LAPSETTOMAT, HEI!
Voisitteko jättää vähemmälle niiden lasten kasvatusohjeiden jakelun? Ärsyttää, kun lapsettomat ihmiset alkaa jaella tosi hyviä ja neuvokkaita lasten kasvatusvinkkejä, esim. nyt vaikka kurinpitämisestä ja rankaisemisesta, ihmisille joilla on lapsia. Ei näytä menevän perille, että se on kuulkaa ihan eri asia, sitten kun teillä on ne omat piltit. Vaan niin se taitaa olla, että ne joilla ei ole lapsia, osaavat kasvattaa niitä parhaiten...
Kommentit (9)
Vierailija:
Minäkin osaan ajaa paremmin autoa kuin mieheni, vaikka minulla ei ole edes ajokorttia ;)
t. ap
kyllähän jotkut lapsettomat tietää kasvatuksesta teorian kannalta enemmän kuin ne jotkut lapsen saaneet. Jos ovat esim. lapsiin liittyvällä alalla. Ei kaikki äidit osaa/tiedä kasvatuksesta mitään.
Nimimerkillä " Olen nähnyt ihan uskomattoman välinpitämättömiä vanhempia, jotka eivät varmasti ole edes kuulleet sanaa kasvatus"
perhepäivähoidossa tai muussa hoidossa, ns. vieraskorea. Käyttäytyy nätisti ja tottelee, mutta kotona mikään ei auta. Ja sitten pitäisi vielä kuunnella " hyviä kasvatusneuvoja" . Ei ole kyllä luottamista tuollaisiin hoitajiin, jos eivät sen vertaa lapsen kehityksestä tiedä, että siihen kuuluu tuollainen vieraskoreus ja kotona jonkinasteinen tottelemattomuus. Kotona on kuitenkin turvallista olla tottelematon, kun lapsi tietää, että vanhemmat rakastavat siitä huolimatta.
jotain ongelmia kasvatuksen kanssa kun noin vaahtoat? Tiedätkö, että jotkut osaavat sen kasvattamisen jalon taidon ja jotkut ei...Ilmeisesti ottaa kovasti päähän kun huomaat että lapsettomatkin tietää enemmän kuin sinä =D
Itselläni on lapsia, mutta onhan se tosiasia että ei kaikki osaa kasvattaa. Yleensä näiden vanhempien selitys on se, että meidän lapset nyt on niin itsepäisiä jne jne..vaikka tosiasiassa syy löytyy vanhemmista itsestään eikä sitä vaan pystytä myöntämään edes itselleen.
Välillä tekis mieli hankkia mukuloita ihan vaan sen takia, että vois näyttää muille, että miten helvetin helppoa se kasvattaminen on.
Jos sä oot niiden mielestä aivan toivoton tapaus.
se on kun jääkiekossakin; parhaat pelaajat istuu aina katsomossa!
Minäkin osaan ajaa paremmin autoa kuin mieheni, vaikka minulla ei ole edes ajokorttia ;)