Eronneet
Nyt tarvitaan vertaistukea.
Yllättäen pitkästä liitosta jätetty.
Miten selvitä?
Kommentit (10)
veikö kumppani ilman jota hengität, ruoan jota syöt, veden jota juot?
ei.
selviät kyllä.
Vei tulevaisuuteni. Haaveeni. Kotini.
Kaikkein tärkeimmän itsensä.
karua mutta vain aika ja puhuminen, ystävät
Mä olen ihan rikki. Itken vain. Yhteistä taivalta useita vuosikymmeniä
Päivä kerrallaan. Välillä tuntui, että kuolen, en osaa elää ilman sitä toista. Lue aiheeseen liittyvää kirjallisuutta, puhu ystäville, kirjoita päiväkirjaa. Liity eroryhmään. Seurakunta järjestää niitä. Anna itsellesi aikaa toipua. Itke, kun itkettää. Vihaa, kun vihastuttaa. Anna kaikkien tunteiden tulla.
Omasta erosta aikaa 2 vuotta 1 kk. Yhä edelleen kaipuu iskee vieläkin. Annan iskeä. Se on aina mennyt ohi.
Ex löysi pian uuden. Muuttivat yhteenkin. Näin hänet baarissa kesällä ja niin vaan tuli minua iskemään, vaikka asuu sen saman naisen kanssa yhdessä. Näin exän myös Tinderissä n kk sitten, vaikka siis seurustelee. Ei hän tullut onnelliseksi näköjään tämän uudenkaan kanssa. Kukaan ei tee häntä onnelliseksi. Eikä ole tarviskaan. Exällä käsittelemättömiä asioita, tajuan sen nyt.
Silti tunnen välillä surua. Me olisimme onnistuneet, mutta hän ei pysty sitoutumaan. Kehenkään. Surullista.
En tiedä, koska olen kokonaan toipunut. Itse lähdin suhteeseen loppuelämän ajatuksella. Rakastin häntä. Koko ajan kuitenkin voin paremmin ja paremmin. Olen hidas ihmissuhteissa. Sille ei voi mitään.
Tsemppiä sinulle! Selviät kyllä!
Voit soittaa kunnan psykiatrille ja saat kriisiapua. Kyllä se kannattaa, voi vähän ajatella ääneen.
Mutta nyt alkaa sitten monen vuoden parantuminen. Suhtaudu asiaan niin, että olet sydämestä rikki (kuten jalka poikki) ja tarvitset aikaa toipua. Aikaa se vaatii, mutta olet jatkossa entistä vahvempi.
Jos on lapsia, yritä pyytää jostain apua arkeen.
Kyllä se sattuu. Mitä enemmän aikaa erosta kuluu, sen helpommaksi se tulee. Älä lähde syyttämään itseäsi tai elättelemään toiveita yhteenpaluusta. Puhu. Jos ei muuta niin ammattilaiselle. Mene ja harrasta, tapaa ystäviä, matkusta.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla idiootti.
Tulit sitten tähän ketjuun puhumaan itsellesi?
Tee ihan arkisia asioita vain mistä saat hyvänolon tunnetta, kyllä se sitten siitä!