajattelet olevasi itsekäs ihminen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itsekäs, kaiken vain pitää sujua juuri niin kuin minä haluan :)

Vierailija
2/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan kaiken pääasiallisesti itselleni, en muille. Jos olisin epäitsekäs, näkisin vaikka nälkää ja kulkisin rääsyissä ja ostaisin tienaamillani rahoilla kaiken pääasiassa muille ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asetan itseni ja oman hyvinvointini muiden edelle. Mm. tänään on mieheni syntymäpäivä, mutta koska itselleni todella tärkeän työprojektini aikataulu on räjähtänyt käsiin, päätin eilen käyttää lahjan valmisteluun varaamani ajan työntekoon, jotta sain tilannetta paremmin hallintaan. Pitkällä aikavälillä uskon, että tämä on kyllä miehenkin kannalta parempi ratkaisu, koska hän saa näin tuleviksikin viikoiksi hyväntuulisen kumppanin, jolla on elämä hallinnassa, sen hirveän hermokimpun sijaan, joka minusta tulisi jos olisin priorisoinut toisin.

Olen siis mielestäni useimmiten terveellä tavalla itsekäs, mutta toki yksittäisiä poikkeuksia ja virhearviointejakin tulee tehtyä joskus.

Vierailija
4/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyynnyn kun pitäisi käyttää aikaani tai huomiotani muihin ihmisiin (tai eläimiini) ilman että olen itse "valmis" siihen, tuntuu kuin ne varastaisivat omaa "minä-aikaani". Käytän rahanikin mielummin vain itseeni. Ajattelen aina kaikissa tilanteissa ensin että miten asia vaikuttaa MINUUN, ja sitten vasta muita ihmisiä. Olen kamala, tiedän.

Vierailija
5/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punnitsen asioita ja tilanteita aina oma etu edellä. En haaskaa aikaa tyhjänpäiväisyksiin.

Vierailija
6/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsistit ylpeilevät itsekkyydellään normaalit eivät.

Vierailija
7/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itsekkyys määritellään siten, että asettaa oman hyvinvointinsa etusijalle, niin kaipa me kaikki ihmiset olemme itsekkäitä, enemmän tai vähemmän. Kuinka voisi tehdä epäitsekkäitäkään tekoja toisille, jos ei ole itse kunnossa, eli huolehtinut ensin omista tarpeistaan?

Onko todellakin lopulta niin, että vain itsekäs voi olla epäitsekäs?

Vai pitäisikö itsekkyys määritellä jollain toisella tavalla...?

Tekisi mieli kysyä ketjun vastaajilta, kuinka he sitten määrittelevät epäitsekkyyden.

Vierailija
8/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muitten murheet tai ilon aiheet ei jaksa kiinnostaa. Kohteliaisuudesta vastailen, mutta mielessäni toivon että pitäisi vain turpansa kiinni.

Vierailija
9/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Narsistit ylpeilevät epäitsekkyydellään, normaalit eivät.

Vierailija
10/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen aina vain itseäni, laitan omat tarpeeni muiden ihmisten edelle, kaiken pitää sujua niinkuin minä haluan, mun tarpeet/mielipiteet ovat tärkeämpiä kuin muiden, en jaa omistani muille yms. Olen todella itsekäs ihminen mutta toisaalta olisi outoa jos en olisi. Olen koko aikuisikäni ollut yksin ilman kavereita joten pakollakin musta on tullut itsekäs. Ei mun tarvi miettiä koskaan muita kuin itseäni. N28

Vierailija
11/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äärimmäinen uhrautuvuus, että suostuu riistettäväksi on sairaan kilttien vitsaus. Toinen äärimmäisyys on narsistinen vammaisuus, jolloin on täysin kyvytön huomioimaan muiden tarpeita. Pahinta että nämä kaksi tyyppiä pyrkivät täydentämään/tyhjentämään toisiaan, siis kiusaaja etsii empatiaa ja samalla vihaa sitä, ja kiltti ei osaa pitää puoliaan.

Molemmat ääripäät on vaarallisia.

Paras olisi keskitie tässäkin.

Hallittu itsekkyys on parasta: esim ei kaikkia pahantekijöitä tarvikaan ymmärtää tai päästää lähelle, mutta tutuille ihmisille voi olla aseeton.

Huomattavaa, että täysin itsekeskeisen kanssa ei voi olla tervettä ihmissuhdetta.

Vierailija
12/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaa lanttiakaan tarvitseville, vaikka rahaa löytyy. 

Vierailija
13/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä perustein ajattelet olevasi itsekäs ihminen?

Sillä että menestyn. Minua tervehditään, kutsutaan mukaan ja olen tervetullut melkeinpa aina kaikkialla.

Vierailija
14/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lapsia. Kun tulen töistä kotiin, haluan elää itselleni ja asettaa omat tarpeeni etusijalle. Huolenpito ei ole minun juttuni.

Vierailija
15/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väärin. Narsistit ylpeilevät epäitsekkyydellään, normaalit eivät.

Nimenomaan narsistipsykopaatilta kysyttäessä tutimusten mukaan he ylpeilivät vaan itsekkyydellään.

Vierailija
16/16 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan biologisia lapsia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän