Akateeminen nainen: Voisitko olla muuten ihanan mutta täysin yleissivistymättömän amismiehen kanssa?
Kommentit (37)
Mieheni on raksamies. Lukee uutisia, mutta ei kirjoja. On myös enemmän perillä uusista sijoituskohteista kuin minä, vaikka koulutukseni puolesta näin ei kai pitäisi olla.
-Ekonomi
Mutta siis mies on myös avarakatseinen, ja tykkää hakea tietoa, eli ei taida olla yleissivistymätön.
Vierailija kirjoitti:
Lässyn-lää näitä juttuja. Kasvakaa aikuisiksi jossain vaiheessa.
Mitä se aikuiseksi kasvaminen tässä yhteydessä tarkoittaa?
Yleensä ihmiset tuppaavat iän myötä käymään entistä krantummiksi. Ollaan mieluummin yksin kuin sellaisen kanssa, joka on vähän sinnepäin.
Miksi se mies on täysin yleissivistymätön? Eikö ole käynyt edes peruskoulua? Päättikö heti synnyttyään, ettei aio oppia mitään ennen kuin menee amikseen?
Ei koulutukset sivistä ollenkaan, senkun saa putkinäköä alaansa eikä mitään muuta
Ei akateeminen nainen voi olla amismiehen kanssa lainkaan.
En voisi olla koska yleissivistymätön (tai muuten sivistymätön) ei voi olla ihana - oli sitten amis tai akateeminen.
Akateemiset ovat usein vain oman alansa asiantuntijoita, mutta yleissivistys ontuu.
Vierailija kirjoitti:
Akateemiset ovat usein vain oman alansa asiantuntijoita, mutta yleissivistys ontuu.
Eniten yleissivistys ontuu niillä, jotka ovat jättäneet lukion käymättä. Lukio on juuri se paikka, missä opitaan vähän kaikesta kaikkea - muusikot opiskelevat mitokondrioita ja kemistit kirkkohistoriaa.
Eipä se koulutuskaan yleissivistystä takaa, yllättävän monet nuoret/nuorehkot koulutetutkin ihmiset luulevat, että Suomi itsenäistyi 1945, eivät tiedä maailmankuulujen säveltäjien aikakausia ja tyylilajeja tai osaa kirjoittaa edes omaa kieltään oikein.
Aivan sama vaikka olisi millainen tutkintonimike, jos on niin tietämätön nimenomaan yleissivistyksessä ettei perusasioita tiedä. Joku voi tietää kaiken kvanttifysiikasta, mutta ei tiedä kuka on säveltänyt Für Elisen tai milloin Suomessa käytiin sisällissota, jolloin hän voi olla alallaan huippufiksu, mutta yleisivistyksensä puolesta "amiksetkin" on helposti sivistyneempiä.
En missään tapauksessa. Sivistys ja älyllisyys ovat keskeisimpiä arvoja minulle. Ei kauaa pysyisi nainen ihanana, jos häneltä ei näitä löytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten yleissivistys ontuu niillä, jotka ovat jättäneet lukion käymättä. Lukio on juuri se paikka, missä opitaan vähän kaikesta kaikkea - muusikot opiskelevat mitokondrioita ja kemistit kirkkohistoriaa.
Olen samaa mieltä. Yleissivistys ei tietenkään ole täysin kiinni koulutuksesta, mutta kyllä se sen kanssa moneessa tapauksessa aika kovasti korreloi.
Suurimmalla osalla ihmisistä on parempi yleissivistys kuin itselläni, en haluaisi ketään jolla se on vielä tätäkin huonompi.
Vierailija kirjoitti:
En missään tapauksessa. Sivistys ja älyllisyys ovat keskeisimpiä arvoja minulle. Ei kauaa pysyisi nainen ihanana, jos häneltä ei näitä löytyisi.
Säälittävää. Nainen kuin nainen pysyy ihanana sen tarvittavan 72 sekuntia, jos ulkonäkö on riittävä.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. Älköön kukaan tästä mieltään pahoittako, mutta mulle tämä on se kynnyskysymys. Jollekulle toiselle ulkonäkö tms.
Ajattelen täsmälleen samalla tavalla.
Mun amismies omaa kyllä ihan hyvän yleissivistyksen. Kirjoista ei voida kauheasti jutella, on lukenut aika vähän. Hyvin menee, on ihana mies!