Ensimmäinen ja viimeinen kerta kun tilaan XXL verkkokaupasta.
Tasan kaksi viikkoa sitten tilasin ja maksoin verkkopankin kautta yhdet kengät. Seuraavan viikon tiistaina sain viestin että tilaus on matkalla Ruotsin varastosta. Tähän päivään mennessä en ole saanut kenkiä saati mitään muita viestejä. Lupaavat että toimitus kestää 5-10 päivää. Perjantaina lähetin heille spostia, saa nähdä saako siihen vastausta.
Olisi jo ollut käyttöä niille kengille.
Kommentit (13)
m85 kirjoitti:
no voi hellanlettas, etkönä osannu saatavuutta tarkistaa?
Tilaus tehty ja maksettu 15.10 ja tilaus lähetetty 17.10. Nyt on 29.10 eikä ilmoitusta saapumisesta näy eikä kuulu.
Tarkistin vielä tuon toimitusajan ja siellä itseasiassa luki 2-5 päivää. Nyt in kulunut 12 pöivää lähetyksestä.
Jos ei viestiini kuulu vastausta tiistaihin mennessä, menee kauppa purkuun.
Ap
Jotkut sitä jaksaa ottaa elämän raskaasti.
Nykyään on niin, että kun netistä tilaa jotakin, ne alkaa jossain nairobissa vasta teurastamaan sitä lehmää mistä ne sun kengät tehdään. Kenkätehdas lähettää laskun niistä sun kengistä ettikaupalle ja siinä on vielä varmaan ainakin 2 viikkoa maksuaikaa. Nettikauppa saa siis ilmaista rahaa yli kuukaudeksi. Nettikaupat saavat korkoa asiakkaiden rahoista ja kattavat niillä oman rahaliikenteensä.
Kannattaa miettiä ostoksia pidemmälle eteenpäin. Voi tilata itse suoraan Kiinasta halvemmalla, ilman näitä välikäsiä, jos on aikaa odotella 1-3 kk. Eurooppalaisissa nettikaupoissa on se riski, että usein saa maksaa enemmän ja silti voi joutua odottamaan.
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
Tilaus tehty ja maksettu 15.10 ja tilaus lähetetty 17.10. Nyt on 29.10 eikä ilmoitusta saapumisesta näy eikä kuulu.
Tarkistin vielä tuon toimitusajan ja siellä itseasiassa luki 2-5 päivää. Nyt in kulunut 12 pöivää lähetyksestä.
Ap
Eli ymmärsinkö oikein, että tilaus on lähetetty heidän varastolta 17.10. Eli tuolloin paketti on päätynyt jonkun kuljetusfirman käsiin, kuten DHL tai Posti. Joten eihän se ole XXL:n vika jos kuljetusfirma on tyrinyt. Oletko saanut seurantakoodin? Siitä pystyt katsomaan missä paketti on. Mitä itse olen tilannut niin yleensä kyllä firmat kyllä laittaa paketin eteenpäin nopeasti mutta sitten se on tämä meidän suomen Posti joka jumittaa ja pallottelee niitä paketteja sinne tänne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
m85 kirjoitti:
ApEli ymmärsinkö oikein, että tilaus on lähetetty heidän varastolta 17.10. Eli tuolloin paketti on päätynyt jonkun kuljetusfirman käsiin, kuten DHL tai Posti. Joten eihän se ole XXL:n vika jos kuljetusfirma on tyrinyt. Oletko saanut seurantakoodin? Siitä pystyt katsomaan missä paketti on. Mitä itse olen tilannut niin yleensä kyllä firmat kyllä laittaa paketin eteenpäin nopeasti mutta sitten se on tämä meidän suomen Posti joka jumittaa ja pallottelee niitä paketteja sinne tänne
Luultavasti maannut postissa ja posti lähettää sen kohta takaisin, ellei ole jo lähettänyt.
Kokemusta on
Mä tilasin kans joskus. Tuli mitä sattuu ja palautushässäkkä kesti 3 kk kun vähän kibijalkamyymälä ja verkkokauppa ja ulkoinen asiakaspalvelu sekoittelivat asioita.. En kans enää tilaa.
Tilasin ja maksoin aamulla 24pv tammikuuta XXL verkkokaupasta Sorellin talvikengät, samana päivänä ilmoitettiin lähetys lähteneeksi ja että seurannan voi aloittaa vasta, kun paketti saapuu Suomen puolelle. 25pv näkyi lähetys kirjattuna Suomessa ja 26pv Kuopiossa, sinne se sitten jumittuikin. Seuraavan viikon keskiviikkona yritin Postin asiakaspalvelun kautta tiedustella lähetystäni, ei onnistunut. Lähetin jo APUA-pyyntöni XXl:län asiakaspalveluun, sieltä vastattiin sähköpostiini heti ja luvattiin lähettää Postille selvityspyyntö. Torstaina iltapäivällä sain ilmoituksen saapuneesta lähetyksestä lähipostiini.Tässä tapauksessa XXL:n toiminnassa, eikä tavarassa ollut moitteen sijaa.
Huom verkkokaupoissa toimitus x-x päivässä tarkoittaa usein lähetys x-x päivässä. Suomen postissa lajittelussa voi viikonkin maata kamat ja siihen vielä päälle kaikenlaiset jakelu- ja ilmoitusviivästykset.
Kumma ettei minulla ole ikinä ollut mitään ongelmia XXL verkkokaupan kanssa.
Monesti tilannut, tuotteet ovat aina tulleet melko nopsaan ja olleet sitä mitä pitääkin. Epäsopivien palautus sujunut aina hyvin. Myös parin viikon käytössä simahtaneen otsalampun palautus sujui moitteetta.
Onko sulla elämä muutenkin vaikeaa?
Miten mulla on sellainen olo, että tämmöiset ongelmat ovat aika yleistäkin juuri ap:n elämässä..
Tämähän ei ollut siis XXLn vika, vaan toimittajan.
Minä tilasin Saksan Amazonilta ennen joulua uimapuvun rantalomaa varten. Jostain syystä lähetys lähti Britanniasta ja seurannan mukaan jumittui 'tulliin'. Käytännössä ilmeisesti odottamaan sitä että Suomen Posti ottaa sen käsittelyyn ja kirjaa järjestelmäänsä. Kun paketti oli ollut yli 3 viikkoa tuossa samassa tilassa, eikä sitä koskaan ilmestynyt postin seurantaan niin Amazon palautti rahat ja pyysi jättämään paketin noutamatta mikäli se joskus löytäisi perille.
Syytä siis postia, älä XXL:ää.
Minä ostaisin vain xxl:stä jos löytyisi kokoa omasta kotikaupungistani nettikaupasta.