Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jouluruokaa vähävaraisille

Vierailija
29.10.2017 |

Löysin perheen jolle haluan antaa jouluapua ja olivat toivoneet jouluruokia. Kysynkin millaisia ruokia sitä antaisi? Olen kokki joten kelpaakohan itse tehdyt laatikot ja saaristolaisleipä ym.? Vai pitääkö olla kaupan tuotteita?

En ole ennen osallistunut tällaiseen olisi mukava kuulla muiden mielipiteitä

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä perheeltä. Voi olla allergioita tai muita erikoisruokavalioita, joten jos teet jouluruuat itse, pitää olla raaka-aineetkin sellaisia, että ne sopivat. Lisäksi on syytä kysyä, mistä ko perhe pitää. Eivät kaikki pidä esim  laatikoista. 

Vierailija
2/4 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy siltä perheeltä. Voi olla allergioita tai muita erikoisruokavalioita, joten jos teet jouluruuat itse, pitää olla raaka-aineetkin sellaisia, että ne sopivat. Lisäksi on syytä kysyä, mistä ko perhe pitää. Eivät kaikki pidä esim  laatikoista. 

Hyvä pointti, kiitos!:)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, kiitos!:)

Ap

Mutta siis mä olen ostanut juuri raaka-aineita. Jos perhe ei pidä laatikoista, voivat vaikka tehdä uunijuureksia niiden sijasta. Perunaa, porkkanaa, punajuuria, lanttua, puuroriisiä, maitoa, kermaa, kananmunia, rusinoita, luumuja yms. Jos ei ole ollut mitään erityisruokavaliota, olen ostanut kassiin mukaan mm kylmäsavulohta, majoneesia, katkarapuja, tuoretta tilli, sitruunan yms. 

Vierailija
4/4 |
29.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko aivan varma, että se perhe haluaa antaa vastauksen sinulle juuri tällä palstalla?

Huomasin, että jouluapua pyytävien palstalla ei erikseen ole mainittu ruokatarvikkeita itse leipoville ja kokkaaville eikä myöskään käsityötarvikkeita innokkaille käsityöntekijöille. Monet avuntarvitsijat kun ovat työttömiä tai eläkeläisiä, ja heillä voisi olla hyvinkin aikaa tehdä itse, mutta kun ei ole varaa ostaa tarvikkeita.