Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kehtaako pompidour-korkoisia kenkiä käyttää vai näyttääkö se vain nololta?

Vierailija
28.10.2017 |

Minulla olisi pompidour-korkoiset kengät, jotka on todella hyvät pitää, mutta se ulkonäkö koron vuoksi arveluttaa. Joojoo, tottakai voi käyttää vaikka mitä senkun vaan käyttää, mutta en nyt haluaisi olla kuitenkaan nykimisten ja supatusten aiheena että kato hei millaset kengät tolla on, joten siksi kysyn kaikentietäviltä av-aktiiveilta, kehtaako käyttää vai onko parempi jättää kappiin odottamaan mahdollista uutta muotiinnousua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompadour.

Vierailija
2/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole nyt muotia? En erityisemmin tykkää itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia tuo korkomalli, sehän on sellainen "epäkorko" joka ei ole matala mutta ei korkeakaan, minusta se saa jalan näyttämään tosi "pitkältä" ehkä siksi kun se on omituisesti jalan alla. Tukeva tosin käytössä.

Itse en käyttäisi, on sitten muotia tai ei, mutta jos koet että ne on sun ns. tyyliäsi niin senkun käytät, on muotia tai ei.

Vierailija
4/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voi laittaa pompadour-tukan!

Vierailija
5/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna mennä, hyvä ihminen! Ei ne sen hassumman näköiset ole kuin muutkaan kengät joita ihmisillä näkee. 

Vierailija
6/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään naisilla muotia, että jalka näyttää valtavalta kanootilta? Pompadour tekee sen ja saman tekevät nämä, pääosin Niken lenkkarit joita melkein kaikilla nuorilla on.

Vierailija
7/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pompadour-tukka saisikin tulla jo muotiin.

Vierailija
8/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivisissa piireissä Pompadour-korko ei mene koskaan pois muodista. Sellaista kello viiden teelle sopivaa settiä, esim. rouva Haukio taitaa käyttää niitä aika paljon. Riippuu vähän minkälaista lookia haet, nuorekkaampaan asuun en niitä ainakaan itse yhdistäisi.

Vierailija
9/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne ole nyt muotia? En erityisemmin tykkää itse.

Eikö ne ole kitten heelit kun on nyt muotia? Se on kapeampi korko kuin tuo pompadour eikä niin jyrkästi kaarrettu.

Mutta siis pompadourista, nykyään arkikäytössä korkoja näkee todella vähän kun matalat on olleet käyttömuotia jo pitkään. Mutta korkomallinahan se on jonkinlainen klassikko, joten sinänsä kehtaa käyttää.

Vierailija
10/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaa. Korko on tukevampi (koska levenee alaspäin) kuin piikkareissa, se tasapainottaa ja niillä on mukavampi kävellä.

Vierailija
11/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nykyään naisilla muotia, että jalka näyttää valtavalta kanootilta? Pompadour tekee sen ja saman tekevät nämä, pääosin Niken lenkkarit joita melkein kaikilla nuorilla on.

Joo se on kyllä jännä tuossa pompadour-korossa, että se tekee jalasta tosi ison ja pitkän näköisen. Vaikka verrattuna aivan korottomaan balleriinaan, joka siis sinänsä on pitempi kuin pompadour-korkoinen, jälkimmäisen näyttää silti paljon pitemmältä.

Sitä olen myös joskus ihmetellyt, että miksi saman kokoinen Adidaksen lenkkari näyttää paljon pienemmältä kuin Nike. Onko ne ne raidat kun optisesti lyhentää :D

Vierailija
12/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse tykkäät, käytä ihmeessä. 

Vierailija
13/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kaikenlaisia kenkiä, kunhan ne sopii asuun ja pidän niistä niin jalkaan vaan. Jos sää vaatii ne Goretex-vaellussaappaat niin sitten laitan ne jalkaan. Välillä minulla on wt-kengiksi tuomitut Jeffery Campbellin 13 sentin korolliset nilkkurit joissa on takana kaiken lisäksi piikkejä. Ne on yllättävän hyvät jalassa ja joskus on kiva olla pidempi. Teinikengiksi tuomitut Converset on myös käytössä jos pitää kävellä pitkä matka kaupunkiolosuhteissa. Välillä taas konservatiiviset avokkaat. Joskus Minna Parikan pupukengät vaikka nekin on kuulemma kamalat. Ihmiset kiinnittää hyvin vähän kenkiin huomiota, muistatko itse millaiset kengät oli kassajonossa sinua edellä olevalla tai työkaverilla viime viikon tiistaina? Todennäköisesti et, koska sinua ei kiinnosta. Vaikka joku kommentoisikin niitä, hän tuskin muistaa enää kahden viikon päästä. Eli anna mennä vaan.

Vierailija
14/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä mieltä, että joko korkoa tai matalaa, nuo kitten heelit ja pompadourit näyttää siksi hassuilta, että ne eivät ole oikeasti korkokengät, mutta eivät matalatkaan. Jos haluaisin korkoa, mutta en jostakin syystä haluaisi/voisi käyttää kunnon korkkareita, valitsisin puolikorkean tolppakoron, joka olisi kuitenkin tyylikkään näköinen niin hameen kuin housujen kanssa.

Vierailija
15/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo se on kyllä jännä tuossa pompadour-korossa, että se tekee jalasta tosi ison ja pitkän näköisen. Vaikka verrattuna aivan korottomaan balleriinaan, joka siis sinänsä on pitempi kuin pompadour-korkoinen, jälkimmäisen näyttää silti paljon pitemmältä.

Sitä olen myös joskus ihmetellyt, että miksi saman kokoinen Adidaksen lenkkari näyttää paljon pienemmältä kuin Nike. Onko ne ne raidat kun optisesti lyhentää :D

Ei kun Adidaksen muoto on silleen pyöreämpi, Niken taas kapea ja pitkäkäinen, siksi Adidas näyttää pienemmältä vaikka olisi saman pituinen. Jalassakin sen tuntee, Adidas on tilavampi kun taas Nike on napakka.

Vierailija
16/16 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tärkeämpää ole se, että kenkä on hyvä jalassa, kuin se, onko se muotia vai ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän