Siis ei helvetti miten älyvapauta työhakemuksia on taas tullut
Lukeeko hakijat lainkaan työpaikkailmoituksia? Meillä oli viikon ajan ilmoitus auki ja kerrottiin varsin selvästi mitä taitoja halutaan. Mutta nyt on tullut 180 hakemusta joista suurin osa ei täsmää alkuunkaan. Osalla on väärä koulutus, osalla ei koulutusta lainkaan ja osa ei ilmeisesti ymmärrä mitä me haetaan.
Noista 180 enintään 20 läpäisee ensimmäisen seulan.
Kommentit (28)
Me palkattiin juuri pelkän peruskoulun käynyt koodari. Löysi ekalla viikolla kaksi tietoturvariskiä, ja korjasi kaksi bugia.
Hakemuksia tuli muistaakseni noin 40.
Hän ei tainnut täyttää kuin 2 vaatimusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina kannattaa hakea.
Eihän ne työttömät tiedä onko siellä teidän firmassa kenties sellainen kuuluisa piilotyöpaikka johon oma osaaminen olisi juuri hyvä.Ei kannata jos selvästi ei täytä vaatimuksia. Turhat hakemukset vain kuormittaa niin meitä kun hakijaa.
No nutta miten ne tuhannet piilotyöpaikat voi löytää jos ei summassa laita hakemuksia joka paikkaan.
Ainakin tarina kertoo että moni on löytynyt töitä hakiessaan jotain paikkaa ja firmassa onkin ollut tarvetta juuri sille väärään paikkaan hakeneen osaamiselle.Sitähän työttömille nyt hoetaan että pitää hakea niitä helvetin piilotyöpaikkoja joista firmat ei ilmoittele missään.
Ilmouttaisitte niistäkin asiallisesti niin ei tarvitsisi summassa laittaa hakemuksia joka paikkaan.
Minä esim hain paikkaa jonka kaikkia vaatimuksia en täyttänyt ja mulle tarjottiin mun työkokemusta vastaavaa työtä. Eli niin minä työllistyin, hakemalla "väärää" työtä, eli tein juuri niin kun ap kirjoitti että mitkä ääliöt näitä hakemuksia lähettelee.
Aina valitetaan, kun työttömät ei mukamas tee mitään tai hae aktiivisesti töitä. No näköjään moni hakee. Eikö pitäisi olla tyytyväinen?
Älä huoli ap, tuskin kukaan niistä karsinnan läpäisseistäkään haluaa tuollaiseen puljuun töihin.
Työkkäri sanoi minulle että hae vaikka kaikki kriteerit ei osuisikaan, koska firmat kuulemma laittaa vähän extraakin välillä, minkä voi oppia työtätekemällä. Näin minä olen tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mut valittiin kerran tehtävään, jossa vaadittiin tekniikan alan tutkinto. Kuka tahansa peruskoulun läpäissyt olisi selvinnyt ko. tehtävästä pienellä opastuksella. Nykyään koulutusvaatimukset on kamalan ylimitoitettuja. Oli aika turhauttavaa tehdä simppeliä toimistotyötä ja puhtaaksipiirtoa, no Cad-ohjelmia ei ehkä peruskoulun käynyt hallitse, mutta muutaman viikon kurssi olisi siihenkin riittänyt. Ei mullakaan ollut kuin 3 opintoviikkoa (siihen aikaan oli vielä opintoviikot) ko. opintoja. Muutenkin usein haetaan tradenomia tai jopa KTM:a paikkoihin, joihin ennen pääsi keskikoulupohjalla. Ei maailman niin paljon ole muuttunut. En ole vielä ollut liian vaikeassa työssä itse, vaikka joku muu saa nykyisenkin työni kuulostamaan vaativalta. Ei se ole. Nykyinen nyt on vähän vaativampaa kuin tuo, mutta ylikoulutettua siihenkin haettiin.
Miksei voida vaatia kun kerran hakijoita on ihan kivasti?
Miksi tavalliseen hommaan pitää olla korkeakoulutettu, jos sitä pystyy tekemään amispohjalta? Korkeakoulutettu etsii kuitenkin oman alan hommia ja amistyyppi jää työttömäksi. Kumpikaan ei ole tyytyväinen, mutta ei ole työnantajakaan, kun kohta joutuu etsimään uutta työntekijää.
Kyse on vähän siitä kuin ostaisit vaatteet aina kunnon kasvunvaralla.
No tuolla jotkut huutelee että ovat hakeneet satoihin työpaikkoihin. Mites ne lukemat oiskaan mahdollisia jos eivät laittaisi myös "vähän" huonomminkin osuviin kohteisiin hakua. Itse laitan vain tositarkoituksella, mutta eipä sitä kehtaakaan paljoa huudella ettei leimaudu työnvieroksujaksi. Että tee niin tai näin, aina menee pieleen.
Itse työttömänä lähihoitajana jouduin hakemaan sairaanhoitajan paikkaa hyksiin, kardiologian osastolle. Hävetti, mutta karenssin uhalla oli haettava. Syyttäkää te-toimistoa.