Juuri sinä AV-mamma, miten eroat AV:n stereotypiasta?
Ja AV-mammalla tarkoitan täällä pyöriviä lukijoita.
Netti vääristää helposti ajattelumaailmaa.
Tosiasiassa esim itse olen tällainen:
Rakastan siistiä, puhdasta ja kauniisti laitettua kotia. Pidän siivoamisesta ja meillä koti on lähes aina siisti ja puhdas, eikä pyykkivuoriakaan löydy. En kuitenkaan nalkuta tai ole siivousnatsi, lapset saavat vapaasti olla ja leikkiä ja saa syödä muuallakin kuin keittiössä. Minulle siivous on rentoutuskeino, kuuntelen musiikkia samalla kuulokkeista.
Rakastan ruuanlaittoa. Osaan tehdä tosi hyvää ruokaa. Osaan tehdä ns mummonruokia esim älyttömän hyvää lihapullia aidossa ruskeakastikkeessa, lihakeittoa, spagettikastiketta, kuin myös juhlaruokia, paahtopaistia, pihviruokia, stroganofia jne. Mm lasten kaverit ovat sanoneet meillä syödessään että eivät ikinä ole syöneet yhtähyviä lihapullia jne.
En ole lihava, en polta, enkä juo siideriä, olutta, lonkeroa tai mitään väkeviä esim viinaa.
Käyn säännöllisesti kampaajalla ottamassa vaaleat raidat ja huolehdin ulkonäöstäni, minulla ei ole kuitenkaan esim ripsienpidennyksiä tai hiuslisäkkeitä tmv.
En käy baareissa, olen käynyt eläissäni n 5 krt baarissa / ravintolassa koko elämäni aikana. Siis jos ei puhuta nyt ruokaravintolassa käymisestä vaan ns viihteellä käymisestä.
Luen paljon ja omaan ihan Ok yleissivistyksen. Meillä on kotona yli 1000 kirjaa. Kirjahyllyjä on viisi. Toki osa kirjoista on myös virtuaalisesti kirjastossa bittitaivaassa, mutta tykkään eniten lukea kirjaa ihan fyysisesti, kirjoja on laidasta laitaan tietokirjoista romaaneihin.
En ole ikinä harrastanut irtoseksiä, itseasiassa olen ollut vain yhden ja saman miehen kanssa vaikka tykkään ja tarvitsen seksiä. Tykkään ihan tavallisesta seksistä, mutta siitä sitten sitäkin enemmän. Teen aloitteita miehelleni ja tykkään toisen nautinnon tuottamisesta mutta osaan pyytää ja esittää omia toiveita myös. En häpeä itseäni naisena vaan nautin siitä.
Harrastan säännöllistä liikuntaa, hölkkään ja käyn kuntosalilla, ryhmäliikuntatunneilla. Jalkaprässissä nousee jo 250 kg vaikka olen pienikokoinen nainen.
Tykkään työstäni ja olen suorituskeskeinen ihminen töissä. Teen siistiä sisätyötä ja esimies on antanut lisää vastuuta ja mm sain juuri palkankorotuksen kun työtehtäväni vastuut lisääntyivät. On mukava kun oma osaaminen lisääntyy kun haastaa itsensä töissä myös niihin vaikeisiin tehtäviin vaikka se on raskasta.
En ikinä huuda lapsille tai puolisolle. Jos olen väsynyt tai pahoilla mielin, käperryn lähinnä sisäänpäin ja olen hiljaa. Meillä ei myöskään lapset kilju. Olen sellainen perinteinen, vanhakantainen vaimo, huolehdin kodista ja lapsista vaikka käynkin töissä. Ainoa, että en tykkäisi jäädä loppuelämäkseni kotiäidiksi, silloin se on Ok kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevia, mutta muuten tylsistyisin tai pitäisi keksiä jotakin haastetta elämään esim perustaa yritys tmv.
Rakastan luontoa ja tykkään retkeillä ja patikoida luonnossa. Erähenkisyys lähellä sydäntäni.
Tässä vain tuli mieleen, yksi AV-mamman ”profiili”.
Miten sinä eroat AV:n stereotypiasta? ;)
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja AV-mammalla tarkoitan täällä pyöriviä lukijoita.
Netti vääristää helposti ajattelumaailmaa.
Tosiasiassa esim itse olen tällainen:Rakastan siistiä, puhdasta ja kauniisti laitettua kotia. Pidän siivoamisesta ja meillä koti on lähes aina siisti ja puhdas, eikä pyykkivuoriakaan löydy. En kuitenkaan nalkuta tai ole siivousnatsi, lapset saavat vapaasti olla ja leikkiä ja saa syödä muuallakin kuin keittiössä. Minulle siivous on rentoutuskeino, kuuntelen musiikkia samalla kuulokkeista.
Rakastan ruuanlaittoa. Osaan tehdä tosi hyvää ruokaa. Osaan tehdä ns mummonruokia esim älyttömän hyvää lihapullia aidossa ruskeakastikkeessa, lihakeittoa, spagettikastiketta, kuin myös juhlaruokia, paahtopaistia, pihviruokia, stroganofia jne. Mm lasten kaverit ovat sanoneet meillä syödessään että eivät ikinä ole syöneet yhtähyviä lihapullia jne.
En ole lihava, en polta, enkä juo siideriä, olutta, lonkeroa tai mitään väkeviä esim viinaa.
Käyn säännöllisesti kampaajalla ottamassa vaaleat raidat ja huolehdin ulkonäöstäni, minulla ei ole kuitenkaan esim ripsienpidennyksiä tai hiuslisäkkeitä tmv.
En käy baareissa, olen käynyt eläissäni n 5 krt baarissa / ravintolassa koko elämäni aikana. Siis jos ei puhuta nyt ruokaravintolassa käymisestä vaan ns viihteellä käymisestä.
Luen paljon ja omaan ihan Ok yleissivistyksen. Meillä on kotona yli 1000 kirjaa. Kirjahyllyjä on viisi. Toki osa kirjoista on myös virtuaalisesti kirjastossa bittitaivaassa, mutta tykkään eniten lukea kirjaa ihan fyysisesti, kirjoja on laidasta laitaan tietokirjoista romaaneihin.
En ole ikinä harrastanut irtoseksiä, itseasiassa olen ollut vain yhden ja saman miehen kanssa vaikka tykkään ja tarvitsen seksiä. Tykkään ihan tavallisesta seksistä, mutta siitä sitten sitäkin enemmän. Teen aloitteita miehelleni ja tykkään toisen nautinnon tuottamisesta mutta osaan pyytää ja esittää omia toiveita myös. En häpeä itseäni naisena vaan nautin siitä.
Harrastan säännöllistä liikuntaa, hölkkään ja käyn kuntosalilla, ryhmäliikuntatunneilla. Jalkaprässissä nousee jo 250 kg vaikka olen pienikokoinen nainen.
Tykkään työstäni ja olen suorituskeskeinen ihminen töissä. Teen siistiä sisätyötä ja esimies on antanut lisää vastuuta ja mm sain juuri palkankorotuksen kun työtehtäväni vastuut lisääntyivät. On mukava kun oma osaaminen lisääntyy kun haastaa itsensä töissä myös niihin vaikeisiin tehtäviin vaikka se on raskasta.
En ikinä huuda lapsille tai puolisolle. Jos olen väsynyt tai pahoilla mielin, käperryn lähinnä sisäänpäin ja olen hiljaa. Meillä ei myöskään lapset kilju. Olen sellainen perinteinen, vanhakantainen vaimo, huolehdin kodista ja lapsista vaikka käynkin töissä. Ainoa, että en tykkäisi jäädä loppuelämäkseni kotiäidiksi, silloin se on Ok kun lapset ovat pieniä ja tarvitsevia, mutta muuten tylsistyisin tai pitäisi keksiä jotakin haastetta elämään esim perustaa yritys tmv.
Rakastan luontoa ja tykkään retkeillä ja patikoida luonnossa. Erähenkisyys lähellä sydäntäni.
Tässä vain tuli mieleen, yksi AV-mamman ”profiili”.
Miten sinä eroat AV:n stereotypiasta? ;)
Oliko tuossa jotain eroavaisuuksia siihen, mitä täällä kaikki mamnat väittävät olevansa? Kaikkihan täällä on täydellisiä kodinhengettäriä, jotka lisäksi huolehtivat itsestään ja tykläävät seksistä aviomiehensä kanssa.
Jospa kertoisit jotain uutta, mitä oikeasti olet.
No kun se pointti onkin juuri se, että olen oikeasti tällainen! Lisään vielä, että en negaile AV:lla, inhoan ilkeilyä ja toisten mollaamista. Kirjoitan tänne vain siis positiivisia juttuja.
Ja se että tykkää ruuanlaitosta ja siivouksesta ei tee kenestäkään täydellistä kodinhengetärtä. Ei ole mitään blogielämää enkä sellaista kaipaa tai tarvitse.
Elämäni ei ole täydellistä, ei todellakaan. Olen ihan hajalla tietyistä asioista, mutta niistä en halua avautua tässä, eikä se ollut tarkoitukseni, vaan nostaa esille miten netti vääristää ajatusmaailmaa ja luo stereotypioita jotka eivät pidä aina todellakaan paikkaansa.
Sinähän toimit tässä juuri samoin kuin bloggaajat toimivat kiiltokuvablogeissaan, kertoen elämästään vain ne onnistuneet ja täydelliset hippuset, jättäen tarkoituksella kaikki negatiiviset asiat, haasteet ja ongelmat piiloon.
Mutta haluat oikaista netin vääristämää ajatusmaailmaa? Teet juuri sitä, mikä netissä aiheuttaa vääristyneitä ajatusmalleja.
Vierailija kirjoitti:
Palstailijat jakautuneet selvästi kahteen leiriin. Pärjäävät, koulutetut, hieman snobit. Tuovat mielellään omaa erinomaisuuttaan esille. Oma elämä nähdään täydellisenä. Yh:t, työttömät, työläiset jne. Usein ovat aika kyynistyneitä. Rajoittuneita näkemyksiä. Kun nämä ääripäät kotämän kohtaavat niin palstariitelyn alkaminen on varmaa. Molemmat ryhmät ärsyyntyvät toistensa edesottamuksista. Tämä takaa av:n viihdyttävyyden.
Tästä ainakin eroan niin etten näe asioita mustavalkoisesti
Jos stereotyyppinen av-mamma on kouluttamaton "wt", eroan kai jossain niistä seikoista. Ei tatskoja, tekoripsiä, irtohiuksia, lävistyksiä tai hiustenvärjäystä. Ei lapsia, ei lemmikkejä, ei avioliittoa. En jaksa enää matkustella enkä jaksa käydä baareissakaan. En seuraa muotia, en tilaa lehtiä, en lue blogeja, en harrasta shoppailua enkä juurikaan meikkaa. En inhoa miehiä, lapsia, naisia enkä koiria.
Mitä sitten teen? Harrastan paljon liikuntaa ja luen kirjoja. Ja av-palstaa 🙂 Näissä seikoissa olen varmaan samanlainen hyvin monen kanssa.
Palstailijat jakautuneet selvästi kahteen leiriin. Pärjäävät, koulutetut, hieman snobit. Tuovat mielellään omaa erinomaisuuttaan esille. Oma elämä nähdään täydellisenä. Yh:t, työttömät, työläiset jne. Usein ovat aika kyynistyneitä. Rajoittuneita näkemyksiä. Kun nämä ääripäät kotämän kohtaavat niin palstariitelyn alkaminen on varmaa. Molemmat ryhmät ärsyyntyvät toistensa edesottamuksista. Tämä takaa av:n viihdyttävyyden.