Brother Christmas
Brother Christmas keräsi rahaa 17.10.2017 syöpää sairastavan jo saattohoidossa olevan Ekin Lapin matkaa varten. Surullinen ja tunteita herättävä rahankeräys :-( Ihmiset lahjoittivat XX summan rahaa Ekin matkaa varten. Eki on eilen menyhtynyt eikä Lapin matkaa ehtinyt tehdä. Osanotto omaisille!
Mihin nämä kerätyt varat käytetään?
Silloin kun joudutaan saattohoitoon, niin on vain päivien kysymys milloin aika loppuu täällä maanpäällä.
Siitä huolimatta ihmisten tunteisiin vedotaan ja pyydetään lahjoittamaan rahaa.
8.10.2017 Kristan lääkehoitoon Ruotsiin kerättiin rahaa, vaikka käsittääkseni lähetettä ei ollut kyseiseen hoitoon saatu?! Nyt ei ole mitään tietoa, pääseekö Krista lähtemään matkaan. BC on kommentoinut; Kerrotaan, kun on jotain kerrottavaa....
Mielestäni lääkehoito olisi ollut ehdottomasti pitänyt olla varma, ennenkuin lähdetään tunteisiin vedottavalla videolla keräämään rahaa.
Hän tekee kokopäiväisesti tätä työkseen ja saa siitä palkkaa. Mielestäni toiminta on mennyt liiketoiminnaksi eikä voi puhua enää hyväntekeväisyydestä.
Miten te näette/ koette BC:n toiminnan?
Kommentit (6076)
Vierailija kirjoitti:
https://www.vauva.fi/keskustelu/2916667/mediaseksikas-brother-christmas…
Brother Christmas ry.:n hallituksen kokoonpano löytyy linkin alta!
Mistä tiedät?
Ei BC:n nykyisen hallituksen kokoonpanoa tiedä kuin hallituksen jäsenet itse.
Sehän voi muuttua milloin vain, ihan riippumatta siitä mitä joku on joskus nettiin copy-pastennut.
Pitäiskö ilmottaa Seiskaan, ellei muita lehtiä kiinnosta.
Muuta en osaa sanoa kuin että, kyllä on sitkeä ukko 😂 Moni ois laittanu hanskat naulaan jo ajat sitten 😊
Vierailija kirjoitti:
Seuran toimittaja Jukka Heinonen on erikoistunut tapaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät?
Ei BC:n nykyisen hallituksen kokoonpanoa tiedä kuin hallituksen jäsenet itse.
Sehän voi muuttua milloin vain, ihan riippumatta siitä mitä joku on joskus nettiin copy-pastennut.
Tarkistin tänään 27.7.2018 klo 18.12 yhdistysrekisteristä asian!
Tarkistus maksoi PRH 4,95€ 😁
Brother Christmas ry:n hallituksen kokoonpano on aivan sama, kuin ennenkin!
Että näin! Toiminta jatkuu niinkuin ennenkin!
Pro bonona 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimittaja Jukka Heinoselle KIITOS erittäin hyvästä artikkelista!
https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/seura-selvitti-brother-christmas-j…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää onhyvin tehty juttu, mutta erehdyin luulemaan, että olis jotain tuoreempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää onhyvin tehty juttu, mutta erehdyin luulemaan, että olis jotain tuoreempaa.
Tuoreempia juttuja ei ole koska BC-tiedotuksen valmiiksi kirjoittamat jutut eivät mene lehtiin enää läpi.
Mutta varmaan kaikilla lehdillä on tieto, ettei misterin keräyslupa ole enää voimassa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta varmaan kaikilla lehdillä on tieto, ettei misterin keräyslupa ole enää voimassa.
Oletko siis lähettänyt aiheesta lehdistötiedotteen?
Mua ärsyttää nämä tämmöiset .
Miksi tuo mamma ei järjestä tuota itse ja maksa lahjaa itse, kaupat kyllä lähtevät tuollaiseen mukaan.
brother_christmas”Heippa.
Meillä on 4v poika joka sairastaa leukemiaa. Ensi kuussa tulee vuosi siitä kun saatiin diagnoosi, eli hoitoja ja infektioeristystä vielä 1,5 v edessä. Viime vuonna kun lapsi täytti 4, kysyit miten voisit auttaa. En silloin keksinyt mitään koska oltiin vasta alkuhoidoilla sairaalassa ja kaikki oli sekaisin.
Tosiaan 4v synttärit hän vietti kovissa kivuissa sairaalassa.
Syyskuussa hän täyttää 5v. Juhlia ei voida järjestää infektioriskin vuoksi mutta lapsella on yksi toive. Että hän pääsisi lelukauppaan itse valitsemaan syntymäpäivälahjan.
Voisitkohan auttaa tämän toiveen toteuttamisessa?
Äitinä vaikeinta on ollut katsoa sivusta tätä kaikkea, varsinkin sitä kipua ja kärsimystä. Kädet ovat sidott niin monessa asiassa. Ja nyt kun niin monia asia on kielletty infektioriskin takia, on todella vaikeaa järjestää mitään kivaa tai erilaista. Hän, meidän perheen ja koko lähipiirin supermies ansaitsisi ehdottomasti jotain kivaa ja erilaista synttäreiksi ❤️ Mikä lelukauppa tai Prisma/Citymarket Espoo/Helsinki/Vantaa akselilla lähtee mukaan ja päästää lapsen ennen kaupan aukeamista valitsemaan itselleen syntymäpäivälahjan Syyskuussa?
(Brother Christmas voi kyllä maksaa lahjan kunhan pääsemme vierailemaan kaupassa.)
#brotherchristmas #charity #cancer #birthday #wish #whendreamscometrue
Vierailija kirjoitti:
Mua ärsyttää nämä tämmöiset .
Miksi tuo mamma ei järjestä tuota itse ja maksa lahjaa itse, kaupat kyllä lähtevät tuollaiseen mukaan.brother_christmas”Heippa.
Meillä on 4v poika joka sairastaa leukemiaa. Ensi kuussa tulee vuosi siitä kun saatiin diagnoosi, eli hoitoja ja infektioeristystä vielä 1,5 v edessä. Viime vuonna kun lapsi täytti 4, kysyit miten voisit auttaa. En silloin keksinyt mitään koska oltiin vasta alkuhoidoilla sairaalassa ja kaikki oli sekaisin.
Tosiaan 4v synttärit hän vietti kovissa kivuissa sairaalassa.
Syyskuussa hän täyttää 5v. Juhlia ei voida järjestää infektioriskin vuoksi mutta lapsella on yksi toive. Että hän pääsisi lelukauppaan itse valitsemaan syntymäpäivälahjan.
Voisitkohan auttaa tämän toiveen toteuttamisessa?
Äitinä vaikeinta on ollut katsoa sivusta tätä kaikkea, varsinkin sitä kipua ja kärsimystä. Kädet ovat sidott niin monessa asiassa. Ja nyt kun niin monia asia on kielletty infektioriskin takia, on todella vaikeaa järjestää mitään kivaa tai erilaista. Hän, meidän perheen ja koko lähipiirin supermies ansaitsisi ehdottomasti jotain kivaa ja erilaista synttäreiksi ❤️ Mikä lelukauppa tai Prisma/Citymarket Espoo/Helsinki/Vantaa akselilla lähtee mukaan ja päästää lapsen ennen kaupan aukeamista valitsemaan itselleen syntymäpäivälahjan Syyskuussa?
(Brother Christmas voi kyllä maksaa lahjan kunhan pääsemme vierailemaan kaupassa.)
#brotherchristmas #charity #cancer #birthday #wish #whendreamscometrue
Totta, kyllä monet kaupat on järkänneet syöpälapselle oman ostosajan. Miks siinä jotain Jouluveljeä tarvitaan?
Tuossa pienen leukemiapotilaan tapauksessa silmiin pisti lause:
"Viime vuonna kun lapsi täytti 4, kysyit miten voisit auttaa."
Ei siis tosiaan ole kyse siitä, että jollain on tarve avulle ja häntä halutaan vilpittömästi auttaa, vaan siitä, että hynäntekijä aktiivisesti etsii kohteita, joiden nimissä pääsee mainostamaan toimintaansa ja keräämään rahaa eli tienaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei siis tosiaan ole kyse siitä, että jollain on tarve avulle ja häntä halutaan vilpittömästi auttaa, vaan siitä, että hynäntekijä aktiivisesti etsii kohteita, joiden nimissä pääsee mainostamaan toimintaansa ja keräämään rahaa eli tienaamaan.
Niin pisti. Mutta Bc juoksenteli pitkin sairaaloita karkkien ja sipsien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ari pyrkii sairaaloihin pro bonon kanssa niin kiimaisesti että on saanut Lastenlinnaan porttikiellon. On se kiimassa. Huhhuh!
No voi nyt hemmetti. BC:n sivuilta on keräysluvan myötä lähtenyt myös rekisteriseloste.
Toiminnan päättymisen myötä kaikki aineisto on siis tuhottu, näinhän sen täytyy olla.
Viitsiikö joku toimittaja tiedustella kuinka avustuksen saajien tietoja säilytetään.
Vierailija kirjoitti:
No voi nyt hemmetti. BC:n sivuilta on keräysluvan myötä lähtenyt myös rekisteriseloste.
Toiminnan päättymisen myötä kaikki aineisto on siis tuhottu, näinhän sen täytyy olla.
Viitsiikö joku toimittaja tiedustella kuinka avustuksen saajien tietoja säilytetään.
Kyllä mä näin siellä rekisteriselosteen. Onkohan se sitten muuttanut siinä jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä näin siellä rekisteriselosteen. Onkohan se sitten muuttanut siinä jotain?
No nyt en enää löydä minäkään. Olikohan se mulla sitten tallentunut välilehteen, vai muutteleeko BC sitä koko ajan.
Facesivuille ilmaantui juuri uusi syöpälapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt en enää löydä minäkään. Olikohan se mulla sitten tallentunut välilehteen, vai muutteleeko BC sitä koko ajan.
Facesivuille ilmaantui juuri uusi syöpälapsi.
En vaan voi hyväksyä.sitä, että.BC tuo jatkuvasti esille näitä syöpätapauksia ja muitakin sairauksia. Mun mielestä nämä kaikki on kahden välisiä asioita, mutta aina tuodaan julkisuuteen. Ja varsinkin nyt, kun keräyslupa päättynyt. BC ruokkii näillä tapauksilla lahjoittajia, on varmasti monia, jotka ei tiedä ettei keräyslupa ole enää voimassa! Se on varmaa, että viranomaiset seuraavat hänen BC sivuaanja uskoisin, että puuttuvat, jos tarvetta ilmenee. Tätäkin foorumia varmasti seurataan.