Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan 15+ vuotta Helsingissä asunut ei ole enää innostunut tästä kaupungista

Vierailija
28.10.2017 |

Helsinki on kaupunki, josta nuoret maalta muuttaneet innostuvat. On olevinaan pöhinää ja isoa ja jännää ja kaikkea. Mutta kun olet asunut täällä (ja maailmalla) 15 vuotta tajuat mikä ankea käpykylä tämä on. Rakennuskanta on pääosin rumaa, kaunes on niin ja näin, puistoistaan ja viheralueistaan Stadi ei todella ole kuuluisa. Ja merenranta - se on varattu varakkaille. Ei ole rantabulevardia tms. Iäkkäät linnoittutuvat asuntoihinsa ja nuoret ovat ainoita, joita näkyy kaupungilla. Pultsareiden lisäksi.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pakko lisätä, että eihän Suomessa mitään muutakaan paikkakuntaa ole, jossa kestäisi 15 vuotta asua. Ainoa keino on käydä ulkomailla niin usein kuin voi ja vierailla Suomessa eri paikkakunnilla niin usein kuin voi.

Vierailija
2/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon asunut Helsingissä kohta 30 vuotta ja nykyään välttelen keskustaa, koska pöhinää on liikaakin. En kaipaisi yhtään isompaan paikkaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 vuotta asunut Helsingissä, eli yli puolet elämästäni. Rakastan Helsinkiä. En muuttaisi täältä minnekään.

Vierailija
4/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se saattaa pitää paikkansa. Helsinki oli kiva nuorena sinkkuna menovaiheessa, jotkut nuorena pariutuneet ja lapset tehneet taas ovat pitäneet sitä kivana sen jälkeen kun lapset ovat muuttaneet pois kotoa ja ovat voineet aloittaa oman menovaiheensa. Useimmat tuttavapiiristä ovat kuitenkin lapsiperhevaiheessa ja teinien kanssa sekä työelämän helpottuessa vetäytyneet etäämmäs tai kotiseuduilleen, kotiseutujen keskuskaupunkeihin.

Vierailija
5/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän Helsingistä, koska kaupungissa on paljon museoita, kirjastoja, taidenäyttelyitä, konsertteja jne.

Rakastan merenrantaa, viehättäviä rakennuksia ja puistoja.

Olen pahoillani, että olet pettynyt pääkaupunkiin.

Vasta 39 maata nähtynä, joten en varmaan ole matkustanut yhtä paljon kuin sinä. 

N52

Vierailija
6/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppukylä tämä on, mutta rakas sellainen. Ei täällä ole mitään uutta minulle, mutta viihdyn täällä.

Vierailija
7/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merisataman ympäri kulkee Suomen kaunein kävelytie. Tosin ei täällä minustakaan kummoista "pöhinää" ole, mutta ei tämä hullumpi asuinpaikka Suomen mittakaavassa ole. Ja kyllä, minäkin olen asunut mm. Lontoossa ja käynyt New Yorkit, Pariisit, Tokiot ja Riot läpi, joten vertailukohteita toki on.

Noin muuten aloittaja vaikuttaa juurikin haukkumaltaan nuorelta ja ulkomaista innostuneelta. Lähde vaikka au-pairiksi, niin helpottaa. 😂

Vierailija
8/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt ihmisiä, jotka haluavat asua nopeasti kasvavilla paikkakunnilla. Niissä on tosi vaikeaa saada hyvää asuntoa tai ylipäätään mitään palveluja. Jos asuisin tuollaisella paikkakunnalla niin muuttaisin pikaisesti töiden salliessa johonkin pikkukaupunkiin, joka kasvaa hitaasti tai pysyttelee väkiluvultaan paikallaan koska niissä elämä on helpointa. Ihmettelen muutenkin mikseivät pääkaupunkiseudulle muualta muuttaneet perhevaiheessa osta tai vuokraa pääkaupunkiseudulta yksiöä ja toinen vanhemmista (se joka helpommin saa työpaikan mistä vaan) muuta lasten kanssa perheasuntoon maakuntakaupunkeihin. Pääkaupunkiseudulla käyvä voi sitten asua viikot yksiössään ja viikonloput, lomat ja etätyöpäivät siellä perheen luona.

Vierailija
9/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi helsinki on täynnä niitä maalaispitäjistä tulleita "menestyjiä" joiden tuntomerkki on tollous, töykeä käytös, liian suuret luulot itsestä ja omista kyvyistä kun on oikein "stadiin" päästy. Takki auki kulkevia, omaan erinomaisuuteensa tukehtuvia pikku snobeja jotka ajaa audilla, käyttää muotitukkaa ja mölisee yökerhoissa. Ja se lasista tehty ego luhistuu aina kun joku sanoo vähänkin jotain kriittistä niin heti alkaa haluuksturpaan-kiehuminen. Luuserikylä.

Vierailija
10/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin asua jossain suurkaupungissa kuten Lontoo tai New York. Helsinki on minulle liian pieni, mutta ei minulla ole nyt mahdollisuutta muuttaa poiskaan tällä hetkellä.

Vierailija
11/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin 20+ vuotta ja mulle riitti. Nyt reissaillut pitkin pikkupaikkakuntia asuen pari vuotta siellä sun täällä aina vaihdellen. Eipä tänne minnekään maakuntiin enää ole helppoa juurtua. Ehkä joskus palaan Helsinkiin, mutta en jäädäkseni.

Vierailija
12/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut yli 15 vuotta yhteensä, vaikka en yhtäjaksoisesti. Helsinki on minulle sopivan kokoinen ja sopivan vilkas. Tämä tuntuu kodilta. Siinä mielessä aloittaja on oikeassa, että olen ensimmäisten vuosien jälkeen unohtanut hehkuttaa.

Vierailija
13/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Itse en haluaisi muualla asua. Eikä myöskään kuuskymppinen äitini.

T: N25

Vierailija
14/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on kaupunki, josta nuoret maalta muuttaneet innostuvat. On olevinaan pöhinää ja isoa ja jännää ja kaikkea. Mutta kun olet asunut täällä (ja maailmalla) 15 vuotta tajuat mikä ankea käpykylä tämä on. Rakennuskanta on pääosin rumaa, kaunes on niin ja näin, puistoistaan ja viheralueistaan Stadi ei todella ole kuuluisa. Ja merenranta - se on varattu varakkaille. Ei ole rantabulevardia tms. Iäkkäät linnoittutuvat asuntoihinsa ja nuoret ovat ainoita, joita näkyy kaupungilla. Pultsareiden lisäksi.

Kaupungilla näkyy yhä enenevässä määrin myös se, että maailma on tullut Suomeen KELA:n kautta - ei kylään - vaan jäädäkseen.

Vierailija
15/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Helsinki on käpykylä ja muut paikat Suomessa sitten ei sitäkään.

Vierailija
16/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon asunut Helsingissä lähes koko ikäni, muutaman vuoden muualla mutta viihdyn kyllä täällä parhaiten.

Vierailija
17/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsia tai adoptoikaa kehitysmaista, muuten ei suomalaiset kaupungit kasva käpykylää suuremmiksi. Suomessa on maan pinta-alaan nähden todella vähän väestöä.

Vierailija
18/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää ihan kaikista Helsingin kolkista, mutta kyllä tämä kaupunki on silti minulle rakas. Asun kolmatta kertaa ympäristössä, jota rakennetaan ja vaikka tästä aiheutuu omat ongelmansa (keskeneräiset tiet yms.) niin tämä on jotenkin niin kiehtova vaihe kun taloja nousee ympärille. Itse asiassa ennen muuttoa pelkäsin, että miten kestän taas sitä keskeneräisyyttä, mutta mahtavaahan tämä on! Valmista tulee ehkä joskus 2020-luvun lopulla ja sitten ottaa vielä aikansa kun puut kasvaa kunnolla ja tulee sellainen vehreys. 

Vierailija
19/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tollainen "maalta muuttanut nuori", joka muutti Helsinkiin opintojen takia. Asun nykyään samankokoisessa kaupungissa ihan ytimessä, muussa maassa. Ei silti ole mun juttuni, ahdistaa jos erehtyy ruuhka-aikaan kaupoille. (Sijainti johtuu asuntojen pulasta, ei oma valinta vaan juuri sen sain)

En ymmärrä Helsinki-hehkutusta, tai minkään kaupungin sen takia että siellä on paljon ihmisiä. Nykyisessä asuinpaikassani on sentään säästetty vanhat rakennukset, joista tykkään huomattavasti enemmän kuin esim. Sokeripalatalosta. Toisaalta en missään välissä ollut innostunut Helsingistä, joten en kuulune AP:n kohderyhmään.

Vierailija
20/21 |
28.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no. Helsinki on Suomen kakkakikkare, vaikka virtsalle haiseekin.

Ja totta on myös se, että kaupunki on r u m a.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan