Harmittaa kun tiedän että olisin hyvä äiti, mutten varmaan saa lapsia.....
Olen hyvin hyvin varma, että olisin hyvä äiti. En todnäk pysty saamaan lapsia luomusti ja muihin keinoihin en lähde. :/
Kommentit (43)
Mistä tiedät, että olisit hyvä äiti?
Minä olen ollut äiti jo 14 vuotta enkä todellakaan osaa sanoa, olenko hyvä vai en. Mitenkähän se hyvä äiti määritellään?
Vierailija kirjoitti:
Voiko ovulointia tapahtua vuosia ilman kuukautisia? Eikö ovulaatiota pitäisi yleensä aina seurata kuukautiset? Ovulaation oireita on ollut useinkin, ehkä jopa kuukausittain. Mutta en ole ovulaatioksi kuitenkaan ajatellut ja kuukautisia tosiaan ei ole mailla eikä halmeilla.
Ap
kai niiden lääkärien kanssa nyt olet nämä asiat selvittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miksi et muka saisi? Nussi ilman ehkäisyä niin voit onnistua
Ei ole ovulaatiota tai kuukautiskiertoa ollut vuosiin. Ikää 24v.
Oletko käynyt lääkärissä?
Olen. Ei selvinnyt mitään syytä, kaikki oli alakerrassa kuten pitääkin.
Ap
Jos sinun ikäiselläsi naisella ei ole kuukautisia, ei "alakerrassa" todellakaan ole kaikki kuten pitää.
No gynekologi ja synnytyslääkäri olivat sitä mieltä, että kaikki juuri kuten pitää.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsi, mutta en ole hyvä äiti. Enempää en hanki, vaikka haluaisin toisaalta, jos vaan olisi eväitä äitiyteen. Namisissa siis olen ja vahingossa tulin raskaaksi. Koska henk.koht. en halunnut tehdä aborttia, päätin pitää lapsen. En vaan arvannut, että äitiys on näin vaikeaa. Todella vaikeaa. Joka ikinen päivä tuntuu tulikokeelta, mutta en vaan ole hyvä äiti :'(. En oikeasti ole, vaikka miten yritän. Tuntuu, että olen kaikkeni kokeillut. Ei ole kaikista vanhemmiksi, mutta minkäs teet. Soisi tietysti, että ne paremmat saisi lapsia.
Voi rakas ystävä. Sun lapselle sä olet maailman paras äiti. Aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen käymään lääkärissä. Voi olla hoidettavissa myös ihan hormoonilääkityksellä. Vaikka lapsettomuushoidoksihan nekin kai lasketaan. Meillä tutkimukset käynnissä ja tullut itselle hieman yllätyksenä, että joillakin lapsettomuus voi olla noin helposti hoidettavissa ja kaikki joidot ei ole mitään todella monimutkaisia ja fyysisesti rankkoja. Henkinen puoli toki eri, rankaahan tämä lapsettomuus on joka tapauksessa. Suosittelen sinua kuitenkin tutustumaan eri vaihtoehtoihin ennen kuin torppaat hoitoihin lähtemisen kokonaan. Ellet sitten ole jo tutustunut ja tarkoitat ettet halua mitään hoitoa.
Siis voiko nainen ovuloida esim. Vuoden ajan ilman kuukautisia?!
Vierailija kirjoitti:
Ennen lapsia minäkin tiesin, että minusta tulee hyvä äiti. Eipä ole äitiys ollut ihan sitä mitä haavekuvissa.
Tämä! Kyllä todellisuus on tehokkaasti tiputtanut ne ruusunpunaiset lasit silmiltä tässä asiassa. Lapseni on toki ollut "helppo", jos näin voi sanoa. Minä vain olen surkea äiti. Ihan oikeasti!
Minä ajattelin, että olisin tosi hyvä äiti, oikea äitiyden esikuva. Sitten sain ensimmäisen lapseni ja totesin, että jees riittää kun selviydyn päivä kerrallaan.
Jos kuukautisia ei tule ja alakerrassa on gynen ja synnytyslääkärin mukaan kaikki ok (ja sulla on joskus ollut kuukautiset) olet todennäköisesti joko alipainoinen tai stressaantunut (vuosia, en usko) tai sulla on lääkitys?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Alakerrassa? Kuukautisten puuttumiseen vaikuttaa kyllä muut asiat alakerran kunto.
Alakerrassa voi olla rakenteellista vikaa tai hankittua joka estää kuukautisten normaalin syklin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko ovulointia tapahtua vuosia ilman kuukautisia? Eikö ovulaatiota pitäisi yleensä aina seurata kuukautiset? Ovulaation oireita on ollut useinkin, ehkä jopa kuukausittain. Mutta en ole ovulaatioksi kuitenkaan ajatellut ja kuukautisia tosiaan ei ole mailla eikä halmeilla.
Ap
Sulla on nyt kyllä kaikki sekaisin. En valitettavasti enää tätä usko, sun stooriasi. Ensin sanot ettet voi saada lapsia ja sitten että lääkärit sanoo että voit.
Vaikka sulla ei tule kuukautisia, on raskautuminen mahdollista, varsinkin jos tilanne on se että siellä alakerrassa ei ole mitään ongelmaa. Silloin kyse on sun hormonitasapainosta, joka on häiriintynyt syystä tai toisesta (alipaino, lääkkeet tai huumeet ovat ne yleisimmät syyt amennoreaan jolle ei muuta lääketieteellistä syytä lääkärin tutkimuksessa löydy: toki myös stressi, mutta on vaikea uskoa että stressitila jatkuu vuosia niin ettei yksiäkään kuukautisia tule).
Onko päässyt käymään niin että kävit laitattamassa kierukan etkä enää muista sitä?
Kuparikierukka löytyy. Nimenomaan kupari, ei hormoni.
Ap
Olen välillä ihan oikeasti miettinyt, että eikai lääkäri voi vahingossa laittaa minulle hormonikierukkaa? Niin uskomatonta tämä nimittäin on!
Ap
En saanut miestä, joten en saanut lapsia. Olen hyvä kummitäti ja lapsettomuus on haikea asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos sinun ikäiselläsi naisella ei ole kuukautisia, ei "alakerrassa" todellakaan ole kaikki kuten pitää.
No gynekologi ja synnytyslääkäri olivat sitä mieltä, että kaikki juuri kuten pitää.
Synnytyslääkäri?? Miten olet päässyt synnytyslääkärin vastaanotolle?
Ap
No mitä ne lääkärit sanoi puuttuvista kuukautisista?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että olisit hyvä äiti?
Minä olen ollut äiti jo 14 vuotta enkä todellakaan osaa sanoa, olenko hyvä vai en. Mitenkähän se hyvä äiti määritellään?
Noille katkerille lapsettomille se tarkoittaa yleensä sitä, että he kuvittelevat tietävänsä etteivät ikinä pahoinpitelisi tai hyväksikäyttäisi lapsiaan. Tai alkaisi narkkareiksi. Huono vanhempi voi olla silti, vaikkei harrastaisi mitään edellä mainittua. Asiaa ei voi tietää mitenkään ennen vanhemmuuden kokemusta.
Alipaino, ylipaino, liikutko liikaa tai väärin? Ruokavalio, stressi...hormonitasapaino.