Kuinkahan monet hoitsut ja lääkärit vetää joskus huumaavia lääkkeitä (ilman reseptiä)?
Kommentit (51)
Vaikeaa se on kun kaikki on kirjattava tarkkaan ja monta kertaa.
Ei sillä että olisin koskaan edes harkinnut.
No hyvin harva. Hoitotyössä muutenkin päihdeongelmat tulevat hyvin nopeasti ilmi. Vuorotyö vaatii aika suurta elämänhallintaa. Sairaanhoitajat valvovat osastojen lääkkeitä tarkasti.
Päihdeongelmia on varmaan helppo piilotella työssä, jossa ei olla 100% muiden ihmisten kanssa tekemisissä ja jossa on vapaat työajat. Eli muualla kuin hoitotyössä.
Aika moni lääkäri ainakin. Naamasta näkee kun osaa katsoa.
Vierailija kirjoitti:
No hyvin harva. Hoitotyössä muutenkin päihdeongelmat tulevat hyvin nopeasti ilmi. Vuorotyö vaatii aika suurta elämänhallintaa. Sairaanhoitajat valvovat osastojen lääkkeitä tarkasti.
Missä puhuttiin päihdeongelmista? Vai onko satunnaisesti alkoholiakin käyttävä alkoholiongelmainen?
Harmillisesti niitä mahtuu jokaiseen ammattikuntaan, mutta onneksi vain hyvin pienessä mittakaavassa terv.huollossa. Älyttömintä siinä on se, että nämä käyttäjät vaarantavat pot.turvallisuuden. Toiseksi kahjointa touhussa on se, että he kuvittelevat, että eivät jää kiinni. Hei jäävät kiinni AINA. Ennenmmin tai myöhemmin. Yksikössä, jossa työntekijät joutuvat työssään antamaan potilaille voimakkaita kipulääkkeitä ovat jatkuvan valvonnan alla, kulutusta seurataan tarkasti, niin kuin pitääkin.
Riippuu työpaikasta. Tunnen henkilökohtaisesti lääkärin joka väärinkäyttää lääkkeitä. Myös suonensisäisesti. Sairaanhoitajia oli edellisessä työpaikassani hoidossa lääkkeiden väärinkäytön vioksi. Surullista mutta totta.
No olen itse hoitsu, ja siis töissä psykiatrisella. Meidän osaston lääkäri vetää huumaavia lääkkeitä, oon huomannut kun niitä on kadonnut, ollaan tätä ihmetelty muiden hoitsujen kanssa, mutta ei tälle mitään voida. Ja on tätä muutenkin.. aika yleistä lääkärien keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu työpaikasta. Tunnen henkilökohtaisesti lääkärin joka väärinkäyttää lääkkeitä. Myös suonensisäisesti. Sairaanhoitajia oli edellisessä työpaikassani hoidossa lääkkeiden väärinkäytön vioksi. Surullista mutta totta.
Mitä lääkkeitä tämä nipa tohtori käyttää suonensisäisesti? Opiaatteja? Oxyjä suoneen?
Lääkärit tekee sitä paljon koska tietää että niiden kohtuullinen käyttö on vaaratonta. Paljon terveellisemää kuin alkoholin käyttö
Vierailija kirjoitti:
No olen itse hoitsu, ja siis töissä psykiatrisella. Meidän osaston lääkäri vetää huumaavia lääkkeitä, oon huomannut kun niitä on kadonnut, ollaan tätä ihmetelty muiden hoitsujen kanssa, mutta ei tälle mitään voida. Ja on tätä muutenkin.. aika yleistä lääkärien keskuudessa.
Miksi provoat? Huumaavia lääkkeitä valvotaan osastoilla kulukortilla (sairaanhoitajat valvovat). Jos se ei täsmää, ilmoitetaan eteenpäin ja sairaala-apteekki käynnistää tutkinnan heti. Lääkehuoneissa on 100% valvontakamerat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi provoat? Huumaavia lääkkeitä valvotaan osastoilla kulukortilla (sairaanhoitajat valvovat). Jos se ei täsmää, ilmoitetaan eteenpäin ja sairaala-apteekki käynnistää tutkinnan heti. Lääkehuoneissa on 100% valvontakamerat.
En ole IKINÄ nähnyt lääkäriä sairaalan lääkehuoneessa - lääkärit eivät jaa lääkkeitä tai anna niitä. He eivät käy koskaan lääkehuoneessa, ainakaan ilman sairaanhoitajaa.
Kaikki huumaavat lääkkeet kirjataan lääkekortteihin jokaisessa hoitoalan paikassa, missä niitä on. Niitä on ihan mahdoton siis pölliä sieltä, jos aloittaja sitä tarkoittaa!
28 vuotta duunia tehneenä, koulutukseltani olen erikoissairaanhoitaja, kokemusta monelta eri erikoisalalta ja voin sanoa, että en tupakoi, en nauti alkoholia, ei ole säännöllistä lääkitystä, ei ylipainoa, ei fyysisiä eikä psyykkisiä ongelmia vaan huippuhyvät työkaverit ja hyvä työyhteisö. Ja tiedoksi kaikille: lääkkeet kirjataan tarkasti ylös, kaksoistarkastus lääkkeissä jne. Valviran laillistama olen, hoitotyön palkinnon saanut, 6 vuotta opiskelua omasta erikoisalasta yms... Eli kommentoikaa te ketkä olette alan ammattilaisia eikä henkilöt, jotka luulevat tietävän kaikesta kaiken.... Raskas työ ja siksi raskas fyysinen liikunta sille hyvä vastapaino. Kysyttävää?!!
Sairaalassa kirjataan ylös sekin, jos huumaava lääke tippuu eikä sitä voi antaa potilaalle lattialla käynnin jälkeen. Jos näin käy, täytyy sairaanhoitajan saada toisen sairaanhoitajan allekirjoitus sille, että lääke menee hävikkiin. Sama lääkäreillä. En ole ikinä kuullut, että huumaavien lääkkeiden kulukortit eivät täsmäisi. Jos ne eivät täsmää, niin se selvitetään.
Besserwisser Emelie kirjoitti:
28 vuotta duunia tehneenä, koulutukseltani olen erikoissairaanhoitaja, kokemusta monelta eri erikoisalalta ja voin sanoa, että en tupakoi, en nauti alkoholia, ei ole säännöllistä lääkitystä, ei ylipainoa, ei fyysisiä eikä psyykkisiä ongelmia vaan huippuhyvät työkaverit ja hyvä työyhteisö. Ja tiedoksi kaikille: lääkkeet kirjataan tarkasti ylös, kaksoistarkastus lääkkeissä jne. Valviran laillistama olen, hoitotyön palkinnon saanut, 6 vuotta opiskelua omasta erikoisalasta yms... Eli kommentoikaa te ketkä olette alan ammattilaisia eikä henkilöt, jotka luulevat tietävän kaikesta kaiken.... Raskas työ ja siksi raskas fyysinen liikunta sille hyvä vastapaino. Kysyttävää?!!
Puhuttiin lääkäreistä ei sairaanhoitajista. Lääkärit saa lääkeensä paljon helpommin.
Lääkärit määrää itelleen tai kaverilleen ne lääkkeet ja hakee apteekista, ei varastele osastoilta.
Onhan se koomista kun hörhö lääkäri millä seisoo silmät päässä kirjoittaa kipuihin 800mg burana reseptin. Pistää melkein naurattamaan.
Vierailija kirjoitti:
Monet satunnaisesti. Kuulemma rankka työ vaatii rankat huvit
t. lääkäreiden kanssa vapaa-aikaa viettävä
Kaukana rankasta, kunhan esittävät, jotta saisivat jotenkin oikeutettua ylisuuren palkkansa. Hoitovirheitä aiheuttavat, mutta saavat jatkaa, koska järjestelmä ja kollegat suojelevat. Itse asiassa valelääkäri Laihokin taisi olla parempi työssään kuin monet lääkärin tutkinnon suorittaneet.
Monet satunnaisesti. Kuulemma rankka työ vaatii rankat huvit
t. lääkäreiden kanssa vapaa-aikaa viettävä