Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pakata mukaan lomareissulle Thaimaahan?

Vierailija
26.10.2017 |

Eka kaukomatka edessä! Vinkkejä mitä kannattaa ja mitä ei kannata raahata täältä kotoa asti sinne?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja kaikki väsyneet seksiin/h*oriin/yms liittyvät vitsit sekä ihmettelyt miksi niin kamalaan maahan haluaa kukaan matkustaa on kaikki jo kuullu, ei niitä kiitos. Ap

Vierailija
2/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloita malarialääkitys ajoissa jo ennen matkaa/jatka matkan aikana/matkan jälkeen pakkauksen ohjeen mukaan.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähden myös parin viikon päästä ekaa kertaa Aasiaan. Euroopan lomakohteet kierretty taajaan. Olen naishenkilö, lähdössä yksin matkaan.

Mun mielipide on, että paikan päältä saa öbaut kaiken mitä tarvitsee. Otan lääkkeeni, toilettitarvikkeet (en raahaa shampoita yms, koska hotellini ovat 4*), lenkkarit, läpyskät, kalsareita x3 (osaan pestä itse), parit rintaliivit, pari t-paitaa, parit shortsit, yhdet pitkät ja löysät housut, yhden pitkähihaisen yläosan, pari huivia (monikäyttöisiä), parit uima-asut ja siinä se melkein onkin. Paikan päältä ajattelin ostaa jonkin kesämekon, jollaista en juuri nyt omista. Ai niin ja joka paikassa mukana kulkevat villasukat!

Yövyn hyvätasoisissa hotelleissa ja liikun saarille, jota tarkoitusta varten otan vielä repun mukaan. En ole bailaaja, joten en tarvitse ykköstamineita.

Vierailija
4/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei tarvita malarialääkityksiä, jonne minä menen. A- ja B-hepatiittirokotukset mulla on Egyptin matkan jäljiltä, ne kannattaa olla. Otan kattavan matkavakuutuksen silti. Älä juo vesijohtovettä.

Vierailija
5/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota löysiä, kevyitä vaatteita. Siellä on kuuma.

Farkkuja et tarvitse.

Päähine tai huivi kannattaa ottaa kotoa, niitä voi sitten toki ostaa sieltäkin mutta on kurjaa kulkea siihen asti pää paljaana.

Aurinkorasva on siellä yhtä hintavaa kuin täällä, voit huoleti ostaa täältä valmiiksi.

Mulla ei ollut malarialääkitystä, mutta hepatiittirokotteen otin.

Hyvää matkaa, mun mielestä Thaimaa on hieno matkakohde :)

Vierailija
6/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en pakkaa mukaan kuin ihan parit vaihtoalusvaatteet ja hygieniatarvikkeet. Yleensä tulee kuitenkin ostettua vaatetta ja muuta sieltä tuliaisiksi.

Vierailija
7/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ympäristöteko matkustaa Thaimaaseen!

Vierailija
8/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rantavaatteet. Sieltä ei välttämättä löydy sopivia kokoja vaikka ei olisi ryhävalas. Aurinkorasvat on siellä mun mielestä halvempia. 

Mahalääkkeet on tietysti hyvä olla valmiina. Sieltä saa halvemmalla, mutta itse tietää ehkä jo ne toimivimmat. 

Vierailija
9/13 |
26.10.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne päin Thaimaata matkustat, ap? Jos menet johonkin isompaan paikkaan, kannattaa teettää vaatteita, koska siellä se on halpaa. Mittatilausjakkupuvun hyvästä kankaasta saa parilla huntilla, täällä et pääse edes räätälille sisään sillä hinnalla.

Malarialääkitystä ei pääsääntöisesti Thaimaassa tarvita, mutta ainakin A-hepatiittirokotteen pitää olla voimassa.

Normaali matka-apteekki kannattaa pitää tietysti mukana. Mukavat sandaalit ja toiset umpinaisemmat kävelemiseen soveltuvat kengät. Parit shortsit, muutama toppi ja t-paita, hellemekko. Uimapuku. Pitkähihainen huppari tai villatakki illoiksi, varsinkin rannikolla - lämpötila on yli 20 asteen marraskuussa yölläkin, mutta tuulenvirissä on kiva olla jotain harteille heitettävää.

Kannattaa muös muistaa, että moskiitot ovat riesa, vaikka eivät yleensä malariaa levitäkään. Niitä on runsain mitoin pimeän tullen, ja ne levittävät ajoittain muita sairauksia. Puhumattakaaan niistä kutiavista ja helposti raapimisen takia tulehtuvista paukamista... joten kevyet pitkälahkeiset housut voivat olla hyvä ratkaisu iltaisin, kun lähdet kaupungille syömään. Osta mukana myös hyttysmyrkkyä, jota toki saa sieltäkin, mutta ainakin tiedät, mitä ostat...

Pesulapalvelut eivät maksa thaikkuhotelleissa kauheasti, itse en viitsi alkaa nyrkkipyykkiä siellä pesemään, vaan työllistän mieluummin sikäläisiä.

Hauskaa ja rentoutavaa matkaa!

Vierailija
10/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentomatkailu edistää ilmaston lämpenemistä.

Vierailija
11/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kordareita riitävästi ne paikalliset on pirun pieniä.

Vierailija
12/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortti. Kaiken muun voit ostaa paikan päältä.

Vierailija
13/13 |
01.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän